vytisknout velikost písma Jaguar F-Type čaká odľahčený, superšportový Club Sport aj lacný štvorvalec

Základný modelový rad dvojdverových Jaguarov dostane celú radu nových modifikácií, tretí karosériu aj najdrahšiu a najlacnejšiu verziu.
Jaguar F-Type čaká odľahčený, superšportový Club Sport aj lacný štvorvalec

Pomerne mladý model Jaguar F-Type je v súčasnosti k dispozícii ako F-Type Roadster a F-Type Coupé, ale predstavitelia Jaguaru sú pripravení založiť na ňom ďalšiu expanziu. Iste, prakticky za rohom je už premiéra najdostupnejšieho sedanu Jaguar XS, ale podľa niektorých musí mať Jaguar skrátka len jeden pár dverí. A pre zástancov tohto názoru je pripravených hneď niekoľko riešení.

Prvým bude podľa všetkého Jaguar F-Type s karosériou Targa, ale to nie je všetko. Tešiť sa môžeme aj na kupé F-Type Club Sport s pohotovostnou hmotnosťou zníženou o plných 200 kg a radom ďalších úprav, ktoré vozidlu umožnia čo do jazdnej dynamiky vstúpiť do oblasti skutočných superšportov. Práve odľahčené varianty slávnych radov C-type a E-type sa stali nesmrteľnými a novinka má z 0 na 100 km/h zrýchľovať už za 3,5 s, a to bez nutného zvyšovania výkonu motora.

Napriek tomu použitie existujúceho päťlitrového, kompresorom preplňovaného osemvalca pre nový Club Sport nie je zatiaľ hotovou vecou, komplexný prístup k znižovaniu hmotnosti celého vozidla by pod kapotu vozidla nakoniec pokojne mohol priviesť aj preplňovaný šesťvalec. Na opačnej strane spektra budúcej ponuky modelu Jaguar F-Type zrejme stane prevedenie osadené štvorvalcom. S ohľadom na súčasné trendy celkom logické rozhodnutie, a hoci to nie je úplne rovnaká liga, i napríklad Porsche Boxster a Cayman štvorvalce dostanú.

Jaguar navyše príhodnú pohonnú jednotku k dispozícii má, k zástavbe do kompaktného sedanu Jaguar XS s premiérou plánovanou už na tohtoročný autosalón v Paríži pripravuje moderný, priamovstrekový štvorvalcový turbomotor, ktorý by sa mohol v F-Type (svojím spôsobom) vynímať. Okrem redukcie hmotnosti a spotreby by tento krok mohol znamenať aj výraznejšie zníženie ceny, čo by ďalej rozšírilo spektrum potenciálnych zákazníkov. A o to samozrejme ide (až) v prvom rade.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY