vytisknout velikost písma Jaguar predstavuje ďalšiu priehľadnú vec. Po kapote prichádzajú stĺpiky

Jaguar predstavuje ďalšiu priehľadnú vec. Po kapote prichádzajú stĺpiky

Spomínate si na priehľadnú kapotu, ktorú automobilka Jaguar Land Rover predstavila tesne pred odhalením modelu Discovery Sport? Vývoj tejto technológie pokračuje ďalej, takže dnes britská značka predviedla ďalšiu priehľadnú vec - stĺpiky. A ako bonus pridala ešte navigáciu v podobe virtuálneho auta, ktoré máte nasledovať.

Systém sa volá 360 Virtual Urban Windscreen. V každom stĺpiku je zabudovaná obrazovka prenášajúca obraz z kamier. Podľa rôznych scenárov (odbočovanie, jazda v križovatke, predbiehanie...) sa vám budú automaticky spriehľadňovať jednotlivé stĺpiky a vy by ste mali mať dokonalý prehľad o tom, kam idete. A pretože sa počíta s tým, že celé čelné sklo bude jeden veľký head-up displej, môže systém aj priamo na okne označiť napríklad chodca alebo zobraziť virtuálne auto.

Tým sa dostávame k druhej novinke z dielne automobilky Jaguar Land Rover. Namiesto obvyklých šípok vás bude pri navigovaní sprevádzať virtuálny automobil, ktorý sa bude premietať na čelné okno a ktorý vás prevedie všetkými záludnosťami naplánovanej trasy. Vodič by týmto riešením mal mať ešte viac zjednodušenú úlohu, pretože nebude musieť sledovať ukazovatele a odbočky. Proste pôjde za virtuálnym automobilom.

JLR_Foto 1.jpgJLR_Foto 2.jpgJLR_Foto 3.jpgJLR_Foto 4.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY