vytisknout velikost písma Jaguar XF R-Sport prichádza s odvážnym stylingom a naftovým štvorvalcom

S naozajstným "eRkom" veľa spoločného nemá, však ponúka zaujímavú kombináciu štýlu a hospodárnosti.
Jaguar XF R-Sport prichádza s odvážnym stylingom a naftovým štvorvalcom

Hoci priaznivci radu Jaguar XF teraz žijú pravdepodobne v očakávaní premiéry modelu Jaguar XFR-S Sportbrake, dočkajú sa aj trochu krotšej, avšak určite nemenej pôsobivej verzie XF R-Sport. Aj tá totiž oslávi svoju výstavnú premiéru na nadchádzajúcom autosalóne v Ženeve. Má ponúknuť pôsobivú kombináciu elegancie a hospodárnosti a k dispozícii bude v karosárskych verziách sedan aj kombi.

Jaguar XF R Sport 1.jpgJaguar XF R Sport 3.jpg

Na prvý pohľad zaznamenáme predovšetkým prepracovaný predný nárazník (hoci utilitárnej agresivity verzia R svojím vzhľadom nedosahuje), upravené prahové obklady a sedemnásťpalcové liate ráfiky. Na palube sa vraj môžeme tešiť na špecifické semišové čalúnenie doplnené kontrastným sťahovaním, emblémy "R-Sport", obklady pedálov z nerezovej ocele a špeciálne ponuky dekoračných materiálov.

Pod kapotou sa nachádza základná vznetový štvorvalec s objemom 2,2 l, výkonom 163 koní (120 kW) a krútiacim momentom 400 Nm. V kombinácii s osemstupňovou automatickou prevodovkou autám radu Jaguar XF R-Sport umožní zrýchliť z 0 na 96 km/h za 9,8 sekundy a dosiahnuť rýchlosť 209 km/h. Čo ale budúcich majiteľov bude zrejme zaujímať najviac, to bude spotreba paliva, ktorá má v priemere dosiahnuť hladinu 4,9 l/100 km.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY