vytisknout velikost písma Jaguar F-Type SVR s pohonom všetkých kolies sa ukazuje na ďalších fotkách

Aj cez rozsiahlu karbónovú diétu ukáže nový F-Type SVR na váhe až 1720 kg. Má totiž štandardne pohon všetkých kolies.
Jaguar F-Type SVR s pohonom všetkých kolies sa ukazuje na ďalších fotkách
Zoznam kapitol
  1. Jaguar F-Type SVR
  2. Fotogaléria: Jaguar F-Type SVR

Jaguar F-Type SVR, najrýchlejší F-Type v ponuke, zažije svetovú premiéru na autosalóne v Ženeve. Už pred časom sme tu mali prvé snímky a uniknuté informácie, automobilka k tomu teraz pridáva kompletnú fotogalériu a pomerne rozsiahlu tlačovú správu so všetkými detailmi. Vyberáme to podstatné.

jaguar ftype svr (10).jpgjaguar ftype svr (21).jpgjaguar ftype svr (16).jpg
Jaguar F-Type SVR je najrýchlejší model v ponuke. Zvládne až 322 km/h, kabriolet je však o trochu pomalší. Pohon všetkých kolies a automatická prevodovka sa dodávajú sériovo

Srdcom toho najrýchlejšieho F-Typu je motor. Konkrétne ide o kompresorom preplňovaný osemvalec 5,0 l, ktorý poznáme aj z "bežného" F-Typu R. Avšak v modeli SVR má osemvalec výkon 423 kW (575 k) v 6500 ot. a krútiaci moment 700 Nm v 3500 až 5000 ot. To mu stačí na to, aby zvládol akcelerovať na 100 km/h za 3,7 s a vo verzii kupé dosiahol na 322 km/h.

Jaguar F-Type SVR bude ale k dispozícii aj ako kabriolet a ak chcete veľa priplácať, zoznam príplatkov je pomerne dlhý a obsahuje aj také veci ako karbón-keramické brzdy (úspora až 20 kg) či karbónový aerodynamický balík alebo strecha tiež z uhlíkových vlákien (v kupé).

Konštrukčne vychádza model SVR z kupé F-Type R AWD, čo neznamená nič iné, než že štandardne bude najrýchlejší F-Type dodávaný nielen s osemstupňovou automatickou prevodovkou, ale tiež výhradne s elektronicky riadeným pohonom všetkých kolies. Kto chce robiť rozviate drifty, tomu rovnako bude stačiť šesťvalcový F-Type S s manuálom a samosvor.

Komponenty podvozka, bŕzd a riadenia sa dočkali nových dielov a nastavenia. Napríklad úplne nový titánový výfuk poskytuje nielen výraznejší zvukový sprievod (to by nás zaujímalo, či môže byť niečo ešte výraznejšieho než sériový F-Type R, bez toho aby to presahovalo hlukové limity), ale aj úsporu 16 kg hmotnosti.

Celkom schudol Jaguar F-Type SVR proti kupé R AWD 25 kg, ale ak si priplatíte za všetky odľahčené doplnky, môže rozdiel predstavovať až 50 kg. Aj tak ale prevádzková hmotnosť kupé dosahuje hodnoty 1 705 kg, v kabriolete 1 720 kg.

jaguar ftype svr (54).jpgjaguar ftype svr (55).jpgjaguar ftype svr (56).jpgAk vám sériové doplnky nestačia, môžete si priplatiť za karbón-keramické brzdy, karbónovú strechu či aerodynamický balík takisto z karbónu. Tým ušetríte ďalších 25 kg

Štandardne jazdí F-Type SVR na pneumatikách 265/35 ZR20 vpredu a 305/30 ZR20 vzadu. Sériové oceľové brzdy majú priemer 380 mm vpredu a 376 mm vzadu, príplatkové karbónové potom 398 mm vpredu a 380 mm vzadu. Vždy dostanete vpredu šesťpiestikové strmene, vzadu sú štvorpiestikové strmene.

Jaguar si za najsilnejší F-Type naúčtuje na britskom trhu 110 000 libier, za kabriolet SVR dáte aspoň 115 485 libier. Auto už môžete objednávať a dodávky zákazníkom sa rozbehnú v polovici roka.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY