vytisknout velikost písma Jaguar XS: najmenší sedan prvýkrát s produkčnou karosériou

Základný model automobilky Jaguar sa ukázal zrejme vôbec prvýkrát s vlastnou karosériou. Predstaviť by sa mohol už tento rok v lete.
Jaguar XS: najmenší sedan prvýkrát s produkčnou karosériou

Značka Jaguar na nadchádzajúci autosalón v Ženeve pripravila niekoľko premiér, pričom prím budú hrať verzie radu XF v podobe trochu úsmevnej série Jaguar XF R-Sport a špičkového kombi Jaguar XFR-S Sportbrake. To najdôležitejšie sa ale zrejme odohrá až v lete. Vtedy má byť oficiálne predstavená najlacnejšia verzia, ktorá je vyvíjaná pod označením X760 a do predajov by sa mohla dostať na začiatku roku 2015 pod menom Jaguar XS.

Jaguar XS spy 1.jpgJaguar XS spy 2.jpgJaguar XS spy 3.jpg
Jaguar XS: najmenší z rodu na prvých záberoch s vlastnou karosériou

Pôjde o koncepčného nástupcu rady Jaguar X-Type, ktorej výroba bola ukončená na sklonku roku 2009. Spoločnosť Tata Motors, ktorá Jaguar prevzala krátko pred tým, vtedy tvrdila, že s nástupcom nepočíta a bude sa sústrediť na väčšie a drahšie modely, avšak už v roku 2012 Ratan Tata oznámil, že nový X-Type bude. A slová sa stávajú skutkom, Jaguar XS vyjde na hliníkovej platforme iQ a zaútočí na bašty strážené vozmi BMW radu 3, Mercedes-Benz triedy C alebo Audi A4.

Doteraz boli testovacie vozidlá Jaguar pripravovanej novej rady vybavené modifikovanými karosériami radu XF, avšak teraz vám môžeme zrejme vôbec prvýkrát ponúknuť pohľad na vozidlo, ktorý pod maskovaním skrýva karosériu určenú pre sériovú výrobu. Malý Jaguar XS má byť k dispozícii v rade verzií od výkonne zameraných typov po vyslovene hospodárne deriváty, ktoré by sa mali s emisiami CO2 dostať pod hranicu 100 g/km.

Zdroj: Worldcarfans.com

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY