vytisknout velikost písma Jaguar predstavuje ďalšiu priehľadnú vec. Po kapote prichádzajú stĺpiky

Jaguar predstavuje ďalšiu priehľadnú vec. Po kapote prichádzajú stĺpiky

Spomínate si na priehľadnú kapotu, ktorú automobilka Jaguar Land Rover predstavila tesne pred odhalením modelu Discovery Sport? Vývoj tejto technológie pokračuje ďalej, takže dnes britská značka predviedla ďalšiu priehľadnú vec - stĺpiky. A ako bonus pridala ešte navigáciu v podobe virtuálneho auta, ktoré máte nasledovať.

Systém sa volá 360 Virtual Urban Windscreen. V každom stĺpiku je zabudovaná obrazovka prenášajúca obraz z kamier. Podľa rôznych scenárov (odbočovanie, jazda v križovatke, predbiehanie...) sa vám budú automaticky spriehľadňovať jednotlivé stĺpiky a vy by ste mali mať dokonalý prehľad o tom, kam idete. A pretože sa počíta s tým, že celé čelné sklo bude jeden veľký head-up displej, môže systém aj priamo na okne označiť napríklad chodca alebo zobraziť virtuálne auto.

Tým sa dostávame k druhej novinke z dielne automobilky Jaguar Land Rover. Namiesto obvyklých šípok vás bude pri navigovaní sprevádzať virtuálny automobil, ktorý sa bude premietať na čelné okno a ktorý vás prevedie všetkými záludnosťami naplánovanej trasy. Vodič by týmto riešením mal mať ešte viac zjednodušenú úlohu, pretože nebude musieť sledovať ukazovatele a odbočky. Proste pôjde za virtuálnym automobilom.

JLR_Foto 1.jpgJLR_Foto 2.jpgJLR_Foto 3.jpgJLR_Foto 4.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY