vytisknout velikost písma Jaguar opäť poodhalil nový F-Pace. Predávať sa začne na budúci rok

Jaguar opäť poodhalil nový F-Pace. Predávať sa začne na budúci rok

F-Pace je ďalšia z radu noviniek pre autosalón vo Frankfurte. Jaguar už v nedávnej minulosti toto auto aj niekoľkokrát ukázal, samozrejme s maskovaním, dnes tu máme fotky britskej novinky znovu, tentoraz ale s trochu decentnejšou kamuflážou a automobilka tiež pridala pár informácií navyše.

Nečakajte však žiadne zásadné prekvapenie. Jaguar F-Pace nadväzuje na koncept C-X17, ktorý bol odhalený v roku 2013 a ktorý prezentoval techniku ​​následne použitú pre nové XE a XF. F-Pace bude tretí automobil stojaci na rovnakom základe, takže informácie, ktoré dnes Jaguar zverejnil, sa dali dosť dobre očakávať.

F-Pace dostane na prednú nápravu dvojité lichobežníkové zavesenie a vzadu bude opäť použité zavesenie Integral Link, presne ako to má napríklad práve XF novej generácie. K dispozícii bude aj pohon všetkých kolies. Pôjde o rovnaký typ, aký už dostal F-Type alebo práve XF, teda medzinápravová spojka a prenos na hriadeľ vedúci k predným kolesám pomocou reťaze. Chýbať nebude ani elektromechanický posilňovač riadenia.

Jaguar sľubuje v F-Pace výborné jazdné vlastnosti. Pretože je základ rovnaký s XF novej generácie a to jazdí výborne, dá sa týmto sľubom veriť. Britský crossover sa ukáže vo Frankfurte, vyrábať sa bude v Solihulle a predávať sa začne na budúci rok.

fpace_1.jpgfpace_2.jpgfpace_3.jpgfpace_4.jpgfpace_5.jpgfpace_6.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY