vytisknout velikost písma Jaguar predstavuje F-Type s manuálom a pohonom všetkých kolies

Jaguar predstavuje F-Type s manuálom a pohonom všetkých kolies

Jaguar predstavil v rámci autosalónu v Los Angeles F-Type modelového roku 2016, ktorý dorazí na európske trhy v apríli 2015, a ktorý prinesie dve zaujímavé novinky. F-Type bude po novom dostupný s pohonom všetkých kolies a tiež s manuálnou prevodovkou. Objednať si nové verzie môžete už teraz.

O pohone všetkých kolies sa v súvislosti s modelom F-Type zmienil Jaguar už viackrát, dnes je všetko realitou. Štvorkolka nesie označenie Intelligent DriveLine Dynamics (IDD) a pracuje s medzinápravovou spojkou.

Samozrejme stále hnané sú kolesá zadnej nápravy. S pohonom všetkých kolies nutne súvisí aj automatická prevodovka Quickshift. F-Type osadený systémom AWD spoznáte podľa viac pokrivenej kapoty s inými výduchmi.

Druhou zásadnou novinkou je manuálna prevodovka. Tá je šesťstupňová. Jaguar sľubuje krátke dráhy (45 mm) a pedále umiestnené tak, aby bolo jednoduché použiť pri radení medziplyn. Manuál bude dostupný pre kupé aj kabriolet, pričom základná cena klesne zhruba o 1 500 eur. Naopak za štvorkolku si priplatíte 6 tisíc eur.

Manuál je možné kombinovať so základným F-Type a silnejšou verziou S. Štvorkolku zakúpite na prevedenie S a vrcholné R. To mimochodom nahradilo osemvalec (495 koní), ktorý vypadol z ponuky. Od modelového prevedenia 2016 je F-Type R dostupný tiež vo verzii roadster a aj tu je možné vyberať medzi zadokolesovkami a štvorkolkou. Najdrahšou verziou v ponuke bude práve "erkový" roadster s pohonom všetkých kolies. Na neho si pripravte približne 123 tisíc eur.

Modelový rok 2016 prináša ešte ďalšie úpravy. Prepracovaný je prístrojový štít, vylepšenia sa dočkal aj multimediálny systém a objavujú sa tiež funkcie InControl Secure (upozornenie na odcudzenie autá) a InControl Remote. Tá ponúka prostredníctvom smartfónu možnosť kontrolovať množstvo paliva, možnosť naštartovať motor a nastaviť požadovanú teplotu klimatizácie.

ftype44_4.jpgftype44_5.jpgftype44_1.jpgftype44_3.jpgftype44_2.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

dnes | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

včera | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY