vytisknout velikost písma Jaguar XE sa zmestí so spotrebou pod hranicu štyroch litrov

Jaguar XE sa zmestí so spotrebou pod hranicu štyroch litrov

Jaguar zverejnil ďalšie informácie týkajúce sa chystaného sedanu XE. Tentoraz automobilka upozorňuje na rozsiahle použitie hliníka. Z tohto materiálu je vyrobených 75% karosérie. Okrem vysokej pevnosti je hlavnou výhodou nízka hmotnosť, vďaka ktorej britská novinka ponúkne veľmi priaznivú spotrebu. V kombinovanej prevádzke s nemenovaným motorom údajne normovaná hodnota neprekročí hranicu štyroch litrov.

Model XE je prvým vozidlom postaveným na novej modulárnej platforme. Jaguar okrem iného použije aj nový typ zliatiny, ktorá obsahuje vysoký podiel recyklovaného hliníka. Táto zliatina bola vyvinutá špeciálne pre malý britský sedan. Mimochodom do roku 2020 sa automobilka chce dostať s podielom recyklovaných materiálu na hodnotu 75%.

Jaguar XE bol navrhnutý a skonštruovaný v Británii, vyrábať sa bude ako prvý model značky na novej výrobnej linke v Solihulle. Oficiálna premiéra prebehne v Londýne ôsmeho septembra.

jaguar-xe_aluminium_-infographic_29071.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY