vytisknout velikost písma Jaguar XJ má po facelifte. Dostal nové výbavy a diesel s výkonom 300 koní

Jaguar XJ má po facelifte. Dostal nové výbavy a diesel s výkonom 300 koní

Tento rok na jeseň vstúpi do predaja modernizované prevedenie vlajkovej lode automobilky Jaguar. Model XJ dostal v rámci faceliftu novej výbavy (R-Sport a Autobiography), v ponuke sa objavuje naftový šesťvalec s výkonom 300 koní a prichádzajú ďalšie asistenčné systémy.

Design Jaguar XJ sa nijako dramaticky nezmenil. Najvýraznejšou dizajnovou novinkou sú hlavné svetlomety kompletne zložené z diód. V interiéri zaujme nový multimediálny systém InControl Touch Pro a prepracovaný je aj displej nahrádzajúci prístrojový štít, kde si po novom môžete zobraziť mapu navigácie.

Najväčšou technickou zmenou je príchod naftového šesťvalca, ktorý z pôvodných 202 kW (275 koní) posilnil na 221 kW (300 koní). Krútiaci moment dosahuje na 700 Nm. Šprint z nuly na stovku zvládne toto prevedenie za 6,2 s a maximálne sa dostane na 250 km/h. Kombinovaná spotreba je rozprávkových 5,7 l/100 km.

Okrem dieselového šesťvalca je XJ dostupné aj s dvojlitrovým preplňovaným benzínovým štvorvalcom (176 kW / 240 k), trojlitrovým šesťvalcom pôvodom z F-Type (250 kW / 340 k) a na samom vrchole je päťlitrový osemvalec, ktorý sa ponúka vo verziách s výkonmi 346 kW (470 k), 375 kW (510 k) a 404 kW (550 k). Najrýchlejšie XJ dá stovku za 4,6 s, maximálna rýchlosť činí 280 km/h.

Tak ako mnoho iných modelov dostal aj model XJ v záujme znižovania produkcie emisií a spotreby elektromechanický posilňovač riadenia. Čo sa asistentov týka, záujemcovia sa môžu tešiť na adaptívny tempomat, asistent pre jazdu v kolónach, sledovanie prichádzajúcich vozidiel alebo na aktívny parkovací asistent.

Nová výbava R-Sport prináša decentný predný spojler, výraznejšie prahy, malý zadný spojler, čiernu masku chladiča, dvadsaťpalcové kolesá, športový volant a športové sedačky. Autobiography je potom dostupné iba vo verzii s predĺženým rázvorom. Na karosérii táto výbava pridá viac chrómu, opäť tu nájdete dvadsaťpalcové kolesá, perfektnú kožu, obloženie dubovým drevom alebo podsvetlené výduchy klimatizácie.

xj_2.jpgxj_6.jpgxj_1.jpgxj_3.jpgxj_4.jpgxj_5.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY