vytisknout velikost písma Jaguar XFR-S Sportbrake: britské superkombi zrýchli "na sto" za 4,8 s

Jedným z mála výrobcov luxusných áut, ktorí doteraz vyslovene na rýchlosť zamerané kombi nevyrábali, bol Jaguar. To sa ale teraz zmení...
Jaguar XFR-S Sportbrake: britské superkombi zrýchli "na sto" za 4,8 s

V Ženeve sa totiž dočkáme výstavnej premiéry modelu Jaguar XFR-S Sportbrake, ktorý kombinuje karosériu typu Jaguar XF Sportbrake a techniku ​​špičkového sedanu Jaguar XFR-S. O prípravách tejto novinky sme vás informovali už pred niekoľkými dňami, teraz vám už ale môžeme oznámiť všetko podstatné. XFR-S Sportbrake bol postavený ako alternatíva autám Mercedes-Benz E63 AMG kombi, Audi RS6 Avant alebo BMW 550i Touring.

Jag XFR S (3).jpgJag XFR S (31).jpgJag XFR S (32).jpgJag XFR S (29).jpgJag XFR S (33).jpgJag XFR S (4).jpg
Jaguar XFR-S Sportbrake spája výkon sedanu XFR-S s väčšou praktickosťou kombi XF Sportbrake

Novinka ponúkne batožinový priestor so základným objemom 550 l, ktorý je možné sklopením zadných operadiel zväčšiť na 1 675 l. O pohon vozidla Jaguar XFR-S Sportbrake sa stará nezmenený zážihový osemvalec s kompresorom a objemom 5,0 l, ktorý dosahuje výkon 550 koní (405 kW) pri 6 500 ot./min. a krútiaceho momentu 680 Nm od 2 500 do 5 500 ot./min. Nadväzuje naň samočinná osemstupňová prevodovka s radením Quickshift.

Vďaka tomu nové kombi ide až elektronicky obmedzených 300 km/h a zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 4,8 s, teda o 0,2 s neskôr než sedan. Na E63 AMG ani RS6 Avant to nestačí, ale je to porovnateľné napríklad s 550i Touring. Priemerná spotreba má činiť 12,7 l/100 km, čo je o 1,1 l/100 km viac ako u sedanu. Podvozok bol novo odladený s ohľadom na väčšie zaťaženie zadnej nápravy, kde nájdeme aj iné pružiny.

Jag XFR S (12).jpgJag XFR S (13).jpgJag XFR S (14).jpgJag XFR S (15).jpgJag XFR S (16).jpgJag XFR S (17).jpg
Väčšina aerodynamických doplnkov pochádza zo sedanu, riešenie zadku je nové

Aerodynamické doplnky a špecifické karosárske diely vrátane prahových obkladov a predného nárazníka boli prevzaté z východzieho sedanu XFR-S, diely v zadnej časti karosérie sú samozrejme nové. Zo sedanu pochádzajú tiež dvadsaťpalcové liate ráfiky s pneumatikami Pirelli s rozmermi 265/35 vpredu a 295/30 vzadu. Predaje nového Jaguaru XFR-S Sportbrake v jeho domovskej Anglicku odštartujú s prvým dňom tohtoročného apríla.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY