vytisknout velikost písma Jaguar XF novej generácie je o triedu väčšie XE [prvé jazdné dojmy]

Nová generácia Jaguaru XF má veľa vecí spoločných s nedávno predstaveným XE, čo je vzhľadom k tomu, ako najmenší britský sedan jazdí, veľmi dobrá správa.
Jaguar XF novej generácie je o triedu väčšie XE [prvé jazdné dojmy]
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Ľahšie, priestrannejšie, rýchlejšie
  2. Motory pôvodom od XF, XE a F-Type, Naozaj priestranný
  3. Štvorvalec pod kapotou, XF 30d: 700 Nm v praxi
  4. Benzínový vrchol, Verdikt
  5. Jaguar XF: Fotogaléria

V Jaguari bývalo zvykom, že sa na nové modely čakalo dlhšiu dobu, lenže to minimálne tento rok neplatí. V Ženeve sa predstavilo XE a krátko po ňom dorazilo aj o triedu väčšie XF novej generácie. Tieto autá majú naozaj veľa spoločného. Možno aj preto Jaguar usporiadal medzinárodnú prezentáciu väčšieho sedanu presne podľa rovnakého scenára, podľa ktorého prebehla prezentácia XE. Bolo to také menšie španielsko-britskej déjá vu.

Dobrou správou hneď na úvod je fakt, že aj väčšie XF jazdí rovnako dobre ako jeho o pár mesiacov starší a menší súrodenec. Je to logické, pretože technika je veľmi podobná. Auto stojí na rovnakej platforme, na ktorej mimochodom ešte tento rok dorazí aj F-Pace, používa identické motory, prevodovky a nakoniec aj dizajn je dosť podobný. Nevyrába sa ale na rovnakej linke. Kým XE vzniká v Solihulle, o XF novej generácie sa postará závod v Castle Bromwich.

Ľahšie, priestrannejšie, rýchlejšie

Ako to už v podobných prípadoch býva, nové XF je v porovnaní so svojim predchodcom vyrábaným od roku 2007 po všetkých stránkach lepšie. Ponúka priestrannejší interiér, zároveň je ale vďaka rozsiahlemu použitiu hliníka ľahšie (až o 190 kg) a vďaka tomu úspornejšie. Auto ako také ale nie je väčšie. Na dĺžku má naopak o sedem milimetrov menej a menej nameriate aj na výšku (- 3 mm). Výrazne, o plných päť centimtrov, sa však predĺžil rázvor náprav. Predný previs je potom o 66 mm kratší.

xf-28.jpgxf-33.jpgJaguar XF novej generácie je dosť podobný novému XE. Oproti staršej generácii je vozidlo kratšie, nižšie, ale má väčší rázvor náprav a hlavne je ľahšie

Nová karoséria znamená aj priestrannejší interiér. Cestujúci vzadu majú pre kolená o 24 mm viac, než tomu bolo pri predchádzajúcej generácii, a napriek menšej výške je viac priestoru aj pre hlavu vzadu (+27 mm). Toho sa podarilo dosiahnuť vďaka kompaktnejšej zadnej náprave a väčšiemu rázvoru. Zadná náprava teda mohla byť uložená ďalej od druhého radu sedadiel a tie preto môžu byť posadené nižšie.

Jaguar XF novej a starej generácie: Porovnanie vonkajších rozmerov
  XF 2015 XF 2007 Rozdiel
Dĺžka (mm) 4954 4961 -7
Šírka (mm) 1880 1877 +3
Výška (mm) 1457 1460 -3
Rázvor (mm) 2960 2909 +51

Podvozok prirodzene vychádza z toho, čo poznáme od XE. Vpredu teda nájdeme dvojitý lichobežník, vzadu zavesenie Integral-Link. Jaguar pripravil pre XF dve verzie odpruženia, kedy to základná nemá adaptívne tlmiče, avšak aj tie do istej miery menia svoju tuhosť. Majú totiž pridaný ventil, ktorý v nízkych rýchlostiach prepúšťa časť kvapaliny a tlmič je preto mäkší. S rastúcou rýchlosťou sa ale tento ventil uzatvára a tlmiče sa stávajú tuhšie.

Cieľom bolo ponúknuť aj v základných verziách auto pohodlné pre jazdu po meste a isté pri ostrej jazde v zákrutách. Alternatívou sú adaptívne tlmiče, za príplatok potom môžete ešte navyše u šesťvalcových motoroch dostať systém Configurable Dynamics, ktorý vám umožní individuálne nastaviť charakteristiku tlmičov, odozvu na plynový pedál, riadenie a prevodovku.

Zaujímavosťou pre zadnú nápravu Integral-Link je potom jej hlavné uloženie. Rám je totiž usadený vpredu a vzadu na dvoch miestach, pričom predná dvojica uloženia je tuhšia než tá zadná. Celá náprava sa tak pri jazde nepatrne natáča.

xf-2.jpgxf-21.jpg

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák
Test Jaguar F-Pace S: Anglický rýchlik

Test Jaguar F-Pace S

Jaguar F-Pace S je zaujímavý predovšetkým spôsobom, akým dokáže kombinovať komfort a nadpriemerné jazdné zručnosti.

22. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY