vytisknout velikost písma Jaguar predstavuje nový multimediálny systém. Ako prvý ho ponúkne XE

Jaguar predstavuje nový multimediálny systém. Ako prvý ho ponúkne XE

Jaguar poodhalil ďalšie detaily týkajúce sa chystaného sedanu XE. Okrem iného toto auto dostane ako prvé v ponuke britskej automobilky nový multimediálny systém, ktorý by sa mal úspešne popasovať s konkurenciou v podobe systému MMI (Audi) alebo iDrive (BMW).

Multimediálny systém použitý v modeloch Jaguar a Land Rover sa dlhodobo "teší" bohatej kritike. Pravdou je, že konkurencia má v tomto smere veľký náskok, čo by sa malo v dohľadnej dobe zmeniť. Podľa tlačovej správy dostane XE úplne moderný systém ponúkajúci všetko možné od prepojenia so smartfónom, cez Wi-Fi až po vzdialený prístup do vozidla.

Základom systému je osempalcový dotykový displej, cez ktorý bude mať posádka prístup k aplikáciám svojich smartfónov, pričom nemá byť problém usporiadať z vozidla napríklad konferenčný hovor. Cez príslušnú aplikáciu bude možné vzdialene naštartovať motor, nastaviť klimatizáciu alebo vozidlo odomknúť a zamknúť. Vodič tiež bude môcť sledovať aktuálnu polohu vozidla. Táto funkcia bude okrem iného použitá aj v prípade odcudzenia automobilu.

Záujemcovia dostanú do auta navyše Wi-Fi hotspot a zaujímavou novinkou je tiež head-up displej. Na okno sa bude do zorného poľa vodiča premietať rýchlosť alebo navigačné pokyny.

Kompletne sa Jaguar XE predstaví ôsmeho septembra v Londýne. Vidno ho bude samozrejme na parížskom autosalóne.

xe_info.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY