vytisknout velikost písma Jaguar F-Type SVR zvládne stovku za 3,7 s a maximálne ide 322 km/h

Jaguar F-Type SVR zvládne stovku za 3,7 s a maximálne ide 322 km/h

Tak trochu predčasne sa na internet dostal oficiálny katalóg, ktorý prezrádza všetko dôležité na tému Jaguaru F-Type SVR. Nový vrchol pre britský roadster i kupé bude ešte výkonnejší ako F-Type R a samozrejme bude tiež rýchlejší.

Pohon má na starosť stále rovnaký a všetkým dobre známy kompresorom preplňovaný päťlitrový osemvalec. Ten u verzie R ponúka 405 kW (550 k) a 680 Nm, v prípade SVR posilnil Jaguar pohonnú jednotku na 423 kW (575 k) a 700 Nm. Každý F-Type SVR má osemstupňovú automatickú prevodovku a pohon všetkých kolies.

Je jasné, že taká porcia výkonu bude s autom poriadne cvičiť. Na nové Porsche 911 Turbo S to síce nestačí, ale stovka za 3,7 s pri kupé aj kabriolete rozhodne nie je nič, za čo by sa Jaguar musel hanbiť. Kupé zvládne maximálnu rýchlosť 322 km/h, kabriolet sa rozbehne "len" na 313 km/h.

Súčasťou výbavy SVR je tiež prepracovaná aerodynamika s pomerne výrazným zadným spojlerom, posilnené brzdy, upravený podvozok, titánový výfuk, kované dvadsaťpalcové kolesá, logá SVR a tak ďalej. Dá sa predpokladať, že práve SVR bude jednou z noviniek, ktoré Jaguar ukáže v Ženeve.

svr_2.jpgsvr_3.jpgsvr_6.jpgsvr_4.jpgsvr_5.jpgsvr_7.jpgsvr_9.jpgsvr_8.jpgsvr_1.jpg
Zdroj: autovise.nl

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY