vytisknout velikost písma Jaguar F-Type SVR s pohonom všetkých kolies sa ukazuje na ďalších fotkách

Aj cez rozsiahlu karbónovú diétu ukáže nový F-Type SVR na váhe až 1720 kg. Má totiž štandardne pohon všetkých kolies.
Jaguar F-Type SVR s pohonom všetkých kolies sa ukazuje na ďalších fotkách
Zoznam kapitol
  1. Jaguar F-Type SVR
  2. Fotogaléria: Jaguar F-Type SVR

Jaguar F-Type SVR, najrýchlejší F-Type v ponuke, zažije svetovú premiéru na autosalóne v Ženeve. Už pred časom sme tu mali prvé snímky a uniknuté informácie, automobilka k tomu teraz pridáva kompletnú fotogalériu a pomerne rozsiahlu tlačovú správu so všetkými detailmi. Vyberáme to podstatné.

jaguar ftype svr (10).jpgjaguar ftype svr (21).jpgjaguar ftype svr (16).jpg
Jaguar F-Type SVR je najrýchlejší model v ponuke. Zvládne až 322 km/h, kabriolet je však o trochu pomalší. Pohon všetkých kolies a automatická prevodovka sa dodávajú sériovo

Srdcom toho najrýchlejšieho F-Typu je motor. Konkrétne ide o kompresorom preplňovaný osemvalec 5,0 l, ktorý poznáme aj z "bežného" F-Typu R. Avšak v modeli SVR má osemvalec výkon 423 kW (575 k) v 6500 ot. a krútiaci moment 700 Nm v 3500 až 5000 ot. To mu stačí na to, aby zvládol akcelerovať na 100 km/h za 3,7 s a vo verzii kupé dosiahol na 322 km/h.

Jaguar F-Type SVR bude ale k dispozícii aj ako kabriolet a ak chcete veľa priplácať, zoznam príplatkov je pomerne dlhý a obsahuje aj také veci ako karbón-keramické brzdy (úspora až 20 kg) či karbónový aerodynamický balík alebo strecha tiež z uhlíkových vlákien (v kupé).

Konštrukčne vychádza model SVR z kupé F-Type R AWD, čo neznamená nič iné, než že štandardne bude najrýchlejší F-Type dodávaný nielen s osemstupňovou automatickou prevodovkou, ale tiež výhradne s elektronicky riadeným pohonom všetkých kolies. Kto chce robiť rozviate drifty, tomu rovnako bude stačiť šesťvalcový F-Type S s manuálom a samosvor.

Komponenty podvozka, bŕzd a riadenia sa dočkali nových dielov a nastavenia. Napríklad úplne nový titánový výfuk poskytuje nielen výraznejší zvukový sprievod (to by nás zaujímalo, či môže byť niečo ešte výraznejšieho než sériový F-Type R, bez toho aby to presahovalo hlukové limity), ale aj úsporu 16 kg hmotnosti.

Celkom schudol Jaguar F-Type SVR proti kupé R AWD 25 kg, ale ak si priplatíte za všetky odľahčené doplnky, môže rozdiel predstavovať až 50 kg. Aj tak ale prevádzková hmotnosť kupé dosahuje hodnoty 1 705 kg, v kabriolete 1 720 kg.

jaguar ftype svr (54).jpgjaguar ftype svr (55).jpgjaguar ftype svr (56).jpgAk vám sériové doplnky nestačia, môžete si priplatiť za karbón-keramické brzdy, karbónovú strechu či aerodynamický balík takisto z karbónu. Tým ušetríte ďalších 25 kg

Štandardne jazdí F-Type SVR na pneumatikách 265/35 ZR20 vpredu a 305/30 ZR20 vzadu. Sériové oceľové brzdy majú priemer 380 mm vpredu a 376 mm vzadu, príplatkové karbónové potom 398 mm vpredu a 380 mm vzadu. Vždy dostanete vpredu šesťpiestikové strmene, vzadu sú štvorpiestikové strmene.

Jaguar si za najsilnejší F-Type naúčtuje na britskom trhu 110 000 libier, za kabriolet SVR dáte aspoň 115 485 libier. Auto už môžete objednávať a dodávky zákazníkom sa rozbehnú v polovici roka.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY