vytisknout velikost písma Jaguar pripravuje radové šesťvalce a elektrické SUV E-Pace

Jaguar pripravuje radové šesťvalce a elektrické SUV E-Pace

Mrzí nás, že BMW opúšťa od radových šesťvalcov v bežných modeloch? Počkajte si na novinky od Jaguaru, pretože práve britská automobilka pracuje na novej generácii radových šesťvalcov, ktoré majú vychádzať z nových motorov rady Ingenium. Tie sa predstavili pod kapotou sedanu Jaguar XE.

Ako informujú stránky automobilemag.com, radové šesťvalce nahradia motory V6 do roku 2017. Budú úspornejšie než súčasné šesťvalce a tiež ľahšie a samozrejme výkonnejšie. Zatiaľ je v pláne iba variant s objemom 3,0 l a to ako na benzín, tak aj na naftu.

Benzínová verzia má ponúknuť výkonové rozpätie zhruba od 300 do 500 koní, motor samozrejme dostane preplňovanie. Naftové prevedenie počíta s rozsahom výkonu od 275 do 400 koní. Vedľa modelov Jaguaru by sa nové šesťvalce mali dostať aj do Land Roverov a Range Roverov.

Ďalším projektom, na ktorom sa v Jaguari pracuje, je elektrická verzia SUV F-Pace, zatiaľ pracovne označovaná ako E-Pace. Bude to ale samostatný model, ktorý prejde zásadnými aerodynamickými úpravami. Má to byť konkurencia pre pripravované elektrické SUV Audi alebo pre Teslu Model X.

Jaguar už má ale spočítané, že nové elektrické SUV vyrábané v Magny Steyr v Rakúsku musia osloviť aspon 20 000 zákazníkov ročne, aby sa to celé oplatilo.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY