vytisknout velikost písma Jaguar XE je veľmi zlá správa... [prvé jazdné dojmy]

Zlá správa pre Audi, Mercedes aj BMW: Jaguar rozšíril svoju ponuku o menší sedan. A čo je (nielen) pre nemeckých konkurentov ešte horšie, to je fakt, že sa nové XE veľmi podarilo.
Jaguar XE je veľmi zlá správa... [prvé jazdné dojmy]
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Tak predovšetkým sa mi páči
  2. Interiér stvorený pre šoférov, Jaguar XE môže byť moderný
  3. Ponuka motorov je široká. A bude lepšia
  4. Dôvod najväčší: podvozok (+video), Koľko to stojí?
  5. Fotogaléria

Jaguar už skôr vo svojej ponuke menší sedan mal, lenže to ešte vtedy vládol tejto automobilke Ford a X-Type bol tak trochu trochu predražené Mondeo. Tento rok sa ale britská značka do segmentu, ktorému vládne BMW radu 3, Mercedes-Benz triedy C alebo Audi A4, vrátila. Postupne sa začína predávať nový model XE, ktorý predstavuje úplne odlišný príbeh, než tomu bolo v spomínanom X-Type.

Jaguar toto auto postavil úplne od základu, takže som bol veľmi zvedavý na to, či sa dielo podarilo. Výsledok síce nie je bezchybný, ale po dvoch dňoch za volantom XE strávených väčšinu času na poloprázdnych španielskych okreskách môžem celkom isto povedať, že ide o auto, ktoré ako celok funguje výborne. Tu je pár dôvodov, prečo je to tak.

jaguarxe-12.jpgjaguarxe-13.jpg
Nový Jaguar XE zaujme predovšetkým svojimi proporciami. Inak karoséria kombinuje prvky známe napríklad z XJ a F-Type. 

Tak predovšetkým sa mi páči

Nie je to síce žiadna veľká dizajnová revolúcia a až začne po cestách jazdiť nová generácia XF, budeme mať problém obidve autá od seba odlíšiť, ale napriek tomu sa mi XE veľmi páči. Dizajnéri sa snažili urobiť jednoducho tvarovanú karosériu, ktorá má nadväzovať na F-Type. Viac ako jednotlivé detaily ale zaujmú celkové proporcie. Kapota je dlhá, strecha sa plynulo zvažuje smerom dozadu, auto má krátke previsy. Dynamické, efektné, proste pekné.

Na auto môžete nasadiť až dvadsaťpalcové kolesá, štandardom je veľkosť 17". Jaguar o XE navyše hovorí, že ide o najviac individualizovateľný model histórie. Dôvod je prostý. Okrem základnej ponuky diskov kolies a farieb karosérie je tu ešte niekoľko ďalších verzií. Z XE môžete urobiť luxusný sedan s chrómovými prvkami, alebo naopak dynamicky sa tváriace auto, čo zariadi model R-Sport. Áno, ide o rovnakú vec, ktorú napríklad v BMW poznáme pod pojmom M Paket.

jaguarxe-88.jpgjaguarxe-82.jpgjaguarxe-18.jpgjaguarxe-14.jpgjaguarxe-70.jpgjaguarxe-68.jpgXE sa bude predávať v niekoľkých verziách. Okrem vrcholného "eska" je pripravená aj výbava R-Sport (obdoba M Paketu), jej opakom je na luxus zameraný variant Prestige.

Ale to stále nie je všetko, pretože Jaguar pripravil aj rad prvkov do príslušenstva (presne povedané 160). Vzhľad tak ešte ďalej možno vylepšiť napríklad karbónovými detailmi na karosérii.

Sčítané a podčiarknuté, zákazník má k dispozícii viac ako deväťdesiat rôznych variantov plus samozrejme vrcholné prevedenie XE S, ktoré dostalo odlišné nárazníky, ktoré má vlastný dizajn kolies alebo decentné aerodynamické doplnky.

jaguarxe-74.jpgjaguarxe-75.jpgjaguarxe-76.jpgjaguarxe-77.jpgjaguarxe-78.jpgjaguarxe-79.jpg

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY