vytisknout velikost písma Jaguar XJ má po facelifte. Dostal nové výbavy a diesel s výkonom 300 koní

Jaguar XJ má po facelifte. Dostal nové výbavy a diesel s výkonom 300 koní

Tento rok na jeseň vstúpi do predaja modernizované prevedenie vlajkovej lode automobilky Jaguar. Model XJ dostal v rámci faceliftu novej výbavy (R-Sport a Autobiography), v ponuke sa objavuje naftový šesťvalec s výkonom 300 koní a prichádzajú ďalšie asistenčné systémy.

Design Jaguar XJ sa nijako dramaticky nezmenil. Najvýraznejšou dizajnovou novinkou sú hlavné svetlomety kompletne zložené z diód. V interiéri zaujme nový multimediálny systém InControl Touch Pro a prepracovaný je aj displej nahrádzajúci prístrojový štít, kde si po novom môžete zobraziť mapu navigácie.

Najväčšou technickou zmenou je príchod naftového šesťvalca, ktorý z pôvodných 202 kW (275 koní) posilnil na 221 kW (300 koní). Krútiaci moment dosahuje na 700 Nm. Šprint z nuly na stovku zvládne toto prevedenie za 6,2 s a maximálne sa dostane na 250 km/h. Kombinovaná spotreba je rozprávkových 5,7 l/100 km.

Okrem dieselového šesťvalca je XJ dostupné aj s dvojlitrovým preplňovaným benzínovým štvorvalcom (176 kW / 240 k), trojlitrovým šesťvalcom pôvodom z F-Type (250 kW / 340 k) a na samom vrchole je päťlitrový osemvalec, ktorý sa ponúka vo verziách s výkonmi 346 kW (470 k), 375 kW (510 k) a 404 kW (550 k). Najrýchlejšie XJ dá stovku za 4,6 s, maximálna rýchlosť činí 280 km/h.

Tak ako mnoho iných modelov dostal aj model XJ v záujme znižovania produkcie emisií a spotreby elektromechanický posilňovač riadenia. Čo sa asistentov týka, záujemcovia sa môžu tešiť na adaptívny tempomat, asistent pre jazdu v kolónach, sledovanie prichádzajúcich vozidiel alebo na aktívny parkovací asistent.

Nová výbava R-Sport prináša decentný predný spojler, výraznejšie prahy, malý zadný spojler, čiernu masku chladiča, dvadsaťpalcové kolesá, športový volant a športové sedačky. Autobiography je potom dostupné iba vo verzii s predĺženým rázvorom. Na karosérii táto výbava pridá viac chrómu, opäť tu nájdete dvadsaťpalcové kolesá, perfektnú kožu, obloženie dubovým drevom alebo podsvetlené výduchy klimatizácie.

xj_2.jpgxj_6.jpgxj_1.jpgxj_3.jpgxj_4.jpgxj_5.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY