vytisknout velikost písma Jaguar pripravuje radové šesťvalce a elektrické SUV E-Pace

Jaguar pripravuje radové šesťvalce a elektrické SUV E-Pace

Mrzí nás, že BMW opúšťa od radových šesťvalcov v bežných modeloch? Počkajte si na novinky od Jaguaru, pretože práve britská automobilka pracuje na novej generácii radových šesťvalcov, ktoré majú vychádzať z nových motorov rady Ingenium. Tie sa predstavili pod kapotou sedanu Jaguar XE.

Ako informujú stránky automobilemag.com, radové šesťvalce nahradia motory V6 do roku 2017. Budú úspornejšie než súčasné šesťvalce a tiež ľahšie a samozrejme výkonnejšie. Zatiaľ je v pláne iba variant s objemom 3,0 l a to ako na benzín, tak aj na naftu.

Benzínová verzia má ponúknuť výkonové rozpätie zhruba od 300 do 500 koní, motor samozrejme dostane preplňovanie. Naftové prevedenie počíta s rozsahom výkonu od 275 do 400 koní. Vedľa modelov Jaguaru by sa nové šesťvalce mali dostať aj do Land Roverov a Range Roverov.

Ďalším projektom, na ktorom sa v Jaguari pracuje, je elektrická verzia SUV F-Pace, zatiaľ pracovne označovaná ako E-Pace. Bude to ale samostatný model, ktorý prejde zásadnými aerodynamickými úpravami. Má to byť konkurencia pre pripravované elektrické SUV Audi alebo pre Teslu Model X.

Jaguar už má ale spočítané, že nové elektrické SUV vyrábané v Magny Steyr v Rakúsku musia osloviť aspon 20 000 zákazníkov ročne, aby sa to celé oplatilo.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY