vytisknout velikost písma Jaguar vyrobil prvý "nový" E-Type. Predstaví sa v Pebble Beach

Jaguar vyrobil prvý "nový" E-Type. Predstaví sa v Pebble Beach
Zoznam kapitol
  1. Jaguar Special GT E-Type, Video
  2. Fotogaléria

Ako Jaguar v máji oznámil, tak sa aj stalo. Automobilka predstavuje prvý "nový" Special GT E-Type, ktorý sa vyrábal v roku 1963. Divízia Special Operations postaví dohromady šesť týchto kusov, pričom v Pebble Beach bude možnosť vidieť takzvaný "Car Zero", teda prototyp.

V časoch, keď bol tento odľahčený E-Type vyrábaný pôvodne, vzniklo dokopy dvanásť kusov, automobilka však počítala s osemnásťkusovou produkciou. Oných zvyšných šesť exemplárov postaví práve divízia Special Operations. Autá sa stavajú ručne a v podstate budú rovnaké ako ich viac ako päťdesiat rokov starí predchodcovia.

Odľahčený E-Type používa šesťvalcový motor s hliníkovým blokom. Objem činí 3868 ccm, maximálny výkon dosahuje na 253,5 kW (340 k), maximálny krútiaci moment má hodnotu 380 Nm. Šesťvalec spolupracuje so štvorstupňovou manuálnou prevodovkou, brzdy sú kotúčové na oboch nápravách. Vpredu majú kotúče priemer 305 mm, vzadu 286 mm. Celkovo je voz dlhý 4453 mm, široký 1700 mm, vysoký 1181 mm a váži len 1000 kg.

Interiéru dominuje klasický drevený volant, automobilka použila samozrejme tiež kožené čalúnenie. V prototype zostalo mnoho častí nezakrytých, aby bolo možné demonštrovať rozsiahle použitie hliníkových zliatin, zákazníci si však budú môcť objednať napríklad aj kožené koberčeky.

Pre karosériu je pripravená paleta šiestich farieb - červená, sivá metalíza, strieborná metalíza, modrá metalíza, tradičná britská zelená a biela. Vzhľadom na počet vyrobených exemplárov ale nie je problém akákoľvek iná farba.

Prototyp má za sebou pätnásťdňové testovanie, kde boli skúšané dynamické vlastnosti a nastavenie podvozku. Rovnaké testy čakajú na každý zo šiestich novo vyrobených exemplárov.

Cenu ani tentoraz Jaguar nezverejnil. Už skôr sa však automobilka zmienila, že očakáva dopyt ďaleko presahujúcu ponuku. Jaguar si v podstate vyberie, komu auto predá. Prednosť dostanú zberatelia. Osobitne tí, ktorí sa zameriavajú na závodné vozidlá.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY