vytisknout velikost písma Jaguar XE dostal k motorom 2.0D 3.0 V6 pohon všetkých kolies

Jaguar XE dostal k motorom 2.0D 3.0 V6 pohon všetkých kolies

Už pri predstavovaní modelu XE Jaguar hovoril, že aj tento sedan môže mať pohon všetkých kolies. Záujemcovia si museli chvíľku počkať, ale dočkali sa. Aktuálne britská automobilka predstavuje upravenú verziu, ktorá ponúka niekoľko čiastkových noviniek vo výbave a hlavne pri dvoch motoroch aj rozšírenie ponuky o spomínaný pohon všetkých kolies.

Rovnako ako pri modeloch F-Type, F-Pace alebo XF pracuje aj v XE štvorkolka s medzinápravovou spojkou, ktorá pripája prednú nápravu. Na to potrebuje 165 milisekúnd. Systém ale preferuje zadnú nápravu, aby si auto zachovalo športový charakter.

Štvorkolka je ešte doplnená o systém Adaptive Surface Response. Ten upravuje odozvu na plyn, správanie prevodovky a stabilizácie podľa povrchu, po ktorom vozidlo ide. Je to taká cestná obdoba systému Terrain Response známeho od Land Roveru.

Ak chcete XE ako štvorkolku, na výber máte dva motory. Pohon všetkých kolies môže mať dvojlitrový diesel Ingenium s výkonom 132 kW (180 k), alebo potom vrcholný preplňovaný benzínový šesťvalec, ktorý disponuje parametrami 250 kW (340 k) a 450 Nm. Vždy dostanete systém AWD len v kombinácii s osemstupňovou automatickou prevodovkou.

Jaguar prezentuje vo svojej tlačovej správe aj multimediálny systém InControl Touch Pro s 10,2 palcov veľkou dotykovou obrazovkou, Wi-Fi hotspot pre až osem zariadení, možnosť prepojiť automobil s Apple Watch alebo sadu asistentov obsahujúci sladovanie jazdných pruhov, adaptívny tempomat a stráženie únavy vodiča . Upravené XE dorazí na trh na jar budúceho roka.

xeawd_14.jpgxeawd_07.jpgxeawd_15.jpgxeawd_08.jpgxeawd_05.jpgxeawd_10.jpgxeawd_11.jpgxeawd_12.jpgxeawd_09.jpgxeawd_04.jpgxeawd_01.jpgxeawd_02.jpgxeawd_03.jpgxeawd_06.jpgxeawd_13.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

včera | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY