vytisknout velikost písma Jaguar zvažuje súpera pre BMW radu 1, ale až po SUV a novom XJ

Návrat veľkého kabrioletu na kupé XK Jaguar odmietol, ale zároveň nevyvrátil lacnejší malý model založený na XE.
Jaguar zvažuje súpera pre BMW radu 1, ale až po SUV a novom XJ

Portfólio automobilky Jaguar sa má vzrásť o ďalšie modely. V súčasnej dobe sa všetko točí okolo uvedenia prvého SUV britskej automobilky na trh, ale samozrejme sa pracuje aj na ďalších projektoch. Jedným z nich je nástupca luxusného sedanu XJ, ale zvažuje sa aj ešte menší model ako Jaguar XE.

Miliónové predaje napriek tomu nie sú pre Jaguar (a Land Rover) cieľom, pretože obe značky si chcú zachovať exkluzivitu a prestíž, pripomína britský Autocar. Súčasné továrne sú už tak schopné vyrábať zhruba 650 000 vozidiel ročne a ešte k tomu pribudne nová továreň na Slovensku v roku 2018.

Nástupca XJ by sa mal držať koncepcie športovo orientovanej limuzíny, zameranej predovšetkým na vodičov. Zaujímavé veci sa ale môžu diať okolo variabilnej platformy nového Jaguaru XE. Na rovnakom základe by mohol vzniknúť menší a lacnejší hatchback a tiež napríklad kompaktný roadster alebo kupé. Vývoj malého modelu by mohol byť vďaka existujúcej platforme pomerne jednoduchý a lacný.

Návrat veľkého kabrioletu a kupé XK Jaguar odmietol, ale zároveň nevyvrátil lacnejší malý model založený na XE. Najlacnejší Jaguar by ale nemusel byť hatchback, mohlo by ísť o kupé alebo malý sedan, prípadne by mohol vzniknúť crossover. Všetko sa ešte len pripravuje a nový malý model ešte nie je ani v pláne na ďalšie roky. Model XE tak zatiaľ zostane najlacnejšou cestou, ako si zaobstarať práve Jaguar.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY