vytisknout velikost písma Jaguar F-Type SVR zvládne stovku za 3,7 s a maximálne ide 322 km/h

Jaguar F-Type SVR zvládne stovku za 3,7 s a maximálne ide 322 km/h

Tak trochu predčasne sa na internet dostal oficiálny katalóg, ktorý prezrádza všetko dôležité na tému Jaguaru F-Type SVR. Nový vrchol pre britský roadster i kupé bude ešte výkonnejší ako F-Type R a samozrejme bude tiež rýchlejší.

Pohon má na starosť stále rovnaký a všetkým dobre známy kompresorom preplňovaný päťlitrový osemvalec. Ten u verzie R ponúka 405 kW (550 k) a 680 Nm, v prípade SVR posilnil Jaguar pohonnú jednotku na 423 kW (575 k) a 700 Nm. Každý F-Type SVR má osemstupňovú automatickú prevodovku a pohon všetkých kolies.

Je jasné, že taká porcia výkonu bude s autom poriadne cvičiť. Na nové Porsche 911 Turbo S to síce nestačí, ale stovka za 3,7 s pri kupé aj kabriolete rozhodne nie je nič, za čo by sa Jaguar musel hanbiť. Kupé zvládne maximálnu rýchlosť 322 km/h, kabriolet sa rozbehne "len" na 313 km/h.

Súčasťou výbavy SVR je tiež prepracovaná aerodynamika s pomerne výrazným zadným spojlerom, posilnené brzdy, upravený podvozok, titánový výfuk, kované dvadsaťpalcové kolesá, logá SVR a tak ďalej. Dá sa predpokladať, že práve SVR bude jednou z noviniek, ktoré Jaguar ukáže v Ženeve.

svr_2.jpgsvr_3.jpgsvr_6.jpgsvr_4.jpgsvr_5.jpgsvr_7.jpgsvr_9.jpgsvr_8.jpgsvr_1.jpg
Zdroj: autovise.nl

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY