vytisknout velikost písma Jaguar pripravuje radové šesťvalce a elektrické SUV E-Pace

Jaguar pripravuje radové šesťvalce a elektrické SUV E-Pace

Mrzí nás, že BMW opúšťa od radových šesťvalcov v bežných modeloch? Počkajte si na novinky od Jaguaru, pretože práve britská automobilka pracuje na novej generácii radových šesťvalcov, ktoré majú vychádzať z nových motorov rady Ingenium. Tie sa predstavili pod kapotou sedanu Jaguar XE.

Ako informujú stránky automobilemag.com, radové šesťvalce nahradia motory V6 do roku 2017. Budú úspornejšie než súčasné šesťvalce a tiež ľahšie a samozrejme výkonnejšie. Zatiaľ je v pláne iba variant s objemom 3,0 l a to ako na benzín, tak aj na naftu.

Benzínová verzia má ponúknuť výkonové rozpätie zhruba od 300 do 500 koní, motor samozrejme dostane preplňovanie. Naftové prevedenie počíta s rozsahom výkonu od 275 do 400 koní. Vedľa modelov Jaguaru by sa nové šesťvalce mali dostať aj do Land Roverov a Range Roverov.

Ďalším projektom, na ktorom sa v Jaguari pracuje, je elektrická verzia SUV F-Pace, zatiaľ pracovne označovaná ako E-Pace. Bude to ale samostatný model, ktorý prejde zásadnými aerodynamickými úpravami. Má to byť konkurencia pre pripravované elektrické SUV Audi alebo pre Teslu Model X.

Jaguar už má ale spočítané, že nové elektrické SUV vyrábané v Magny Steyr v Rakúsku musia osloviť aspon 20 000 zákazníkov ročne, aby sa to celé oplatilo.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY