vytisknout velikost písma Jaguar vyrobil prvý "nový" E-Type. Predstaví sa v Pebble Beach

Jaguar vyrobil prvý "nový" E-Type. Predstaví sa v Pebble Beach
Zoznam kapitol
  1. Jaguar Special GT E-Type, Video
  2. Fotogaléria

Ako Jaguar v máji oznámil, tak sa aj stalo. Automobilka predstavuje prvý "nový" Special GT E-Type, ktorý sa vyrábal v roku 1963. Divízia Special Operations postaví dohromady šesť týchto kusov, pričom v Pebble Beach bude možnosť vidieť takzvaný "Car Zero", teda prototyp.

V časoch, keď bol tento odľahčený E-Type vyrábaný pôvodne, vzniklo dokopy dvanásť kusov, automobilka však počítala s osemnásťkusovou produkciou. Oných zvyšných šesť exemplárov postaví práve divízia Special Operations. Autá sa stavajú ručne a v podstate budú rovnaké ako ich viac ako päťdesiat rokov starí predchodcovia.

Odľahčený E-Type používa šesťvalcový motor s hliníkovým blokom. Objem činí 3868 ccm, maximálny výkon dosahuje na 253,5 kW (340 k), maximálny krútiaci moment má hodnotu 380 Nm. Šesťvalec spolupracuje so štvorstupňovou manuálnou prevodovkou, brzdy sú kotúčové na oboch nápravách. Vpredu majú kotúče priemer 305 mm, vzadu 286 mm. Celkovo je voz dlhý 4453 mm, široký 1700 mm, vysoký 1181 mm a váži len 1000 kg.

Interiéru dominuje klasický drevený volant, automobilka použila samozrejme tiež kožené čalúnenie. V prototype zostalo mnoho častí nezakrytých, aby bolo možné demonštrovať rozsiahle použitie hliníkových zliatin, zákazníci si však budú môcť objednať napríklad aj kožené koberčeky.

Pre karosériu je pripravená paleta šiestich farieb - červená, sivá metalíza, strieborná metalíza, modrá metalíza, tradičná britská zelená a biela. Vzhľadom na počet vyrobených exemplárov ale nie je problém akákoľvek iná farba.

Prototyp má za sebou pätnásťdňové testovanie, kde boli skúšané dynamické vlastnosti a nastavenie podvozku. Rovnaké testy čakajú na každý zo šiestich novo vyrobených exemplárov.

Cenu ani tentoraz Jaguar nezverejnil. Už skôr sa však automobilka zmienila, že očakáva dopyt ďaleko presahujúcu ponuku. Jaguar si v podstate vyberie, komu auto predá. Prednosť dostanú zberatelia. Osobitne tí, ktorí sa zameriavajú na závodné vozidlá.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY