vytisknout velikost písma Jaguar Self Learning Car: Nestíhate? Vozidlo za vás oznámi meškanie

Jaguar Self Learning Car: Nestíhate? Vozidlo za vás oznámi meškanie

Spoločnosť Jaguar Land Rover predstavuje technológiu Self Learning Intelligent Car. V budúcnosti by sa mali britské autá sami učiť od svojich vodičov a potom úplne samostatne previesť naučené zvyky do praxe. Využitia sú rôzne, od adaptívneho tempomatu až po funkciu, kedy vozidlo samé zavolá vášmu partnerovi, že idete na schôdzku neskoro.

Celý systém má za úlohu (jednoducho povedané) uľahčiť vodičovi život. Voz sleduje vaše pravidelné správanie, ktoré zaznamená a potom podľa neho koná. Konkrétnym príkladom môže byť spomínaný adaptívny tempomat. Auto sleduje vzdialenosť od ostatných automobilov, ktorú zvyčajne udržujete, rovnako ako razanciu, s akou väčšinou brzdíte. Ak zapnete tempomat, bude sa snažiť napodobniť vaše správanie. Ale tým možnosti tejto novinky zďaleka nekončia.

Pokračovať môžeme rozpoznaním vodiča. To vozidlo vykoná pomocou identifikácie mobilného telefónu, ktorý má vodič vo vrecku. Následne mu nastaví zrkadlá, sedačku, obvyklú teplotu s ohľadom k vonkajšej teplote, nahliadne do kalendára a prednastaví na navigáciu cieľ, kam by vodič mohol ísť. Sledujú sa tiež obľúbené čerpacie stanice v daných lokalitách, rovnako ako momenty, keď si vodič zvyčajne púšťa masáž alebo čas, kedy vykonáva pravidelné hovory. Všetko by malo fungovať tak, že vám auto ponúkne aktiváciu daných systémov a vodič v podstate iba klikne na OK.

No ani to nie je všetko. Vozidlo bude vedieť sledovať pravidelné cesty typu odvozu detí na určité krúžky. S istým predstihom vám príde na telefón správa, že sa taká cesta chystá a že by ste nemali zabudnúť vziať deťom potrebné veci.

Celý tento systém je prvým krokom na ceste k automobilu, ktorý bude schopný úplne samostatnej jazdy. Áno, aj spoločnosť Jaguar Land Rover plánuje autonómne vozidlá.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY