Spoločnosť Classic Motor Cars (CMC) z britského Bridgnorthu patrí k najrešpektovanejším renovátorom klasických Jaguarov, predovšetkým legendárnych strojov Jaguar E - Type. Vykonáva precíznu prácu a trúfa si aj na tie najnáročnejšie projekty. Predvlani tak bola firma CMC v Londýne napríklad obdarená prestížnou medzinárodnou cenou Renovácia roka (Restoration of the Year). Ocenenie to bolo o to významnejšie, že v porote vtedy zasadali napríklad päťnásobný víťaz Le Mans Derek Bell, bubeník skupiny Pink Floyd Nick Mason (ale tiež uznávaný zberateľ a pretekár) alebo pani Susie Moss...
Vtedy išlo o náročnú, celkovo 7 000 hodín trvajúcu renováciu jedného z dvanástich závodných špeciálov Lightweight E-Type, ktoré vynikali hliníkovou karosériou a radovým šesťvalcom posilneným až na 300 koní a v závodnom oddelení automobilky Jaguar vznikli v prvej polovici 60. rokov. Tentokrát u CMC ale pripravili čosi, kvôli čomu ich pravoverní vyznávači klasiky zrejme príliš radi mať nebudú...


Tento Jaguar E-Type od CMC má v skutočnosti k originálnemu prevedeniu veľmi ďaleko...
Na objednávku istého amerického zákazníka tam totiž pripravili na prvý pohľad síce opäť brilantnú, ale v skutočnosti výrazne prepracovanú rekonštrukciu Jaguaru E-Type. Zákazník žiadal vzhľad 1. série vynikajúci úzkymi nárazníkmi a krytými prednými svetlometmi, ale zároveň tiež viac priestoru pre nohy, ktorý ponúkali neskoršie série 2+2. Kvôli tomu bol v rámci tejto renovácie (hovorme jej ale radšej prestavba) rázvor náprav predĺžený o 115 mm.
Základom sa stal roadster Jaguar E-Type z roku 1968 s väčším z motorov (4,2 l) a úprav na ňom sa vykonalo viac. Pre zväčšenie priestoru pre hlavy cestujúcich bolo zvýšené čelné sklo a batožinový priestor bol prepracovaný tak, aby pojal nielen zväčšenú palivovú nádrž, ale aj plnohodnotné rezervné koleso s tradičným drôtovým výpletom a širším obutím. Vozidlo sa dočkalo tiež klimatizácie, posilňovača riadenia, päťstupňovej prevodovky, posilnených bŕzd a modifikovaných závesov kolies, aby jazdné vlastnosti vozidla zodpovedali podmienkám súčasnej prevádzky.
Čerešničkou na torte je potom prívesný vozík postavený a lakovaný tak, aby tvarovo zodpovedal riešeniu zadnej časti automobilu. K vozu je pripojený cez odnímateľné závesné zariadenie, ktoré sa do zadnej časti tohto Jaguaru vsúva otvorom decentne skrytým za výklopným cúvacím svetlom.