vytisknout velikost písma Jaguar vyrobil prvý "nový" E-Type. Predstaví sa v Pebble Beach

Jaguar vyrobil prvý "nový" E-Type. Predstaví sa v Pebble Beach
Zoznam kapitol
  1. Jaguar Special GT E-Type, Video
  2. Fotogaléria

Ako Jaguar v máji oznámil, tak sa aj stalo. Automobilka predstavuje prvý "nový" Special GT E-Type, ktorý sa vyrábal v roku 1963. Divízia Special Operations postaví dohromady šesť týchto kusov, pričom v Pebble Beach bude možnosť vidieť takzvaný "Car Zero", teda prototyp.

V časoch, keď bol tento odľahčený E-Type vyrábaný pôvodne, vzniklo dokopy dvanásť kusov, automobilka však počítala s osemnásťkusovou produkciou. Oných zvyšných šesť exemplárov postaví práve divízia Special Operations. Autá sa stavajú ručne a v podstate budú rovnaké ako ich viac ako päťdesiat rokov starí predchodcovia.

Odľahčený E-Type používa šesťvalcový motor s hliníkovým blokom. Objem činí 3868 ccm, maximálny výkon dosahuje na 253,5 kW (340 k), maximálny krútiaci moment má hodnotu 380 Nm. Šesťvalec spolupracuje so štvorstupňovou manuálnou prevodovkou, brzdy sú kotúčové na oboch nápravách. Vpredu majú kotúče priemer 305 mm, vzadu 286 mm. Celkovo je voz dlhý 4453 mm, široký 1700 mm, vysoký 1181 mm a váži len 1000 kg.

Interiéru dominuje klasický drevený volant, automobilka použila samozrejme tiež kožené čalúnenie. V prototype zostalo mnoho častí nezakrytých, aby bolo možné demonštrovať rozsiahle použitie hliníkových zliatin, zákazníci si však budú môcť objednať napríklad aj kožené koberčeky.

Pre karosériu je pripravená paleta šiestich farieb - červená, sivá metalíza, strieborná metalíza, modrá metalíza, tradičná britská zelená a biela. Vzhľadom na počet vyrobených exemplárov ale nie je problém akákoľvek iná farba.

Prototyp má za sebou pätnásťdňové testovanie, kde boli skúšané dynamické vlastnosti a nastavenie podvozku. Rovnaké testy čakajú na každý zo šiestich novo vyrobených exemplárov.

Cenu ani tentoraz Jaguar nezverejnil. Už skôr sa však automobilka zmienila, že očakáva dopyt ďaleko presahujúcu ponuku. Jaguar si v podstate vyberie, komu auto predá. Prednosť dostanú zberatelia. Osobitne tí, ktorí sa zameriavajú na závodné vozidlá.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY