vytisknout velikost písma Jaguar XF novej generácie: Najrýchlejšia verzia dá stovku za 5,3 s

Jaguar XF novej generácie: Najrýchlejšia verzia dá stovku za 5,3 s
Zoznam kapitol
  1. Nový Jaguar XF - Technické údaje
  2. Nový Jaguar XF - Fotogaléria

Jaguar síce novú generáciu XF už predstavil, ale až do dnešného dňa, teda do začiatku autosalónu v New Yorku, držal v tajnosti presné technické údaje. Pretože ale spomínaný autosalón už začal, môžeme vám ponúknuť kompletné dáta pre všetky verzie a známe je aj to, ku ktorým motorom bude možné zaobstarať pohon všetkých kolies.

Paleta motorizácií pre nový Jaguar XF začína u dvojlitrových dieselov Ingenium, kedy ten najslabší ponúkne parametre 120 kW (163 k) a 380 Nm. Komu by to nestačilo, ten môže siahnuť po variante naladenej na 132 kW (180 k) a 430 Nm. Oba tieto motory sú dostupné ako s manuálom, tak s osemstupňovou automatickou prevodovkou.

Ponuka dieselových motorov obsahuje ešte prevedenie s trojlitrovým šesťvalcom. Hoci ten vyprodukuje 221 kW (300 k) a 700 Nm, pohon všetkých kolies si k nemu nedokúpite. K dispozícii bude stále iba s pohonom zadnej nápravy.

Štvorkolka bude dostupná pre benzínové šesťvalce, a to ako pre ten slabší (250 kW / 340 k), tak pre ten silnejší (280 kW / 380 k). Najrýchlejší variant zvládne v kombinácii s pohonom všetkých kolies a automatickou prevodovkou stovku za 5,3 sa maximálnu vystrelí na 250 km/h.

Všetky technické údaje nájdete v nasledujúcej tabuľke. Počas dnešného dňa by sa potom mali objaviť ešte aj slovenské ceny pre nové XF.

Jaguar XF: Základné technické údaje
Motor 2.0D 2.0D 2.0i 3.0D
Maximálny výkon  120 / 163 180 / 132 177 / 240 221 / 300
Pri otáčkach 4000 4000 5500 4000
Maximálny krútiaci moment 380 430 340 700
Pri otáčkach 1750-2500 1750-2500 1750-4000 2000
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,7 (8,7) 8,1 (8,0) 7 6,2
Maximálna rýchlosť 227 (229) 229 (230) 248 250
Kombinovaná spotreba  4,2 (3,9) 4,3 (4,3) 7,5 5,5
*údaje v zátvorke platia pre verziu s manuálnou prevodovkou 
Jaguar XF: Základné technické údaje
Motor 3.0 S/C 3.0 S/C AWD 3.0 S/C 3.0 S/C AWD
Maximálny výkon  250 / 340 250 / 340 280 / 380 280 / 380
Pri otáčkach 6500 6500 6500 6500
Maximálny krútiaci moment 450 450 450 450
Pri otáčkach 4500 4500 4500 4500
Zrýchlenie 0-100 km/h 5,4 5,4 5,3 5,3
Maximálna rýchlosť 250 250 250 250
Kombinovaná spotreba  8,3 8,6 8,3 8,6

 

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY