vytisknout velikost písma Jaguar predstavuje F-Type s manuálom a pohonom všetkých kolies

Jaguar predstavuje F-Type s manuálom a pohonom všetkých kolies

Jaguar predstavil v rámci autosalónu v Los Angeles F-Type modelového roku 2016, ktorý dorazí na európske trhy v apríli 2015, a ktorý prinesie dve zaujímavé novinky. F-Type bude po novom dostupný s pohonom všetkých kolies a tiež s manuálnou prevodovkou. Objednať si nové verzie môžete už teraz.

O pohone všetkých kolies sa v súvislosti s modelom F-Type zmienil Jaguar už viackrát, dnes je všetko realitou. Štvorkolka nesie označenie Intelligent DriveLine Dynamics (IDD) a pracuje s medzinápravovou spojkou.

Samozrejme stále hnané sú kolesá zadnej nápravy. S pohonom všetkých kolies nutne súvisí aj automatická prevodovka Quickshift. F-Type osadený systémom AWD spoznáte podľa viac pokrivenej kapoty s inými výduchmi.

Druhou zásadnou novinkou je manuálna prevodovka. Tá je šesťstupňová. Jaguar sľubuje krátke dráhy (45 mm) a pedále umiestnené tak, aby bolo jednoduché použiť pri radení medziplyn. Manuál bude dostupný pre kupé aj kabriolet, pričom základná cena klesne zhruba o 1 500 eur. Naopak za štvorkolku si priplatíte 6 tisíc eur.

Manuál je možné kombinovať so základným F-Type a silnejšou verziou S. Štvorkolku zakúpite na prevedenie S a vrcholné R. To mimochodom nahradilo osemvalec (495 koní), ktorý vypadol z ponuky. Od modelového prevedenia 2016 je F-Type R dostupný tiež vo verzii roadster a aj tu je možné vyberať medzi zadokolesovkami a štvorkolkou. Najdrahšou verziou v ponuke bude práve "erkový" roadster s pohonom všetkých kolies. Na neho si pripravte približne 123 tisíc eur.

Modelový rok 2016 prináša ešte ďalšie úpravy. Prepracovaný je prístrojový štít, vylepšenia sa dočkal aj multimediálny systém a objavujú sa tiež funkcie InControl Secure (upozornenie na odcudzenie autá) a InControl Remote. Tá ponúka prostredníctvom smartfónu možnosť kontrolovať množstvo paliva, možnosť naštartovať motor a nastaviť požadovanú teplotu klimatizácie.

ftype44_4.jpgftype44_5.jpgftype44_1.jpgftype44_3.jpgftype44_2.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY