vytisknout velikost písma Jaguar I-Pace má 400 koní, dva kufre a čisto elektrický pohon

Jaguar chystá elektrický model. Predávať sa začne v roku 2018. Ako bude historicky prvý britský elektromobil vyzerať, to naznačuje aktuálny koncept I-Pace.
Jaguar I-Pace má 400 koní, dva kufre a čisto elektrický pohon

Jaguar predstavil v Los Angeles svoj najnovší automobil. Volá sa I-Pace a ako názov napovedá, ide o elektromobil. Zatiaľ je vozidlo prezentované ako koncept, ale už od pohľadu je zrejmé, že do sériovej výroby nemá ďaleko. Finálne prevedenie bude predstavené koncom budúceho roka a na cesty vyrazí historicky prvý elektrický Jaguar v roku 2018.

Nový crossover I-Pace je dlhý 4680 mm, široký 1890 mm a vysoký 1560 mm. Jaguar na tento voz použije novú platformu. Tá počíta s elektrickým pohonom, čo dáva úplne nové možnosti z pohľadu základnej stavby auta. Ako hovoril už pred niekoľkými mesiacmi Volkswagen, ide o taký skateboard s batériami uprostred a to prináša celý rad výhod.

Jednou z nich je možnosť bez problémov nasadiť veľmi dlhý rázvor a skrátiť previsy. I-Pace tak pri svojej dĺžke 4,68 m ponúkne rázvor dlhý 2990 mm. Pre porovnanie, väčší F-Pace dostal rázvor náprav 2874 mm. Absencia klasického motora potom umožnila posunúť kabínu vpred a skrátiť kapotu. Batérie sú uložené dnes už klasicky pod podlahou. Hoci I-Pace dostal pohon všetkých kolies, v interiéri nebude cestujúci obmedzovať žiadny stredový tunel. Celkovo Jaguar sľubuje ponuku priestoru porovnateľnú s tými najväčšími SUV. Svoj diel na tom majú aj veľmi tenké sedadlá.

I-Pace zaujme tiež ponukou priestoru pre batožinu, pretože má hneď dva batožinové priestory, aj keď ten vpredu je skôr symbolický. Ponúka objem iba 28 litrov. Klasický priestor pre batožinu je vzadu a jeho objem je 530 litrov. V interiéri potom nájdeme rad dotykových displejov a rovnako tak sa myslelo aj na konektivitu.

Nový britský koncept poháňa dva elektromotory, ktoré si Jaguar vyvinul sám. Cieľom bolo okrem iného vytvoriť čo najkompaktnejšiu konštrukciu. Výsledok má priemer 234 mm a je dlhý 500 mm. Každý elektromotor disponuje výkonom 147 kW (200 k) a krútiacim momentom 350 Nm. Celkovo teda ponúka tento elektrický crossover 294 kW (400 k) a 700 Nm.

Pohon všetkých kolies, vysoký krútiaci moment a okamžitý nástup elektrických motorov bude znamenať aj expresné akceleráciu. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h by malo byť otázkou približne 4,2 s, najvyššia rýchlosť Jaguar upresnia neskôr. Automobilka všeobecne sľubuje vodičský zaujímavé vlastnosti, čo má potvrdzovať aj voľba zavesenia. Vpredu nájdeme dvojitý lichobežník, vzadu viacprvková nápravu typu Integral Link. Oba prípady už si Jaguar vyskúšal pri rade svojich aktuálnych modelov. Koncept stojí na kolesách veľkosti 23 palcov s pneumatikami o rozmere 265/35 / R23.

Aj batérie si údajne automobilka vyvinula sama. Ide o lítium-iónové akumulátory chladené vodou s kapacitou 90 kWh. Podľa európskeho cyklu NEDC by v kombinovanej prevádzke mali vystačiť na viac ako 500 km. Ich dobitie na 80% z 50 kW nabíjačky je potom otázkou deväťdesiatich minút.

Jaguar sa vo svojej tlačovej správe aj obsiahlo rozpísal na tému dizajnu, ale o ňom si najlepšie urobí obrázok každý sám vďaka priloženej fotogalérii. Pre poriadok doplňme súčiniteľ odporu vzduchu, ktorý má hodnotu 0,29.

V tejto chvíli môžeme s istotou povedať, že Jaguar bude ďalšou automobilkou, ktorá vypustí na trh čisto elektrický model. Ako už bolo povedané, stane sa tak do dvoch rokov. Rovnako tak sa dá očakávať, že časom novú technológiu využije aj sesterská značka Land Rover.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY