vytisknout velikost písma Jaguar predstavuje F-Type s manuálom a pohonom všetkých kolies

Jaguar predstavuje F-Type s manuálom a pohonom všetkých kolies

Jaguar predstavil v rámci autosalónu v Los Angeles F-Type modelového roku 2016, ktorý dorazí na európske trhy v apríli 2015, a ktorý prinesie dve zaujímavé novinky. F-Type bude po novom dostupný s pohonom všetkých kolies a tiež s manuálnou prevodovkou. Objednať si nové verzie môžete už teraz.

O pohone všetkých kolies sa v súvislosti s modelom F-Type zmienil Jaguar už viackrát, dnes je všetko realitou. Štvorkolka nesie označenie Intelligent DriveLine Dynamics (IDD) a pracuje s medzinápravovou spojkou.

Samozrejme stále hnané sú kolesá zadnej nápravy. S pohonom všetkých kolies nutne súvisí aj automatická prevodovka Quickshift. F-Type osadený systémom AWD spoznáte podľa viac pokrivenej kapoty s inými výduchmi.

Druhou zásadnou novinkou je manuálna prevodovka. Tá je šesťstupňová. Jaguar sľubuje krátke dráhy (45 mm) a pedále umiestnené tak, aby bolo jednoduché použiť pri radení medziplyn. Manuál bude dostupný pre kupé aj kabriolet, pričom základná cena klesne zhruba o 1 500 eur. Naopak za štvorkolku si priplatíte 6 tisíc eur.

Manuál je možné kombinovať so základným F-Type a silnejšou verziou S. Štvorkolku zakúpite na prevedenie S a vrcholné R. To mimochodom nahradilo osemvalec (495 koní), ktorý vypadol z ponuky. Od modelového prevedenia 2016 je F-Type R dostupný tiež vo verzii roadster a aj tu je možné vyberať medzi zadokolesovkami a štvorkolkou. Najdrahšou verziou v ponuke bude práve "erkový" roadster s pohonom všetkých kolies. Na neho si pripravte približne 123 tisíc eur.

Modelový rok 2016 prináša ešte ďalšie úpravy. Prepracovaný je prístrojový štít, vylepšenia sa dočkal aj multimediálny systém a objavujú sa tiež funkcie InControl Secure (upozornenie na odcudzenie autá) a InControl Remote. Tá ponúka prostredníctvom smartfónu možnosť kontrolovať množstvo paliva, možnosť naštartovať motor a nastaviť požadovanú teplotu klimatizácie.

ftype44_4.jpgftype44_5.jpgftype44_1.jpgftype44_3.jpgftype44_2.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY