vytisknout velikost písma Jaguar XF novej generácie: Najrýchlejšia verzia dá stovku za 5,3 s

Jaguar XF novej generácie: Najrýchlejšia verzia dá stovku za 5,3 s
Zoznam kapitol
  1. Nový Jaguar XF - Technické údaje
  2. Nový Jaguar XF - Fotogaléria

Jaguar síce novú generáciu XF už predstavil, ale až do dnešného dňa, teda do začiatku autosalónu v New Yorku, držal v tajnosti presné technické údaje. Pretože ale spomínaný autosalón už začal, môžeme vám ponúknuť kompletné dáta pre všetky verzie a známe je aj to, ku ktorým motorom bude možné zaobstarať pohon všetkých kolies.

Paleta motorizácií pre nový Jaguar XF začína u dvojlitrových dieselov Ingenium, kedy ten najslabší ponúkne parametre 120 kW (163 k) a 380 Nm. Komu by to nestačilo, ten môže siahnuť po variante naladenej na 132 kW (180 k) a 430 Nm. Oba tieto motory sú dostupné ako s manuálom, tak s osemstupňovou automatickou prevodovkou.

Ponuka dieselových motorov obsahuje ešte prevedenie s trojlitrovým šesťvalcom. Hoci ten vyprodukuje 221 kW (300 k) a 700 Nm, pohon všetkých kolies si k nemu nedokúpite. K dispozícii bude stále iba s pohonom zadnej nápravy.

Štvorkolka bude dostupná pre benzínové šesťvalce, a to ako pre ten slabší (250 kW / 340 k), tak pre ten silnejší (280 kW / 380 k). Najrýchlejší variant zvládne v kombinácii s pohonom všetkých kolies a automatickou prevodovkou stovku za 5,3 sa maximálnu vystrelí na 250 km/h.

Všetky technické údaje nájdete v nasledujúcej tabuľke. Počas dnešného dňa by sa potom mali objaviť ešte aj slovenské ceny pre nové XF.

Jaguar XF: Základné technické údaje
Motor 2.0D 2.0D 2.0i 3.0D
Maximálny výkon  120 / 163 180 / 132 177 / 240 221 / 300
Pri otáčkach 4000 4000 5500 4000
Maximálny krútiaci moment 380 430 340 700
Pri otáčkach 1750-2500 1750-2500 1750-4000 2000
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,7 (8,7) 8,1 (8,0) 7 6,2
Maximálna rýchlosť 227 (229) 229 (230) 248 250
Kombinovaná spotreba  4,2 (3,9) 4,3 (4,3) 7,5 5,5
*údaje v zátvorke platia pre verziu s manuálnou prevodovkou 
Jaguar XF: Základné technické údaje
Motor 3.0 S/C 3.0 S/C AWD 3.0 S/C 3.0 S/C AWD
Maximálny výkon  250 / 340 250 / 340 280 / 380 280 / 380
Pri otáčkach 6500 6500 6500 6500
Maximálny krútiaci moment 450 450 450 450
Pri otáčkach 4500 4500 4500 4500
Zrýchlenie 0-100 km/h 5,4 5,4 5,3 5,3
Maximálna rýchlosť 250 250 250 250
Kombinovaná spotreba  8,3 8,6 8,3 8,6

 

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

včera | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY