vytisknout velikost písma Jaguar XS: najmenší sedan prvýkrát s produkčnou karosériou

Základný model automobilky Jaguar sa ukázal zrejme vôbec prvýkrát s vlastnou karosériou. Predstaviť by sa mohol už tento rok v lete.
Jaguar XS: najmenší sedan prvýkrát s produkčnou karosériou

Značka Jaguar na nadchádzajúci autosalón v Ženeve pripravila niekoľko premiér, pričom prím budú hrať verzie radu XF v podobe trochu úsmevnej série Jaguar XF R-Sport a špičkového kombi Jaguar XFR-S Sportbrake. To najdôležitejšie sa ale zrejme odohrá až v lete. Vtedy má byť oficiálne predstavená najlacnejšia verzia, ktorá je vyvíjaná pod označením X760 a do predajov by sa mohla dostať na začiatku roku 2015 pod menom Jaguar XS.

Jaguar XS spy 1.jpgJaguar XS spy 2.jpgJaguar XS spy 3.jpg
Jaguar XS: najmenší z rodu na prvých záberoch s vlastnou karosériou

Pôjde o koncepčného nástupcu rady Jaguar X-Type, ktorej výroba bola ukončená na sklonku roku 2009. Spoločnosť Tata Motors, ktorá Jaguar prevzala krátko pred tým, vtedy tvrdila, že s nástupcom nepočíta a bude sa sústrediť na väčšie a drahšie modely, avšak už v roku 2012 Ratan Tata oznámil, že nový X-Type bude. A slová sa stávajú skutkom, Jaguar XS vyjde na hliníkovej platforme iQ a zaútočí na bašty strážené vozmi BMW radu 3, Mercedes-Benz triedy C alebo Audi A4.

Doteraz boli testovacie vozidlá Jaguar pripravovanej novej rady vybavené modifikovanými karosériami radu XF, avšak teraz vám môžeme zrejme vôbec prvýkrát ponúknuť pohľad na vozidlo, ktorý pod maskovaním skrýva karosériu určenú pre sériovú výrobu. Malý Jaguar XS má byť k dispozícii v rade verzií od výkonne zameraných typov po vyslovene hospodárne deriváty, ktoré by sa mali s emisiami CO2 dostať pod hranicu 100 g/km.

Zdroj: Worldcarfans.com

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY