vytisknout velikost písma Jaguar opäť poodhalil nový F-Pace. Predávať sa začne na budúci rok

Jaguar opäť poodhalil nový F-Pace. Predávať sa začne na budúci rok

F-Pace je ďalšia z radu noviniek pre autosalón vo Frankfurte. Jaguar už v nedávnej minulosti toto auto aj niekoľkokrát ukázal, samozrejme s maskovaním, dnes tu máme fotky britskej novinky znovu, tentoraz ale s trochu decentnejšou kamuflážou a automobilka tiež pridala pár informácií navyše.

Nečakajte však žiadne zásadné prekvapenie. Jaguar F-Pace nadväzuje na koncept C-X17, ktorý bol odhalený v roku 2013 a ktorý prezentoval techniku ​​následne použitú pre nové XE a XF. F-Pace bude tretí automobil stojaci na rovnakom základe, takže informácie, ktoré dnes Jaguar zverejnil, sa dali dosť dobre očakávať.

F-Pace dostane na prednú nápravu dvojité lichobežníkové zavesenie a vzadu bude opäť použité zavesenie Integral Link, presne ako to má napríklad práve XF novej generácie. K dispozícii bude aj pohon všetkých kolies. Pôjde o rovnaký typ, aký už dostal F-Type alebo práve XF, teda medzinápravová spojka a prenos na hriadeľ vedúci k predným kolesám pomocou reťaze. Chýbať nebude ani elektromechanický posilňovač riadenia.

Jaguar sľubuje v F-Pace výborné jazdné vlastnosti. Pretože je základ rovnaký s XF novej generácie a to jazdí výborne, dá sa týmto sľubom veriť. Britský crossover sa ukáže vo Frankfurte, vyrábať sa bude v Solihulle a predávať sa začne na budúci rok.

fpace_1.jpgfpace_2.jpgfpace_3.jpgfpace_4.jpgfpace_5.jpgfpace_6.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY