vytisknout velikost písma Jaguar XE, XF a F-Pace dostali nové motory Ingenium

Motory radu Ingenium mieria pod kapotu modelov XE, XF a F-Pace. Narástol výkon prakticky všetkých motorizácií. Jaguar XE má aj nový infotainment s lepšou grafikou. Novinkou je možnosť platiť za benzín cez palubnú aplikáciu.
Jaguar XE, XF a F-Pace dostali nové motory Ingenium

Sedan Jaguar XE, ktorý na trhu súperí napríklad s BMW radu 3, Audi A4 a Mercedesom triedy C, dostal v rámci modelovej starostlivosti pre modelový rok 2018 motory generácie Ingenium. To je nová rada úspornejších a ekologickejších (aspoň oficiálne) pohonných jednotiek, ktorá sa postupne rozširuje celou modelovou radou značiek Jaguar a Land Rover.

Celohliníkový zážihový dvojlitrový štvorvalec teraz ponúka výkon 147 kW (200 k) alebo 184 kW (250 k). Slabšie prevedenie spoznáte na Jaguar XE, XF a F-Pace podľa označenia 20t, to silnejšie ako 25t. Jaguar XE 20t zrýchli z 0 na 100 km/h za 7,1 sekundy, silnejšiemu modelu stačí 6,3 sekundy.

Nový je aj najsilnejší štvorvalcový turbodiesel 2,0 l, ktorý v modeli XE posiela na zadné kolesá 176 kW (240 k) a 500 Nm. S pohonom všetkých kolies akceleruje z pokoja na 100 km/h už za 6,1 sekundy. Kombinovaná spotreba je 5,2 litra na 100 km.

Diesel dostal dve turbá a oproti slabším prevedeniam má odolnejšie piesty, ojnice, kľukový hriadeľ a iné vstrekovače. Jaguar XE s týmto motorom bude mať na veku kufra ceduľku 25d. Rovnaký motor samozrejme putuje aj do ďalších modelov, konkrétne do SUV Jaguar F-Pace a väčšieho sedanu Jaguar XF.

Nárastu výkonu sa dočkal aj kompresorom preplňovaný šesťvalec 3,0 l, ktorý pochádza z Jaguaru F-Type. Z pôvodných 250 kW (340 k) posilnil na 279 kW (380 k).

Z ďalších noviniek pre Jaguar XE stojí za zmienku nový infotainment s prepracovanou grafikou a novou dotykovou obrazovkou a napríklad aj funkciou bezhotovostného platenia na pumpách Shell. Táto funkcia je zatiaľ dostupná len vo Veľkej Británii, ale Jaguar ju chce rozšíriť aj na ďalšie dôležité trhy. Nebudete tak musieť stáť radu pri pokladni, po natankovaní rovno odídete. Platba prebieha cez palubnú aplikáciu.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY