vytisknout velikost písma Jaguar XE dostal k motorom 2.0D 3.0 V6 pohon všetkých kolies

Jaguar XE dostal k motorom 2.0D 3.0 V6 pohon všetkých kolies

Už pri predstavovaní modelu XE Jaguar hovoril, že aj tento sedan môže mať pohon všetkých kolies. Záujemcovia si museli chvíľku počkať, ale dočkali sa. Aktuálne britská automobilka predstavuje upravenú verziu, ktorá ponúka niekoľko čiastkových noviniek vo výbave a hlavne pri dvoch motoroch aj rozšírenie ponuky o spomínaný pohon všetkých kolies.

Rovnako ako pri modeloch F-Type, F-Pace alebo XF pracuje aj v XE štvorkolka s medzinápravovou spojkou, ktorá pripája prednú nápravu. Na to potrebuje 165 milisekúnd. Systém ale preferuje zadnú nápravu, aby si auto zachovalo športový charakter.

Štvorkolka je ešte doplnená o systém Adaptive Surface Response. Ten upravuje odozvu na plyn, správanie prevodovky a stabilizácie podľa povrchu, po ktorom vozidlo ide. Je to taká cestná obdoba systému Terrain Response známeho od Land Roveru.

Ak chcete XE ako štvorkolku, na výber máte dva motory. Pohon všetkých kolies môže mať dvojlitrový diesel Ingenium s výkonom 132 kW (180 k), alebo potom vrcholný preplňovaný benzínový šesťvalec, ktorý disponuje parametrami 250 kW (340 k) a 450 Nm. Vždy dostanete systém AWD len v kombinácii s osemstupňovou automatickou prevodovkou.

Jaguar prezentuje vo svojej tlačovej správe aj multimediálny systém InControl Touch Pro s 10,2 palcov veľkou dotykovou obrazovkou, Wi-Fi hotspot pre až osem zariadení, možnosť prepojiť automobil s Apple Watch alebo sadu asistentov obsahujúci sladovanie jazdných pruhov, adaptívny tempomat a stráženie únavy vodiča . Upravené XE dorazí na trh na jar budúceho roka.

xeawd_14.jpgxeawd_07.jpgxeawd_15.jpgxeawd_08.jpgxeawd_05.jpgxeawd_10.jpgxeawd_11.jpgxeawd_12.jpgxeawd_09.jpgxeawd_04.jpgxeawd_01.jpgxeawd_02.jpgxeawd_03.jpgxeawd_06.jpgxeawd_13.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY