vytisknout velikost písma Jaguar XJ má po facelifte. Dostal nové výbavy a diesel s výkonom 300 koní

Jaguar XJ má po facelifte. Dostal nové výbavy a diesel s výkonom 300 koní

Tento rok na jeseň vstúpi do predaja modernizované prevedenie vlajkovej lode automobilky Jaguar. Model XJ dostal v rámci faceliftu novej výbavy (R-Sport a Autobiography), v ponuke sa objavuje naftový šesťvalec s výkonom 300 koní a prichádzajú ďalšie asistenčné systémy.

Design Jaguar XJ sa nijako dramaticky nezmenil. Najvýraznejšou dizajnovou novinkou sú hlavné svetlomety kompletne zložené z diód. V interiéri zaujme nový multimediálny systém InControl Touch Pro a prepracovaný je aj displej nahrádzajúci prístrojový štít, kde si po novom môžete zobraziť mapu navigácie.

Najväčšou technickou zmenou je príchod naftového šesťvalca, ktorý z pôvodných 202 kW (275 koní) posilnil na 221 kW (300 koní). Krútiaci moment dosahuje na 700 Nm. Šprint z nuly na stovku zvládne toto prevedenie za 6,2 s a maximálne sa dostane na 250 km/h. Kombinovaná spotreba je rozprávkových 5,7 l/100 km.

Okrem dieselového šesťvalca je XJ dostupné aj s dvojlitrovým preplňovaným benzínovým štvorvalcom (176 kW / 240 k), trojlitrovým šesťvalcom pôvodom z F-Type (250 kW / 340 k) a na samom vrchole je päťlitrový osemvalec, ktorý sa ponúka vo verziách s výkonmi 346 kW (470 k), 375 kW (510 k) a 404 kW (550 k). Najrýchlejšie XJ dá stovku za 4,6 s, maximálna rýchlosť činí 280 km/h.

Tak ako mnoho iných modelov dostal aj model XJ v záujme znižovania produkcie emisií a spotreby elektromechanický posilňovač riadenia. Čo sa asistentov týka, záujemcovia sa môžu tešiť na adaptívny tempomat, asistent pre jazdu v kolónach, sledovanie prichádzajúcich vozidiel alebo na aktívny parkovací asistent.

Nová výbava R-Sport prináša decentný predný spojler, výraznejšie prahy, malý zadný spojler, čiernu masku chladiča, dvadsaťpalcové kolesá, športový volant a športové sedačky. Autobiography je potom dostupné iba vo verzii s predĺženým rázvorom. Na karosérii táto výbava pridá viac chrómu, opäť tu nájdete dvadsaťpalcové kolesá, perfektnú kožu, obloženie dubovým drevom alebo podsvetlené výduchy klimatizácie.

xj_2.jpgxj_6.jpgxj_1.jpgxj_3.jpgxj_4.jpgxj_5.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY