vytisknout velikost písma Jaguar XF R-Sport prichádza s odvážnym stylingom a naftovým štvorvalcom

S naozajstným "eRkom" veľa spoločného nemá, však ponúka zaujímavú kombináciu štýlu a hospodárnosti.
Jaguar XF R-Sport prichádza s odvážnym stylingom a naftovým štvorvalcom

Hoci priaznivci radu Jaguar XF teraz žijú pravdepodobne v očakávaní premiéry modelu Jaguar XFR-S Sportbrake, dočkajú sa aj trochu krotšej, avšak určite nemenej pôsobivej verzie XF R-Sport. Aj tá totiž oslávi svoju výstavnú premiéru na nadchádzajúcom autosalóne v Ženeve. Má ponúknuť pôsobivú kombináciu elegancie a hospodárnosti a k dispozícii bude v karosárskych verziách sedan aj kombi.

Jaguar XF R Sport 1.jpgJaguar XF R Sport 3.jpg

Na prvý pohľad zaznamenáme predovšetkým prepracovaný predný nárazník (hoci utilitárnej agresivity verzia R svojím vzhľadom nedosahuje), upravené prahové obklady a sedemnásťpalcové liate ráfiky. Na palube sa vraj môžeme tešiť na špecifické semišové čalúnenie doplnené kontrastným sťahovaním, emblémy "R-Sport", obklady pedálov z nerezovej ocele a špeciálne ponuky dekoračných materiálov.

Pod kapotou sa nachádza základná vznetový štvorvalec s objemom 2,2 l, výkonom 163 koní (120 kW) a krútiacim momentom 400 Nm. V kombinácii s osemstupňovou automatickou prevodovkou autám radu Jaguar XF R-Sport umožní zrýchliť z 0 na 96 km/h za 9,8 sekundy a dosiahnuť rýchlosť 209 km/h. Čo ale budúcich majiteľov bude zrejme zaujímať najviac, to bude spotreba paliva, ktorá má v priemere dosiahnuť hladinu 4,9 l/100 km.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY