vytisknout velikost písma Jaguar XE sa odhaľuje. Pod kapotou nájdeme motor z F-Type

Jaguar XE sa odhaľuje. Pod kapotou nájdeme motor z F-Type

Ešte tento rok by sme sa mali dočkať zaujímavej premiéry z dielne automobilky Jaguar. Tá po koncepte C-X17 predstavenom vo Frankfurte predvedie sedan, ktorý sa zaradí pod aktuálnu XF. Tento sedan dostane novú platformu prezentovanú spolu so spomínanou štúdiou a oficiálne tiež motor z modelu F-Type.

Zámery britskej automobilky týkajúce sa predstavenia sedanu XE boli zverejnené už na ženevskom autosalóne. Okrem mena samotného sme sa dočkali aj zmienky o tom, že najúspornejší variant vyprodukuje menej ako 100 gramov emisií CO2 na kilometer, zatiaľ čo tá najvýkonnejšia zvládne pokoriť hranicu 300 km/h.

V súčasnosti Jaguar oficiálne potvrdil aj použitie nového preplňovaného šesťvalca, čo ale nie je príliš veľké prekvapenie vzhľadom k tomu, že ide o pomerne mladú jednotku. Tá už okrem F-Type našla svoje miesto aj v modeloch XF a XJ, kde je naladená na 340 koní a 400 Nm. F-Type používa ešte výkonnejšiu verziu s maximom 380 koní. Najrýchlejší variant modelu XE veľmi pravdepodobne dostane pod kapotou päťlitrový osemvalec.

Ako automobilka sľubuje, XE sa bude postupne odhaľovať. Definitívne predstavenie prebehne podľa všetkých predpokladov na jeseň v Paríži.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY