vytisknout velikost písma Jaguar E-Type od CMC: zvláštna renovácia a špeciálny príves k tomu

Zrenovovať historické vozidlo a postaviť si k nemu prívesný vozík, to nie je nič neobvyklé. Avšak v tomto prípade to prívesom neskončilo...
Jaguar E-Type od CMC: zvláštna renovácia a špeciálny príves k tomu

Spoločnosť Classic Motor Cars (CMC) z britského Bridgnorthu patrí k najrešpektovanejším renovátorom klasických Jaguarov, predovšetkým legendárnych strojov Jaguar E - Type. Vykonáva precíznu prácu a trúfa si aj na tie najnáročnejšie projekty. Predvlani tak bola firma CMC v Londýne napríklad obdarená prestížnou medzinárodnou cenou Renovácia roka (Restoration of the Year). Ocenenie to bolo o to významnejšie, že v porote vtedy zasadali napríklad päťnásobný víťaz Le Mans Derek Bell, bubeník skupiny Pink Floyd Nick Mason (ale tiež uznávaný zberateľ a pretekár) alebo pani Susie Moss...

Vtedy išlo o náročnú, celkovo 7 000 hodín trvajúcu renováciu jedného z dvanástich závodných špeciálov Lightweight E-Type, ktoré vynikali hliníkovou karosériou a radovým šesťvalcom posilneným až na 300 koní a v závodnom oddelení automobilky Jaguar vznikli v prvej polovici 60. rokov. Tentokrát u CMC ale pripravili čosi, kvôli čomu ich pravoverní vyznávači klasiky zrejme príliš radi mať nebudú...

Jaguar E Type CMC vozik 1.jpgJaguar E Type CMC vozik 2.jpg
Tento Jaguar E-Type od CMC má v skutočnosti k originálnemu prevedeniu veľmi ďaleko...

Na objednávku istého amerického zákazníka tam totiž pripravili na prvý pohľad síce opäť brilantnú, ale v skutočnosti výrazne prepracovanú rekonštrukciu Jaguaru E-Type. Zákazník žiadal vzhľad 1. série vynikajúci úzkymi nárazníkmi a krytými prednými svetlometmi, ale zároveň tiež viac priestoru pre nohy, ktorý ponúkali neskoršie série 2+2. Kvôli tomu bol v rámci tejto renovácie (hovorme jej ale radšej prestavba) rázvor náprav predĺžený o 115 mm.

Základom sa stal roadster Jaguar E-Type z roku 1968 s väčším z motorov (4,2 l) a úprav na ňom sa vykonalo viac. Pre zväčšenie priestoru pre hlavy cestujúcich bolo zvýšené čelné sklo a batožinový priestor bol prepracovaný tak, aby pojal nielen zväčšenú palivovú nádrž, ale aj plnohodnotné rezervné koleso s tradičným drôtovým výpletom a širším obutím. Vozidlo sa dočkalo tiež klimatizácie, posilňovača riadenia, päťstupňovej prevodovky, posilnených bŕzd a modifikovaných závesov kolies, aby jazdné vlastnosti vozidla zodpovedali podmienkám súčasnej prevádzky.

Čerešničkou na torte je potom prívesný vozík postavený a lakovaný tak, aby tvarovo zodpovedal riešeniu zadnej časti automobilu. K vozu je pripojený cez odnímateľné závesné zariadenie, ktoré sa do zadnej časti tohto Jaguaru vsúva otvorom decentne skrytým za výklopným cúvacím svetlom.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY