vytisknout velikost písma Jaguar predstavuje F-Type s manuálom a pohonom všetkých kolies

Jaguar predstavuje F-Type s manuálom a pohonom všetkých kolies

Jaguar predstavil v rámci autosalónu v Los Angeles F-Type modelového roku 2016, ktorý dorazí na európske trhy v apríli 2015, a ktorý prinesie dve zaujímavé novinky. F-Type bude po novom dostupný s pohonom všetkých kolies a tiež s manuálnou prevodovkou. Objednať si nové verzie môžete už teraz.

O pohone všetkých kolies sa v súvislosti s modelom F-Type zmienil Jaguar už viackrát, dnes je všetko realitou. Štvorkolka nesie označenie Intelligent DriveLine Dynamics (IDD) a pracuje s medzinápravovou spojkou.

Samozrejme stále hnané sú kolesá zadnej nápravy. S pohonom všetkých kolies nutne súvisí aj automatická prevodovka Quickshift. F-Type osadený systémom AWD spoznáte podľa viac pokrivenej kapoty s inými výduchmi.

Druhou zásadnou novinkou je manuálna prevodovka. Tá je šesťstupňová. Jaguar sľubuje krátke dráhy (45 mm) a pedále umiestnené tak, aby bolo jednoduché použiť pri radení medziplyn. Manuál bude dostupný pre kupé aj kabriolet, pričom základná cena klesne zhruba o 1 500 eur. Naopak za štvorkolku si priplatíte 6 tisíc eur.

Manuál je možné kombinovať so základným F-Type a silnejšou verziou S. Štvorkolku zakúpite na prevedenie S a vrcholné R. To mimochodom nahradilo osemvalec (495 koní), ktorý vypadol z ponuky. Od modelového prevedenia 2016 je F-Type R dostupný tiež vo verzii roadster a aj tu je možné vyberať medzi zadokolesovkami a štvorkolkou. Najdrahšou verziou v ponuke bude práve "erkový" roadster s pohonom všetkých kolies. Na neho si pripravte približne 123 tisíc eur.

Modelový rok 2016 prináša ešte ďalšie úpravy. Prepracovaný je prístrojový štít, vylepšenia sa dočkal aj multimediálny systém a objavujú sa tiež funkcie InControl Secure (upozornenie na odcudzenie autá) a InControl Remote. Tá ponúka prostredníctvom smartfónu možnosť kontrolovať množstvo paliva, možnosť naštartovať motor a nastaviť požadovanú teplotu klimatizácie.

ftype44_4.jpgftype44_5.jpgftype44_1.jpgftype44_3.jpgftype44_2.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY