vytisknout velikost písma Jaguar XE má premiéru za sebou. Cena začína na sume 37 500 eur

Jaguar XE má premiéru za sebou. Cena začína na sume 37 500 eur
Zoznam kapitol
  1. Jaguar XE
  2. Fotogaléria [48x foto]

Ďalšia z parížskych premiér bola odhalená, Jaguar predstavil v londýnskom Earls Court svoj ​​základný model XE, ktorý sa má postaviť súperom typu BMW radu 3 alebo Mercedesu-Benz triedy C. Novinka sa začne predávať budúci rok a pre automobilku je z mnohých uhlov pohľadu veľmi dôležitá. XE je totiž vôbec prvý model, ktorý zákazníkom ponúkne rad nových technológií.

XE je prvý automobil postavený na novej platforme, ktorú Jaguar predstavil minulý rok vo Frankfurte. Zároveň ide aj o prvý automobil, ktorý dostane nové štvorvalcové motory. Okrem nich sa dočkáme aj prevedenia S, ktoré má pod kapotou preplňovaný trojlitrový šesťvalec s maximom 250 kW (340 k) a 450 Nm. Táto verzia zvládne stovku za 5,1 s a najviac sa rozbehne na 250 km/h.

Základom sa ale stanú práve dvojlitrové motory, ktoré sa vyrábajú v novo postavenej britskej továrni. Obidva ponesú prakticky rovnakú cenu. Model XE 2.0L GTDi (benzínový štvorvalec, 147 kW / 200 k) kombinovaný s osemstupňovým automatom vyjde na 37 500 eur, XE 2.0LD (dieselový štvorvalec, 120 kW / 163 k) spojený so šesťstupňovým manuálom nesie cenu od 37 580 eur.

Pretože sme si už mali možnosť britskú novinku prezrieť, môžete zajtra očakávať ďalšie podrobnosti vrátane prvých statických dojmov.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Optima GT pre Kiu v Európe je stále vlajkovou loďou. Štýlový model Stinger čaká za rohom. A to je ďalšia pieseň.

11. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY