vytisknout velikost písma Jaguar F-Type čaká odľahčený, superšportový Club Sport aj lacný štvorvalec

Základný modelový rad dvojdverových Jaguarov dostane celú radu nových modifikácií, tretí karosériu aj najdrahšiu a najlacnejšiu verziu.
Jaguar F-Type čaká odľahčený, superšportový Club Sport aj lacný štvorvalec

Pomerne mladý model Jaguar F-Type je v súčasnosti k dispozícii ako F-Type Roadster a F-Type Coupé, ale predstavitelia Jaguaru sú pripravení založiť na ňom ďalšiu expanziu. Iste, prakticky za rohom je už premiéra najdostupnejšieho sedanu Jaguar XS, ale podľa niektorých musí mať Jaguar skrátka len jeden pár dverí. A pre zástancov tohto názoru je pripravených hneď niekoľko riešení.

Prvým bude podľa všetkého Jaguar F-Type s karosériou Targa, ale to nie je všetko. Tešiť sa môžeme aj na kupé F-Type Club Sport s pohotovostnou hmotnosťou zníženou o plných 200 kg a radom ďalších úprav, ktoré vozidlu umožnia čo do jazdnej dynamiky vstúpiť do oblasti skutočných superšportov. Práve odľahčené varianty slávnych radov C-type a E-type sa stali nesmrteľnými a novinka má z 0 na 100 km/h zrýchľovať už za 3,5 s, a to bez nutného zvyšovania výkonu motora.

Napriek tomu použitie existujúceho päťlitrového, kompresorom preplňovaného osemvalca pre nový Club Sport nie je zatiaľ hotovou vecou, komplexný prístup k znižovaniu hmotnosti celého vozidla by pod kapotu vozidla nakoniec pokojne mohol priviesť aj preplňovaný šesťvalec. Na opačnej strane spektra budúcej ponuky modelu Jaguar F-Type zrejme stane prevedenie osadené štvorvalcom. S ohľadom na súčasné trendy celkom logické rozhodnutie, a hoci to nie je úplne rovnaká liga, i napríklad Porsche Boxster a Cayman štvorvalce dostanú.

Jaguar navyše príhodnú pohonnú jednotku k dispozícii má, k zástavbe do kompaktného sedanu Jaguar XS s premiérou plánovanou už na tohtoročný autosalón v Paríži pripravuje moderný, priamovstrekový štvorvalcový turbomotor, ktorý by sa mohol v F-Type (svojím spôsobom) vynímať. Okrem redukcie hmotnosti a spotreby by tento krok mohol znamenať aj výraznejšie zníženie ceny, čo by ďalej rozšírilo spektrum potenciálnych zákazníkov. A o to samozrejme ide (až) v prvom rade.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Test Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive: X=Volkswagen Tiguan/Seat Leon

Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive

Ateca je jednoducho typické koncernové SUV urobené podľa Tiguanu. Len je to celé zabalené do atraktívnejšie tvarovanej a o niečo menšej karosérie.

21. 2. 2017 | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY