vytisknout velikost písma Jaguar odštartoval výrobu sedanu XE. Neskôr sa pridá aj F-Pace

Jaguar odštartoval výrobu sedanu XE. Neskôr sa pridá aj F-Pace

Jaguar oficiálne spustil výrobu nového sedanu XE. Tá je umiestnená do závodu v Solihulle. Nastupujúci konkurent pre BMW radu 3, Mercedes-Benz triedy C alebo Audi A4 je tak vôbec prvým Jaguarom, ktorý zišiel z výrobnej linky v továrni, kde sa dlhé roky vyrábali len automobily Land Rover.

Jaguar XE sa vyrába na linke, ktorá dohromady zaberá 165 000 m2 a ktorá mimochodom zahŕňa aj najväčšiu karosáreň (karoséria je samozrejme z hliníka) v Európe. Okrem spomínaného modelu sa tu bude neskôr vyrábať aj F-Pace. V Solihulle sa aktuálne tiež vyrába Land Rover Defender, Discovery, Range Rover Sport a Range Rover.

Nový kompaktný britský sedan sa svetu predstavil v septembri minulého roka. Základ tohto automobilu je tvorený z troch štvrtín hliníkovými zliatinami. Modulárna konštrukcia je tiež pripravená na zástavbu pohonu všetkých kolies aj hybridného ústrojenstva, rovnako ako na karosériu kombi.

Najdostupnejšie verzia (2.0 i4) stojí na slovenskom trhu 37 238 eur.

xee_1.jpgxee_3.jpgxee_4.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY