vytisknout velikost písma Jaguar predstavuje F-Type s manuálom a pohonom všetkých kolies

Jaguar predstavuje F-Type s manuálom a pohonom všetkých kolies

Jaguar predstavil v rámci autosalónu v Los Angeles F-Type modelového roku 2016, ktorý dorazí na európske trhy v apríli 2015, a ktorý prinesie dve zaujímavé novinky. F-Type bude po novom dostupný s pohonom všetkých kolies a tiež s manuálnou prevodovkou. Objednať si nové verzie môžete už teraz.

O pohone všetkých kolies sa v súvislosti s modelom F-Type zmienil Jaguar už viackrát, dnes je všetko realitou. Štvorkolka nesie označenie Intelligent DriveLine Dynamics (IDD) a pracuje s medzinápravovou spojkou.

Samozrejme stále hnané sú kolesá zadnej nápravy. S pohonom všetkých kolies nutne súvisí aj automatická prevodovka Quickshift. F-Type osadený systémom AWD spoznáte podľa viac pokrivenej kapoty s inými výduchmi.

Druhou zásadnou novinkou je manuálna prevodovka. Tá je šesťstupňová. Jaguar sľubuje krátke dráhy (45 mm) a pedále umiestnené tak, aby bolo jednoduché použiť pri radení medziplyn. Manuál bude dostupný pre kupé aj kabriolet, pričom základná cena klesne zhruba o 1 500 eur. Naopak za štvorkolku si priplatíte 6 tisíc eur.

Manuál je možné kombinovať so základným F-Type a silnejšou verziou S. Štvorkolku zakúpite na prevedenie S a vrcholné R. To mimochodom nahradilo osemvalec (495 koní), ktorý vypadol z ponuky. Od modelového prevedenia 2016 je F-Type R dostupný tiež vo verzii roadster a aj tu je možné vyberať medzi zadokolesovkami a štvorkolkou. Najdrahšou verziou v ponuke bude práve "erkový" roadster s pohonom všetkých kolies. Na neho si pripravte približne 123 tisíc eur.

Modelový rok 2016 prináša ešte ďalšie úpravy. Prepracovaný je prístrojový štít, vylepšenia sa dočkal aj multimediálny systém a objavujú sa tiež funkcie InControl Secure (upozornenie na odcudzenie autá) a InControl Remote. Tá ponúka prostredníctvom smartfónu možnosť kontrolovať množstvo paliva, možnosť naštartovať motor a nastaviť požadovanú teplotu klimatizácie.

ftype44_4.jpgftype44_5.jpgftype44_1.jpgftype44_3.jpgftype44_2.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY