vytisknout velikost písma Jaguar XE sa zmestí so spotrebou pod hranicu štyroch litrov

Jaguar XE sa zmestí so spotrebou pod hranicu štyroch litrov

Jaguar zverejnil ďalšie informácie týkajúce sa chystaného sedanu XE. Tentoraz automobilka upozorňuje na rozsiahle použitie hliníka. Z tohto materiálu je vyrobených 75% karosérie. Okrem vysokej pevnosti je hlavnou výhodou nízka hmotnosť, vďaka ktorej britská novinka ponúkne veľmi priaznivú spotrebu. V kombinovanej prevádzke s nemenovaným motorom údajne normovaná hodnota neprekročí hranicu štyroch litrov.

Model XE je prvým vozidlom postaveným na novej modulárnej platforme. Jaguar okrem iného použije aj nový typ zliatiny, ktorá obsahuje vysoký podiel recyklovaného hliníka. Táto zliatina bola vyvinutá špeciálne pre malý britský sedan. Mimochodom do roku 2020 sa automobilka chce dostať s podielom recyklovaných materiálu na hodnotu 75%.

Jaguar XE bol navrhnutý a skonštruovaný v Británii, vyrábať sa bude ako prvý model značky na novej výrobnej linke v Solihulle. Oficiálna premiéra prebehne v Londýne ôsmeho septembra.

jaguar-xe_aluminium_-infographic_29071.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY