vytisknout velikost písma Jaguar XE je veľmi zlá správa... [prvé jazdné dojmy]

Zlá správa pre Audi, Mercedes aj BMW: Jaguar rozšíril svoju ponuku o menší sedan. A čo je (nielen) pre nemeckých konkurentov ešte horšie, to je fakt, že sa nové XE veľmi podarilo.
Jaguar XE je veľmi zlá správa... [prvé jazdné dojmy]
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Tak predovšetkým sa mi páči
  2. Interiér stvorený pre šoférov, Jaguar XE môže byť moderný
  3. Ponuka motorov je široká. A bude lepšia
  4. Dôvod najväčší: podvozok (+video), Koľko to stojí?
  5. Fotogaléria

Jaguar už skôr vo svojej ponuke menší sedan mal, lenže to ešte vtedy vládol tejto automobilke Ford a X-Type bol tak trochu trochu predražené Mondeo. Tento rok sa ale britská značka do segmentu, ktorému vládne BMW radu 3, Mercedes-Benz triedy C alebo Audi A4, vrátila. Postupne sa začína predávať nový model XE, ktorý predstavuje úplne odlišný príbeh, než tomu bolo v spomínanom X-Type.

Jaguar toto auto postavil úplne od základu, takže som bol veľmi zvedavý na to, či sa dielo podarilo. Výsledok síce nie je bezchybný, ale po dvoch dňoch za volantom XE strávených väčšinu času na poloprázdnych španielskych okreskách môžem celkom isto povedať, že ide o auto, ktoré ako celok funguje výborne. Tu je pár dôvodov, prečo je to tak.

jaguarxe-12.jpgjaguarxe-13.jpg
Nový Jaguar XE zaujme predovšetkým svojimi proporciami. Inak karoséria kombinuje prvky známe napríklad z XJ a F-Type. 

Tak predovšetkým sa mi páči

Nie je to síce žiadna veľká dizajnová revolúcia a až začne po cestách jazdiť nová generácia XF, budeme mať problém obidve autá od seba odlíšiť, ale napriek tomu sa mi XE veľmi páči. Dizajnéri sa snažili urobiť jednoducho tvarovanú karosériu, ktorá má nadväzovať na F-Type. Viac ako jednotlivé detaily ale zaujmú celkové proporcie. Kapota je dlhá, strecha sa plynulo zvažuje smerom dozadu, auto má krátke previsy. Dynamické, efektné, proste pekné.

Na auto môžete nasadiť až dvadsaťpalcové kolesá, štandardom je veľkosť 17". Jaguar o XE navyše hovorí, že ide o najviac individualizovateľný model histórie. Dôvod je prostý. Okrem základnej ponuky diskov kolies a farieb karosérie je tu ešte niekoľko ďalších verzií. Z XE môžete urobiť luxusný sedan s chrómovými prvkami, alebo naopak dynamicky sa tváriace auto, čo zariadi model R-Sport. Áno, ide o rovnakú vec, ktorú napríklad v BMW poznáme pod pojmom M Paket.

jaguarxe-88.jpgjaguarxe-82.jpgjaguarxe-18.jpgjaguarxe-14.jpgjaguarxe-70.jpgjaguarxe-68.jpgXE sa bude predávať v niekoľkých verziách. Okrem vrcholného "eska" je pripravená aj výbava R-Sport (obdoba M Paketu), jej opakom je na luxus zameraný variant Prestige.

Ale to stále nie je všetko, pretože Jaguar pripravil aj rad prvkov do príslušenstva (presne povedané 160). Vzhľad tak ešte ďalej možno vylepšiť napríklad karbónovými detailmi na karosérii.

Sčítané a podčiarknuté, zákazník má k dispozícii viac ako deväťdesiat rôznych variantov plus samozrejme vrcholné prevedenie XE S, ktoré dostalo odlišné nárazníky, ktoré má vlastný dizajn kolies alebo decentné aerodynamické doplnky.

jaguarxe-74.jpgjaguarxe-75.jpgjaguarxe-76.jpgjaguarxe-77.jpgjaguarxe-78.jpgjaguarxe-79.jpg

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY