vytisknout velikost písma Jaguar vyrobil prvý "nový" E-Type. Predstaví sa v Pebble Beach

Jaguar vyrobil prvý "nový" E-Type. Predstaví sa v Pebble Beach
Zoznam kapitol
  1. Jaguar Special GT E-Type, Video
  2. Fotogaléria

Ako Jaguar v máji oznámil, tak sa aj stalo. Automobilka predstavuje prvý "nový" Special GT E-Type, ktorý sa vyrábal v roku 1963. Divízia Special Operations postaví dohromady šesť týchto kusov, pričom v Pebble Beach bude možnosť vidieť takzvaný "Car Zero", teda prototyp.

V časoch, keď bol tento odľahčený E-Type vyrábaný pôvodne, vzniklo dokopy dvanásť kusov, automobilka však počítala s osemnásťkusovou produkciou. Oných zvyšných šesť exemplárov postaví práve divízia Special Operations. Autá sa stavajú ručne a v podstate budú rovnaké ako ich viac ako päťdesiat rokov starí predchodcovia.

Odľahčený E-Type používa šesťvalcový motor s hliníkovým blokom. Objem činí 3868 ccm, maximálny výkon dosahuje na 253,5 kW (340 k), maximálny krútiaci moment má hodnotu 380 Nm. Šesťvalec spolupracuje so štvorstupňovou manuálnou prevodovkou, brzdy sú kotúčové na oboch nápravách. Vpredu majú kotúče priemer 305 mm, vzadu 286 mm. Celkovo je voz dlhý 4453 mm, široký 1700 mm, vysoký 1181 mm a váži len 1000 kg.

Interiéru dominuje klasický drevený volant, automobilka použila samozrejme tiež kožené čalúnenie. V prototype zostalo mnoho častí nezakrytých, aby bolo možné demonštrovať rozsiahle použitie hliníkových zliatin, zákazníci si však budú môcť objednať napríklad aj kožené koberčeky.

Pre karosériu je pripravená paleta šiestich farieb - červená, sivá metalíza, strieborná metalíza, modrá metalíza, tradičná britská zelená a biela. Vzhľadom na počet vyrobených exemplárov ale nie je problém akákoľvek iná farba.

Prototyp má za sebou pätnásťdňové testovanie, kde boli skúšané dynamické vlastnosti a nastavenie podvozku. Rovnaké testy čakajú na každý zo šiestich novo vyrobených exemplárov.

Cenu ani tentoraz Jaguar nezverejnil. Už skôr sa však automobilka zmienila, že očakáva dopyt ďaleko presahujúcu ponuku. Jaguar si v podstate vyberie, komu auto predá. Prednosť dostanú zberatelia. Osobitne tí, ktorí sa zameriavajú na závodné vozidlá.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák
Test Jaguar F-Pace S: Anglický rýchlik

Test Jaguar F-Pace S

Jaguar F-Pace S je zaujímavý predovšetkým spôsobom, akým dokáže kombinovať komfort a nadpriemerné jazdné zručnosti.

22. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY