vytisknout velikost písma Jaguar XJ má po facelifte. Dostal nové výbavy a diesel s výkonom 300 koní

Jaguar XJ má po facelifte. Dostal nové výbavy a diesel s výkonom 300 koní

Tento rok na jeseň vstúpi do predaja modernizované prevedenie vlajkovej lode automobilky Jaguar. Model XJ dostal v rámci faceliftu novej výbavy (R-Sport a Autobiography), v ponuke sa objavuje naftový šesťvalec s výkonom 300 koní a prichádzajú ďalšie asistenčné systémy.

Design Jaguar XJ sa nijako dramaticky nezmenil. Najvýraznejšou dizajnovou novinkou sú hlavné svetlomety kompletne zložené z diód. V interiéri zaujme nový multimediálny systém InControl Touch Pro a prepracovaný je aj displej nahrádzajúci prístrojový štít, kde si po novom môžete zobraziť mapu navigácie.

Najväčšou technickou zmenou je príchod naftového šesťvalca, ktorý z pôvodných 202 kW (275 koní) posilnil na 221 kW (300 koní). Krútiaci moment dosahuje na 700 Nm. Šprint z nuly na stovku zvládne toto prevedenie za 6,2 s a maximálne sa dostane na 250 km/h. Kombinovaná spotreba je rozprávkových 5,7 l/100 km.

Okrem dieselového šesťvalca je XJ dostupné aj s dvojlitrovým preplňovaným benzínovým štvorvalcom (176 kW / 240 k), trojlitrovým šesťvalcom pôvodom z F-Type (250 kW / 340 k) a na samom vrchole je päťlitrový osemvalec, ktorý sa ponúka vo verziách s výkonmi 346 kW (470 k), 375 kW (510 k) a 404 kW (550 k). Najrýchlejšie XJ dá stovku za 4,6 s, maximálna rýchlosť činí 280 km/h.

Tak ako mnoho iných modelov dostal aj model XJ v záujme znižovania produkcie emisií a spotreby elektromechanický posilňovač riadenia. Čo sa asistentov týka, záujemcovia sa môžu tešiť na adaptívny tempomat, asistent pre jazdu v kolónach, sledovanie prichádzajúcich vozidiel alebo na aktívny parkovací asistent.

Nová výbava R-Sport prináša decentný predný spojler, výraznejšie prahy, malý zadný spojler, čiernu masku chladiča, dvadsaťpalcové kolesá, športový volant a športové sedačky. Autobiography je potom dostupné iba vo verzii s predĺženým rázvorom. Na karosérii táto výbava pridá viac chrómu, opäť tu nájdete dvadsaťpalcové kolesá, perfektnú kožu, obloženie dubovým drevom alebo podsvetlené výduchy klimatizácie.

xj_2.jpgxj_6.jpgxj_1.jpgxj_3.jpgxj_4.jpgxj_5.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY