vytisknout velikost písma Jaguar XF R-Sport prichádza s odvážnym stylingom a naftovým štvorvalcom

S naozajstným "eRkom" veľa spoločného nemá, však ponúka zaujímavú kombináciu štýlu a hospodárnosti.
Jaguar XF R-Sport prichádza s odvážnym stylingom a naftovým štvorvalcom

Hoci priaznivci radu Jaguar XF teraz žijú pravdepodobne v očakávaní premiéry modelu Jaguar XFR-S Sportbrake, dočkajú sa aj trochu krotšej, avšak určite nemenej pôsobivej verzie XF R-Sport. Aj tá totiž oslávi svoju výstavnú premiéru na nadchádzajúcom autosalóne v Ženeve. Má ponúknuť pôsobivú kombináciu elegancie a hospodárnosti a k dispozícii bude v karosárskych verziách sedan aj kombi.

Jaguar XF R Sport 1.jpgJaguar XF R Sport 3.jpg

Na prvý pohľad zaznamenáme predovšetkým prepracovaný predný nárazník (hoci utilitárnej agresivity verzia R svojím vzhľadom nedosahuje), upravené prahové obklady a sedemnásťpalcové liate ráfiky. Na palube sa vraj môžeme tešiť na špecifické semišové čalúnenie doplnené kontrastným sťahovaním, emblémy "R-Sport", obklady pedálov z nerezovej ocele a špeciálne ponuky dekoračných materiálov.

Pod kapotou sa nachádza základná vznetový štvorvalec s objemom 2,2 l, výkonom 163 koní (120 kW) a krútiacim momentom 400 Nm. V kombinácii s osemstupňovou automatickou prevodovkou autám radu Jaguar XF R-Sport umožní zrýchliť z 0 na 96 km/h za 9,8 sekundy a dosiahnuť rýchlosť 209 km/h. Čo ale budúcich majiteľov bude zrejme zaujímať najviac, to bude spotreba paliva, ktorá má v priemere dosiahnuť hladinu 4,9 l/100 km.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY