vytisknout velikost písma Jaguar F-Type SVR zvládne stovku za 3,7 s a maximálne ide 322 km/h

Jaguar F-Type SVR zvládne stovku za 3,7 s a maximálne ide 322 km/h

Tak trochu predčasne sa na internet dostal oficiálny katalóg, ktorý prezrádza všetko dôležité na tému Jaguaru F-Type SVR. Nový vrchol pre britský roadster i kupé bude ešte výkonnejší ako F-Type R a samozrejme bude tiež rýchlejší.

Pohon má na starosť stále rovnaký a všetkým dobre známy kompresorom preplňovaný päťlitrový osemvalec. Ten u verzie R ponúka 405 kW (550 k) a 680 Nm, v prípade SVR posilnil Jaguar pohonnú jednotku na 423 kW (575 k) a 700 Nm. Každý F-Type SVR má osemstupňovú automatickú prevodovku a pohon všetkých kolies.

Je jasné, že taká porcia výkonu bude s autom poriadne cvičiť. Na nové Porsche 911 Turbo S to síce nestačí, ale stovka za 3,7 s pri kupé aj kabriolete rozhodne nie je nič, za čo by sa Jaguar musel hanbiť. Kupé zvládne maximálnu rýchlosť 322 km/h, kabriolet sa rozbehne "len" na 313 km/h.

Súčasťou výbavy SVR je tiež prepracovaná aerodynamika s pomerne výrazným zadným spojlerom, posilnené brzdy, upravený podvozok, titánový výfuk, kované dvadsaťpalcové kolesá, logá SVR a tak ďalej. Dá sa predpokladať, že práve SVR bude jednou z noviniek, ktoré Jaguar ukáže v Ženeve.

svr_2.jpgsvr_3.jpgsvr_6.jpgsvr_4.jpgsvr_5.jpgsvr_7.jpgsvr_9.jpgsvr_8.jpgsvr_1.jpg
Zdroj: autovise.nl

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY