vytisknout velikost písma Jaguar F-Type čaká odľahčený, superšportový Club Sport aj lacný štvorvalec

Základný modelový rad dvojdverových Jaguarov dostane celú radu nových modifikácií, tretí karosériu aj najdrahšiu a najlacnejšiu verziu.
Jaguar F-Type čaká odľahčený, superšportový Club Sport aj lacný štvorvalec

Pomerne mladý model Jaguar F-Type je v súčasnosti k dispozícii ako F-Type Roadster a F-Type Coupé, ale predstavitelia Jaguaru sú pripravení založiť na ňom ďalšiu expanziu. Iste, prakticky za rohom je už premiéra najdostupnejšieho sedanu Jaguar XS, ale podľa niektorých musí mať Jaguar skrátka len jeden pár dverí. A pre zástancov tohto názoru je pripravených hneď niekoľko riešení.

Prvým bude podľa všetkého Jaguar F-Type s karosériou Targa, ale to nie je všetko. Tešiť sa môžeme aj na kupé F-Type Club Sport s pohotovostnou hmotnosťou zníženou o plných 200 kg a radom ďalších úprav, ktoré vozidlu umožnia čo do jazdnej dynamiky vstúpiť do oblasti skutočných superšportov. Práve odľahčené varianty slávnych radov C-type a E-type sa stali nesmrteľnými a novinka má z 0 na 100 km/h zrýchľovať už za 3,5 s, a to bez nutného zvyšovania výkonu motora.

Napriek tomu použitie existujúceho päťlitrového, kompresorom preplňovaného osemvalca pre nový Club Sport nie je zatiaľ hotovou vecou, komplexný prístup k znižovaniu hmotnosti celého vozidla by pod kapotu vozidla nakoniec pokojne mohol priviesť aj preplňovaný šesťvalec. Na opačnej strane spektra budúcej ponuky modelu Jaguar F-Type zrejme stane prevedenie osadené štvorvalcom. S ohľadom na súčasné trendy celkom logické rozhodnutie, a hoci to nie je úplne rovnaká liga, i napríklad Porsche Boxster a Cayman štvorvalce dostanú.

Jaguar navyše príhodnú pohonnú jednotku k dispozícii má, k zástavbe do kompaktného sedanu Jaguar XS s premiérou plánovanou už na tohtoročný autosalón v Paríži pripravuje moderný, priamovstrekový štvorvalcový turbomotor, ktorý by sa mohol v F-Type (svojím spôsobom) vynímať. Okrem redukcie hmotnosti a spotreby by tento krok mohol znamenať aj výraznejšie zníženie ceny, čo by ďalej rozšírilo spektrum potenciálnych zákazníkov. A o to samozrejme ide (až) v prvom rade.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY