vytisknout velikost písma Jaguar XE sa odhaľuje. Pod kapotou nájdeme motor z F-Type

Jaguar XE sa odhaľuje. Pod kapotou nájdeme motor z F-Type

Ešte tento rok by sme sa mali dočkať zaujímavej premiéry z dielne automobilky Jaguar. Tá po koncepte C-X17 predstavenom vo Frankfurte predvedie sedan, ktorý sa zaradí pod aktuálnu XF. Tento sedan dostane novú platformu prezentovanú spolu so spomínanou štúdiou a oficiálne tiež motor z modelu F-Type.

Zámery britskej automobilky týkajúce sa predstavenia sedanu XE boli zverejnené už na ženevskom autosalóne. Okrem mena samotného sme sa dočkali aj zmienky o tom, že najúspornejší variant vyprodukuje menej ako 100 gramov emisií CO2 na kilometer, zatiaľ čo tá najvýkonnejšia zvládne pokoriť hranicu 300 km/h.

V súčasnosti Jaguar oficiálne potvrdil aj použitie nového preplňovaného šesťvalca, čo ale nie je príliš veľké prekvapenie vzhľadom k tomu, že ide o pomerne mladú jednotku. Tá už okrem F-Type našla svoje miesto aj v modeloch XF a XJ, kde je naladená na 340 koní a 400 Nm. F-Type používa ešte výkonnejšiu verziu s maximom 380 koní. Najrýchlejší variant modelu XE veľmi pravdepodobne dostane pod kapotou päťlitrový osemvalec.

Ako automobilka sľubuje, XE sa bude postupne odhaľovať. Definitívne predstavenie prebehne podľa všetkých predpokladov na jeseň v Paríži.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY