vytisknout velikost písma Jaguar XE dostal k motorom 2.0D 3.0 V6 pohon všetkých kolies

Jaguar XE dostal k motorom 2.0D 3.0 V6 pohon všetkých kolies

Už pri predstavovaní modelu XE Jaguar hovoril, že aj tento sedan môže mať pohon všetkých kolies. Záujemcovia si museli chvíľku počkať, ale dočkali sa. Aktuálne britská automobilka predstavuje upravenú verziu, ktorá ponúka niekoľko čiastkových noviniek vo výbave a hlavne pri dvoch motoroch aj rozšírenie ponuky o spomínaný pohon všetkých kolies.

Rovnako ako pri modeloch F-Type, F-Pace alebo XF pracuje aj v XE štvorkolka s medzinápravovou spojkou, ktorá pripája prednú nápravu. Na to potrebuje 165 milisekúnd. Systém ale preferuje zadnú nápravu, aby si auto zachovalo športový charakter.

Štvorkolka je ešte doplnená o systém Adaptive Surface Response. Ten upravuje odozvu na plyn, správanie prevodovky a stabilizácie podľa povrchu, po ktorom vozidlo ide. Je to taká cestná obdoba systému Terrain Response známeho od Land Roveru.

Ak chcete XE ako štvorkolku, na výber máte dva motory. Pohon všetkých kolies môže mať dvojlitrový diesel Ingenium s výkonom 132 kW (180 k), alebo potom vrcholný preplňovaný benzínový šesťvalec, ktorý disponuje parametrami 250 kW (340 k) a 450 Nm. Vždy dostanete systém AWD len v kombinácii s osemstupňovou automatickou prevodovkou.

Jaguar prezentuje vo svojej tlačovej správe aj multimediálny systém InControl Touch Pro s 10,2 palcov veľkou dotykovou obrazovkou, Wi-Fi hotspot pre až osem zariadení, možnosť prepojiť automobil s Apple Watch alebo sadu asistentov obsahujúci sladovanie jazdných pruhov, adaptívny tempomat a stráženie únavy vodiča . Upravené XE dorazí na trh na jar budúceho roka.

xeawd_14.jpgxeawd_07.jpgxeawd_15.jpgxeawd_08.jpgxeawd_05.jpgxeawd_10.jpgxeawd_11.jpgxeawd_12.jpgxeawd_09.jpgxeawd_04.jpgxeawd_01.jpgxeawd_02.jpgxeawd_03.jpgxeawd_06.jpgxeawd_13.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY