vytisknout velikost písma Jaguar XF novej generácie je o triedu väčšie XE [prvé jazdné dojmy]

Nová generácia Jaguaru XF má veľa vecí spoločných s nedávno predstaveným XE, čo je vzhľadom k tomu, ako najmenší britský sedan jazdí, veľmi dobrá správa.
Jaguar XF novej generácie je o triedu väčšie XE [prvé jazdné dojmy]
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Ľahšie, priestrannejšie, rýchlejšie
  2. Motory pôvodom od XF, XE a F-Type, Naozaj priestranný
  3. Štvorvalec pod kapotou, XF 30d: 700 Nm v praxi
  4. Benzínový vrchol, Verdikt
  5. Jaguar XF: Fotogaléria

V Jaguari bývalo zvykom, že sa na nové modely čakalo dlhšiu dobu, lenže to minimálne tento rok neplatí. V Ženeve sa predstavilo XE a krátko po ňom dorazilo aj o triedu väčšie XF novej generácie. Tieto autá majú naozaj veľa spoločného. Možno aj preto Jaguar usporiadal medzinárodnú prezentáciu väčšieho sedanu presne podľa rovnakého scenára, podľa ktorého prebehla prezentácia XE. Bolo to také menšie španielsko-britskej déjá vu.

Dobrou správou hneď na úvod je fakt, že aj väčšie XF jazdí rovnako dobre ako jeho o pár mesiacov starší a menší súrodenec. Je to logické, pretože technika je veľmi podobná. Auto stojí na rovnakej platforme, na ktorej mimochodom ešte tento rok dorazí aj F-Pace, používa identické motory, prevodovky a nakoniec aj dizajn je dosť podobný. Nevyrába sa ale na rovnakej linke. Kým XE vzniká v Solihulle, o XF novej generácie sa postará závod v Castle Bromwich.

Ľahšie, priestrannejšie, rýchlejšie

Ako to už v podobných prípadoch býva, nové XF je v porovnaní so svojim predchodcom vyrábaným od roku 2007 po všetkých stránkach lepšie. Ponúka priestrannejší interiér, zároveň je ale vďaka rozsiahlemu použitiu hliníka ľahšie (až o 190 kg) a vďaka tomu úspornejšie. Auto ako také ale nie je väčšie. Na dĺžku má naopak o sedem milimetrov menej a menej nameriate aj na výšku (- 3 mm). Výrazne, o plných päť centimtrov, sa však predĺžil rázvor náprav. Predný previs je potom o 66 mm kratší.

xf-28.jpgxf-33.jpgJaguar XF novej generácie je dosť podobný novému XE. Oproti staršej generácii je vozidlo kratšie, nižšie, ale má väčší rázvor náprav a hlavne je ľahšie

Nová karoséria znamená aj priestrannejší interiér. Cestujúci vzadu majú pre kolená o 24 mm viac, než tomu bolo pri predchádzajúcej generácii, a napriek menšej výške je viac priestoru aj pre hlavu vzadu (+27 mm). Toho sa podarilo dosiahnuť vďaka kompaktnejšej zadnej náprave a väčšiemu rázvoru. Zadná náprava teda mohla byť uložená ďalej od druhého radu sedadiel a tie preto môžu byť posadené nižšie.

Jaguar XF novej a starej generácie: Porovnanie vonkajších rozmerov
  XF 2015 XF 2007 Rozdiel
Dĺžka (mm) 4954 4961 -7
Šírka (mm) 1880 1877 +3
Výška (mm) 1457 1460 -3
Rázvor (mm) 2960 2909 +51

Podvozok prirodzene vychádza z toho, čo poznáme od XE. Vpredu teda nájdeme dvojitý lichobežník, vzadu zavesenie Integral-Link. Jaguar pripravil pre XF dve verzie odpruženia, kedy to základná nemá adaptívne tlmiče, avšak aj tie do istej miery menia svoju tuhosť. Majú totiž pridaný ventil, ktorý v nízkych rýchlostiach prepúšťa časť kvapaliny a tlmič je preto mäkší. S rastúcou rýchlosťou sa ale tento ventil uzatvára a tlmiče sa stávajú tuhšie.

Cieľom bolo ponúknuť aj v základných verziách auto pohodlné pre jazdu po meste a isté pri ostrej jazde v zákrutách. Alternatívou sú adaptívne tlmiče, za príplatok potom môžete ešte navyše u šesťvalcových motoroch dostať systém Configurable Dynamics, ktorý vám umožní individuálne nastaviť charakteristiku tlmičov, odozvu na plynový pedál, riadenie a prevodovku.

Zaujímavosťou pre zadnú nápravu Integral-Link je potom jej hlavné uloženie. Rám je totiž usadený vpredu a vzadu na dvoch miestach, pričom predná dvojica uloženia je tuhšia než tá zadná. Celá náprava sa tak pri jazde nepatrne natáča.

xf-2.jpgxf-21.jpg

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY