vytisknout velikost písma Jaguar vraj pripravuje XE SVR ako konkurenciu pre M3 a C63 AMG

Jaguar vraj pripravuje XE SVR ako konkurenciu pre M3 a C63 AMG

Nový sedan Jaguar XE sa ešte ani nestačil poriadne ohriať na trhu už sú tu správy o vrcholnej verzii SVR, ktorá si to má rozdať dokonca aj s BMW M3 či Mercedesom C63 AMG. Magazín Car and Driver prišiel so zaujímavými informáciami, podľa ktorých má špičkový model ponúknuť hneď kompresorom preplňovaný osemvalec s objemom päť litrov. 

Jaguar totiž vraj už od začiatku vývoja novej platformy pre model XE počítal so zástavbou svojho päťlitrového osemvalca. Síce teraz v ponuke nie je, pretože jadro predajov budú tvoriť štvorvalce, ale divízia Special Vehicle Operations už údajne na zástavbe osemvalca do XE pracuje. 

Výsledok sa postaví proti BMW M3 (dvakrát preplňovaný trojlitrový šesťvalec) a Mercedesu C63 AMG (dvakrát preplňovaný štvorlitrový osemvalec). Jaguar tak ponúkne o ďalší liter väčší objem, takže to bude bezkonkurenčne najväčšie kladivo na čarodejnice, ktoré si budete môcť v tejto kategórii kúpiť. Výkony samozrejme visia ešte vo hviezdach, ale súčasné aplikácie kompresorom plneného osemvalca 5,0 l ponúkajú od 470 do 550 koní. 

Je možné, že Jaguar po vzore Mercedesu ponúkne dve verzie - jednu papierovo slabšiu a civilnejšiu s komfortnejším nastavením podvozku a jednu vrcholnú, ktorá bude zameraná predovšetkým na okruhové vybláznenie. Jaguar XE aj popri kombíku dostane ešte predĺžený rázvor (kvôli dopytu v Číne) a príde aj pohon všetkých kolies. Špekuluje sa aj o štvormiestnom kabriolete.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY