vytisknout velikost písma Jaguar XS: najmenší sedan prvýkrát s produkčnou karosériou

Základný model automobilky Jaguar sa ukázal zrejme vôbec prvýkrát s vlastnou karosériou. Predstaviť by sa mohol už tento rok v lete.
Jaguar XS: najmenší sedan prvýkrát s produkčnou karosériou

Značka Jaguar na nadchádzajúci autosalón v Ženeve pripravila niekoľko premiér, pričom prím budú hrať verzie radu XF v podobe trochu úsmevnej série Jaguar XF R-Sport a špičkového kombi Jaguar XFR-S Sportbrake. To najdôležitejšie sa ale zrejme odohrá až v lete. Vtedy má byť oficiálne predstavená najlacnejšia verzia, ktorá je vyvíjaná pod označením X760 a do predajov by sa mohla dostať na začiatku roku 2015 pod menom Jaguar XS.

Jaguar XS spy 1.jpgJaguar XS spy 2.jpgJaguar XS spy 3.jpg
Jaguar XS: najmenší z rodu na prvých záberoch s vlastnou karosériou

Pôjde o koncepčného nástupcu rady Jaguar X-Type, ktorej výroba bola ukončená na sklonku roku 2009. Spoločnosť Tata Motors, ktorá Jaguar prevzala krátko pred tým, vtedy tvrdila, že s nástupcom nepočíta a bude sa sústrediť na väčšie a drahšie modely, avšak už v roku 2012 Ratan Tata oznámil, že nový X-Type bude. A slová sa stávajú skutkom, Jaguar XS vyjde na hliníkovej platforme iQ a zaútočí na bašty strážené vozmi BMW radu 3, Mercedes-Benz triedy C alebo Audi A4.

Doteraz boli testovacie vozidlá Jaguar pripravovanej novej rady vybavené modifikovanými karosériami radu XF, avšak teraz vám môžeme zrejme vôbec prvýkrát ponúknuť pohľad na vozidlo, ktorý pod maskovaním skrýva karosériu určenú pre sériovú výrobu. Malý Jaguar XS má byť k dispozícii v rade verzií od výkonne zameraných typov po vyslovene hospodárne deriváty, ktoré by sa mali s emisiami CO2 dostať pod hranicu 100 g/km.

Zdroj: Worldcarfans.com

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY