vytisknout velikost písma Jaguar XE je veľmi zlá správa... [prvé jazdné dojmy]

Zlá správa pre Audi, Mercedes aj BMW: Jaguar rozšíril svoju ponuku o menší sedan. A čo je (nielen) pre nemeckých konkurentov ešte horšie, to je fakt, že sa nové XE veľmi podarilo.
Jaguar XE je veľmi zlá správa... [prvé jazdné dojmy]
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Tak predovšetkým sa mi páči
  2. Interiér stvorený pre šoférov, Jaguar XE môže byť moderný
  3. Ponuka motorov je široká. A bude lepšia
  4. Dôvod najväčší: podvozok (+video), Koľko to stojí?
  5. Fotogaléria

Jaguar už skôr vo svojej ponuke menší sedan mal, lenže to ešte vtedy vládol tejto automobilke Ford a X-Type bol tak trochu trochu predražené Mondeo. Tento rok sa ale britská značka do segmentu, ktorému vládne BMW radu 3, Mercedes-Benz triedy C alebo Audi A4, vrátila. Postupne sa začína predávať nový model XE, ktorý predstavuje úplne odlišný príbeh, než tomu bolo v spomínanom X-Type.

Jaguar toto auto postavil úplne od základu, takže som bol veľmi zvedavý na to, či sa dielo podarilo. Výsledok síce nie je bezchybný, ale po dvoch dňoch za volantom XE strávených väčšinu času na poloprázdnych španielskych okreskách môžem celkom isto povedať, že ide o auto, ktoré ako celok funguje výborne. Tu je pár dôvodov, prečo je to tak.

jaguarxe-12.jpgjaguarxe-13.jpg
Nový Jaguar XE zaujme predovšetkým svojimi proporciami. Inak karoséria kombinuje prvky známe napríklad z XJ a F-Type. 

Tak predovšetkým sa mi páči

Nie je to síce žiadna veľká dizajnová revolúcia a až začne po cestách jazdiť nová generácia XF, budeme mať problém obidve autá od seba odlíšiť, ale napriek tomu sa mi XE veľmi páči. Dizajnéri sa snažili urobiť jednoducho tvarovanú karosériu, ktorá má nadväzovať na F-Type. Viac ako jednotlivé detaily ale zaujmú celkové proporcie. Kapota je dlhá, strecha sa plynulo zvažuje smerom dozadu, auto má krátke previsy. Dynamické, efektné, proste pekné.

Na auto môžete nasadiť až dvadsaťpalcové kolesá, štandardom je veľkosť 17". Jaguar o XE navyše hovorí, že ide o najviac individualizovateľný model histórie. Dôvod je prostý. Okrem základnej ponuky diskov kolies a farieb karosérie je tu ešte niekoľko ďalších verzií. Z XE môžete urobiť luxusný sedan s chrómovými prvkami, alebo naopak dynamicky sa tváriace auto, čo zariadi model R-Sport. Áno, ide o rovnakú vec, ktorú napríklad v BMW poznáme pod pojmom M Paket.

jaguarxe-88.jpgjaguarxe-82.jpgjaguarxe-18.jpgjaguarxe-14.jpgjaguarxe-70.jpgjaguarxe-68.jpgXE sa bude predávať v niekoľkých verziách. Okrem vrcholného "eska" je pripravená aj výbava R-Sport (obdoba M Paketu), jej opakom je na luxus zameraný variant Prestige.

Ale to stále nie je všetko, pretože Jaguar pripravil aj rad prvkov do príslušenstva (presne povedané 160). Vzhľad tak ešte ďalej možno vylepšiť napríklad karbónovými detailmi na karosérii.

Sčítané a podčiarknuté, zákazník má k dispozícii viac ako deväťdesiat rôznych variantov plus samozrejme vrcholné prevedenie XE S, ktoré dostalo odlišné nárazníky, ktoré má vlastný dizajn kolies alebo decentné aerodynamické doplnky.

jaguarxe-74.jpgjaguarxe-75.jpgjaguarxe-76.jpgjaguarxe-77.jpgjaguarxe-78.jpgjaguarxe-79.jpg

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY