vytisknout velikost písma Jaguar F-Type Coupé dostal až 550 koní. Cena začíná na 67-tisícoch

Jaguar F-Type Coupé dostal až 550 koní. Cena začíná na 67-tisícoch
Zoznam kapitol
  1. F-Type Coupe, Video
  2. Fotogaléria (82x foto)

Po včerajšom úniku tu máme oficiálne informácie, video a rozsiahlu fotogalériu. Všetko na tému nového Jaguaru F-Type Coupé. Ten dorazí do predaja v prevedení F-Type , F-Type S a F-Type R. Prvé dve verzie sú zhodné s roadsterom. Pod kapotou majú šesťvalec naladený na 340 k/450 Nm, respektíve na 380 k/460 Nm. Základná verzia zvládne šprint na stovku za 5,3 s, prostredné prevedenie je o 0,4 s rýchlejšie. V oboch prípadoch ide o údaje zhodné s tým, čo predvádza otvorené prevedenie.

Vrcholné motorizácie sa ale líšia. Na rozdiel od F-Typu V8 S, ktorý má motor naladený na 495 koní (625 Nm), prichádza kupé v ešte ostrejšej verzii. Tá nesie označenie F-Type R, pod kapotou má samozrejme päťlitrový preplňovaný osemvalec s výkonom 550 koní a krútiacim momentom 680 Nm. Na stovke je za 4,2 s, maximálna rýchlosť činí 300 km/h. Zrýchlenie je v porovnaní s V8 S lepšie o jednu desatinu sekundy, maximálka je totožná. Je totiž dielom obmedzovača. V prípade F-Type R sa bavíme o aktuálne najrýchlejším sériovo vyrábanom Jaguari.

ftype_coupe_20.jpgftype_coupe_22.jpg 
F-Type Coupé je vzhľadovo prakticky identický s konceptom CX-16, čo je mierne povedané veľmi dobrá správa.

Nové kupé sa chváli ešte ďalším prvenstvom. Opäť sa do hry dostali vo veľkej miere hliníkové zliatiny, čo zaručuje okrem rozumnej hmotnosti tiež vysokú tuhosť. Jaguar uvádza vo svojej tlačovej správe torznú tuhosť 33 000 Nm/stupeň. F-Type Coupé je v súčasnosti model s najpevnejšou karosériou v ponuke britskej automobilky. Mimochodom nové kupé sa bude ponúkať buď s hliníkovou strechou, alebo s panoramatickým strešným oknom.

Čo sa dizajnu týka, ten vo veľkej miere nasleduje koncept CX-16, čo je výborná správa. Preskočíme rozprávanie o rôznych dizajnových linkách a rovno vás odkážeme do rozsiahlej fotogalérie, kde si môžete automobil prezrieť do posledného detailu. Za zmienku súvisiace s kupé stojí fakt, že zadné tretie dvere sú vyrobené z kompozitných materiálov a bude ich možné elektricky otvárať aj zatvárať. Batožinový priestor zvládne slušných 407 litrov.

Pre prípadných záujemcov bude k dispozícii aj zaujímavý zoznam príplatkovej výbavy. Pri verziách R a S môžete kúpiť napríklad karbón-keramické brzdy CCM (Carbon Ceramics Matrix). Kotúče vpredu majú veľkosť 398 mm, na zadnej náprave nájdete kotúče o rozmere 380 mm. Okrem výborného výkonu sľubuje Jaguar tiež úsporu hmotnosti 21 kg.

Prvé objednávky prijíma Jaguar už teraz, prvé exempláre dorazia k zákazníkom na jar budúceho roka. Cena štartuje na sume 67 724 € za F-Type Coupé 3.0 l V6. Len pre porovnanie, roadster s rovnakou motorizáciou stojí 74 174 €.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY