vytisknout velikost písma Jaguar XE dostal k motorom 2.0D 3.0 V6 pohon všetkých kolies

Jaguar XE dostal k motorom 2.0D 3.0 V6 pohon všetkých kolies

Už pri predstavovaní modelu XE Jaguar hovoril, že aj tento sedan môže mať pohon všetkých kolies. Záujemcovia si museli chvíľku počkať, ale dočkali sa. Aktuálne britská automobilka predstavuje upravenú verziu, ktorá ponúka niekoľko čiastkových noviniek vo výbave a hlavne pri dvoch motoroch aj rozšírenie ponuky o spomínaný pohon všetkých kolies.

Rovnako ako pri modeloch F-Type, F-Pace alebo XF pracuje aj v XE štvorkolka s medzinápravovou spojkou, ktorá pripája prednú nápravu. Na to potrebuje 165 milisekúnd. Systém ale preferuje zadnú nápravu, aby si auto zachovalo športový charakter.

Štvorkolka je ešte doplnená o systém Adaptive Surface Response. Ten upravuje odozvu na plyn, správanie prevodovky a stabilizácie podľa povrchu, po ktorom vozidlo ide. Je to taká cestná obdoba systému Terrain Response známeho od Land Roveru.

Ak chcete XE ako štvorkolku, na výber máte dva motory. Pohon všetkých kolies môže mať dvojlitrový diesel Ingenium s výkonom 132 kW (180 k), alebo potom vrcholný preplňovaný benzínový šesťvalec, ktorý disponuje parametrami 250 kW (340 k) a 450 Nm. Vždy dostanete systém AWD len v kombinácii s osemstupňovou automatickou prevodovkou.

Jaguar prezentuje vo svojej tlačovej správe aj multimediálny systém InControl Touch Pro s 10,2 palcov veľkou dotykovou obrazovkou, Wi-Fi hotspot pre až osem zariadení, možnosť prepojiť automobil s Apple Watch alebo sadu asistentov obsahujúci sladovanie jazdných pruhov, adaptívny tempomat a stráženie únavy vodiča . Upravené XE dorazí na trh na jar budúceho roka.

xeawd_14.jpgxeawd_07.jpgxeawd_15.jpgxeawd_08.jpgxeawd_05.jpgxeawd_10.jpgxeawd_11.jpgxeawd_12.jpgxeawd_09.jpgxeawd_04.jpgxeawd_01.jpgxeawd_02.jpgxeawd_03.jpgxeawd_06.jpgxeawd_13.jpg

Test BMW M550i xDrive M Performance

Test BMW M550i xDrive M Performance

Máme radi, že BMW M550i xDrive funguje ako veľmi bežné auto, a nezvádza vodičov k neprístojnostiam. Je to skvelé pretekárske auto. Zabudnite na naftu a kúpte si ho!

včera | Dalibor Žák
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY