vytisknout velikost písma Jaguar XE sa ukazuje na ďalšej fotke

Jaguar XE sa ukazuje na ďalšej fotke

Jaguar zverejnil prvú fotografiu pripravovaného modelu XE. Áno, je to tá, ktorú vidíte hore. A podobu auta z nej samozrejme nevyčítate. Môžeme z nej ale všeličo vytušiť. Napríklad že predok sa bude podobať väčšiemu XF, ale dostane nižšiu a širšiu masku. Alebo že relatívne malé rozmery sedanu strednej triedy nedovolili dizajnérom hrať sa s nízkou líniou strechy a pozvoľna klesajúcim zadkom tak ako pri väčších modelov - nejaké miesto na hlavu predsa zostať musí.

Jaguar XE dostane hliníkovú karosériu a zbrusu nové štvorvalce Ingenium, ktoré Jaguar Land Rover vyvíjal už vo vlastnej réžii. Vyrábať sa bude v továrni Land Roveru v britskom Solihulle.

Svetová premiéra najmenšieho Jaguaru je naplánovaná na októbrový autosalón v Paríži. Predchádzajúci pokus značky o "malý" sedan, ktorý by konkuroval Audi A4, BMW 3 a Mercedesu triedy C, skončil neslávne. Technika Mondea (Jaguar bol vtedy súčasťou Premier Automotive Group, ovládaného Fordom) si v konzervatívnom stylingu Jaguaru nezískala priazeň médií ani zákazníkov. Jaguar síce predal 350 000 kusov X-Type, ale keď v roku 2009 ukončil jeho výrobu, nikomu po ňom smutno nebolo.

Dnešná fotografia je ďalšou etapou postupného odhaľovania Jaguaru XE, ktoré vyvrcholí parížskym odhalením. Už v apríli sme videli prvé video, ktoré mimochodom prezradilo o podobe novinky omnoho viac.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY