vytisknout velikost písma Jaguar predstavuje ďalšiu priehľadnú vec. Po kapote prichádzajú stĺpiky

Jaguar predstavuje ďalšiu priehľadnú vec. Po kapote prichádzajú stĺpiky

Spomínate si na priehľadnú kapotu, ktorú automobilka Jaguar Land Rover predstavila tesne pred odhalením modelu Discovery Sport? Vývoj tejto technológie pokračuje ďalej, takže dnes britská značka predviedla ďalšiu priehľadnú vec - stĺpiky. A ako bonus pridala ešte navigáciu v podobe virtuálneho auta, ktoré máte nasledovať.

Systém sa volá 360 Virtual Urban Windscreen. V každom stĺpiku je zabudovaná obrazovka prenášajúca obraz z kamier. Podľa rôznych scenárov (odbočovanie, jazda v križovatke, predbiehanie...) sa vám budú automaticky spriehľadňovať jednotlivé stĺpiky a vy by ste mali mať dokonalý prehľad o tom, kam idete. A pretože sa počíta s tým, že celé čelné sklo bude jeden veľký head-up displej, môže systém aj priamo na okne označiť napríklad chodca alebo zobraziť virtuálne auto.

Tým sa dostávame k druhej novinke z dielne automobilky Jaguar Land Rover. Namiesto obvyklých šípok vás bude pri navigovaní sprevádzať virtuálny automobil, ktorý sa bude premietať na čelné okno a ktorý vás prevedie všetkými záludnosťami naplánovanej trasy. Vodič by týmto riešením mal mať ešte viac zjednodušenú úlohu, pretože nebude musieť sledovať ukazovatele a odbočky. Proste pôjde za virtuálnym automobilom.

JLR_Foto 1.jpgJLR_Foto 2.jpgJLR_Foto 3.jpgJLR_Foto 4.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY