vytisknout velikost písma Jaguar vraj pripravuje XE SVR ako konkurenciu pre M3 a C63 AMG

Jaguar vraj pripravuje XE SVR ako konkurenciu pre M3 a C63 AMG

Nový sedan Jaguar XE sa ešte ani nestačil poriadne ohriať na trhu už sú tu správy o vrcholnej verzii SVR, ktorá si to má rozdať dokonca aj s BMW M3 či Mercedesom C63 AMG. Magazín Car and Driver prišiel so zaujímavými informáciami, podľa ktorých má špičkový model ponúknuť hneď kompresorom preplňovaný osemvalec s objemom päť litrov. 

Jaguar totiž vraj už od začiatku vývoja novej platformy pre model XE počítal so zástavbou svojho päťlitrového osemvalca. Síce teraz v ponuke nie je, pretože jadro predajov budú tvoriť štvorvalce, ale divízia Special Vehicle Operations už údajne na zástavbe osemvalca do XE pracuje. 

Výsledok sa postaví proti BMW M3 (dvakrát preplňovaný trojlitrový šesťvalec) a Mercedesu C63 AMG (dvakrát preplňovaný štvorlitrový osemvalec). Jaguar tak ponúkne o ďalší liter väčší objem, takže to bude bezkonkurenčne najväčšie kladivo na čarodejnice, ktoré si budete môcť v tejto kategórii kúpiť. Výkony samozrejme visia ešte vo hviezdach, ale súčasné aplikácie kompresorom plneného osemvalca 5,0 l ponúkajú od 470 do 550 koní. 

Je možné, že Jaguar po vzore Mercedesu ponúkne dve verzie - jednu papierovo slabšiu a civilnejšiu s komfortnejším nastavením podvozku a jednu vrcholnú, ktorá bude zameraná predovšetkým na okruhové vybláznenie. Jaguar XE aj popri kombíku dostane ešte predĺžený rázvor (kvôli dopytu v Číne) a príde aj pohon všetkých kolies. Špekuluje sa aj o štvormiestnom kabriolete.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY