vytisknout velikost písma Jaguar zvažuje súpera pre BMW radu 1, ale až po SUV a novom XJ

Návrat veľkého kabrioletu na kupé XK Jaguar odmietol, ale zároveň nevyvrátil lacnejší malý model založený na XE.
Jaguar zvažuje súpera pre BMW radu 1, ale až po SUV a novom XJ

Portfólio automobilky Jaguar sa má vzrásť o ďalšie modely. V súčasnej dobe sa všetko točí okolo uvedenia prvého SUV britskej automobilky na trh, ale samozrejme sa pracuje aj na ďalších projektoch. Jedným z nich je nástupca luxusného sedanu XJ, ale zvažuje sa aj ešte menší model ako Jaguar XE.

Miliónové predaje napriek tomu nie sú pre Jaguar (a Land Rover) cieľom, pretože obe značky si chcú zachovať exkluzivitu a prestíž, pripomína britský Autocar. Súčasné továrne sú už tak schopné vyrábať zhruba 650 000 vozidiel ročne a ešte k tomu pribudne nová továreň na Slovensku v roku 2018.

Nástupca XJ by sa mal držať koncepcie športovo orientovanej limuzíny, zameranej predovšetkým na vodičov. Zaujímavé veci sa ale môžu diať okolo variabilnej platformy nového Jaguaru XE. Na rovnakom základe by mohol vzniknúť menší a lacnejší hatchback a tiež napríklad kompaktný roadster alebo kupé. Vývoj malého modelu by mohol byť vďaka existujúcej platforme pomerne jednoduchý a lacný.

Návrat veľkého kabrioletu a kupé XK Jaguar odmietol, ale zároveň nevyvrátil lacnejší malý model založený na XE. Najlacnejší Jaguar by ale nemusel byť hatchback, mohlo by ísť o kupé alebo malý sedan, prípadne by mohol vzniknúť crossover. Všetko sa ešte len pripravuje a nový malý model ešte nie je ani v pláne na ďalšie roky. Model XE tak zatiaľ zostane najlacnejšou cestou, ako si zaobstarať práve Jaguar.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY