vytisknout velikost písma Jaguar XF R-Sport prichádza s odvážnym stylingom a naftovým štvorvalcom

S naozajstným "eRkom" veľa spoločného nemá, však ponúka zaujímavú kombináciu štýlu a hospodárnosti.
Jaguar XF R-Sport prichádza s odvážnym stylingom a naftovým štvorvalcom

Hoci priaznivci radu Jaguar XF teraz žijú pravdepodobne v očakávaní premiéry modelu Jaguar XFR-S Sportbrake, dočkajú sa aj trochu krotšej, avšak určite nemenej pôsobivej verzie XF R-Sport. Aj tá totiž oslávi svoju výstavnú premiéru na nadchádzajúcom autosalóne v Ženeve. Má ponúknuť pôsobivú kombináciu elegancie a hospodárnosti a k dispozícii bude v karosárskych verziách sedan aj kombi.

Jaguar XF R Sport 1.jpgJaguar XF R Sport 3.jpg

Na prvý pohľad zaznamenáme predovšetkým prepracovaný predný nárazník (hoci utilitárnej agresivity verzia R svojím vzhľadom nedosahuje), upravené prahové obklady a sedemnásťpalcové liate ráfiky. Na palube sa vraj môžeme tešiť na špecifické semišové čalúnenie doplnené kontrastným sťahovaním, emblémy "R-Sport", obklady pedálov z nerezovej ocele a špeciálne ponuky dekoračných materiálov.

Pod kapotou sa nachádza základná vznetový štvorvalec s objemom 2,2 l, výkonom 163 koní (120 kW) a krútiacim momentom 400 Nm. V kombinácii s osemstupňovou automatickou prevodovkou autám radu Jaguar XF R-Sport umožní zrýchliť z 0 na 96 km/h za 9,8 sekundy a dosiahnuť rýchlosť 209 km/h. Čo ale budúcich majiteľov bude zrejme zaujímať najviac, to bude spotreba paliva, ktorá má v priemere dosiahnuť hladinu 4,9 l/100 km.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY