vytisknout velikost písma Jaguar F-Type čaká odľahčený, superšportový Club Sport aj lacný štvorvalec

Základný modelový rad dvojdverových Jaguarov dostane celú radu nových modifikácií, tretí karosériu aj najdrahšiu a najlacnejšiu verziu.
Jaguar F-Type čaká odľahčený, superšportový Club Sport aj lacný štvorvalec

Pomerne mladý model Jaguar F-Type je v súčasnosti k dispozícii ako F-Type Roadster a F-Type Coupé, ale predstavitelia Jaguaru sú pripravení založiť na ňom ďalšiu expanziu. Iste, prakticky za rohom je už premiéra najdostupnejšieho sedanu Jaguar XS, ale podľa niektorých musí mať Jaguar skrátka len jeden pár dverí. A pre zástancov tohto názoru je pripravených hneď niekoľko riešení.

Prvým bude podľa všetkého Jaguar F-Type s karosériou Targa, ale to nie je všetko. Tešiť sa môžeme aj na kupé F-Type Club Sport s pohotovostnou hmotnosťou zníženou o plných 200 kg a radom ďalších úprav, ktoré vozidlu umožnia čo do jazdnej dynamiky vstúpiť do oblasti skutočných superšportov. Práve odľahčené varianty slávnych radov C-type a E-type sa stali nesmrteľnými a novinka má z 0 na 100 km/h zrýchľovať už za 3,5 s, a to bez nutného zvyšovania výkonu motora.

Napriek tomu použitie existujúceho päťlitrového, kompresorom preplňovaného osemvalca pre nový Club Sport nie je zatiaľ hotovou vecou, komplexný prístup k znižovaniu hmotnosti celého vozidla by pod kapotu vozidla nakoniec pokojne mohol priviesť aj preplňovaný šesťvalec. Na opačnej strane spektra budúcej ponuky modelu Jaguar F-Type zrejme stane prevedenie osadené štvorvalcom. S ohľadom na súčasné trendy celkom logické rozhodnutie, a hoci to nie je úplne rovnaká liga, i napríklad Porsche Boxster a Cayman štvorvalce dostanú.

Jaguar navyše príhodnú pohonnú jednotku k dispozícii má, k zástavbe do kompaktného sedanu Jaguar XS s premiérou plánovanou už na tohtoročný autosalón v Paríži pripravuje moderný, priamovstrekový štvorvalcový turbomotor, ktorý by sa mohol v F-Type (svojím spôsobom) vynímať. Okrem redukcie hmotnosti a spotreby by tento krok mohol znamenať aj výraznejšie zníženie ceny, čo by ďalej rozšírilo spektrum potenciálnych zákazníkov. A o to samozrejme ide (až) v prvom rade.

Test BMW M550i xDrive M Performance

Test BMW M550i xDrive M Performance

Máme radi, že BMW M550i xDrive funguje ako veľmi bežné auto, a nezvádza vodičov k neprístojnostiam. Je to skvelé pretekárske auto. Zabudnite na naftu a kúpte si ho!

dnes | Dalibor Žák
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY