vytisknout velikost písma Jaguar E-Type od CMC: zvláštna renovácia a špeciálny príves k tomu

Zrenovovať historické vozidlo a postaviť si k nemu prívesný vozík, to nie je nič neobvyklé. Avšak v tomto prípade to prívesom neskončilo...
Jaguar E-Type od CMC: zvláštna renovácia a špeciálny príves k tomu

Spoločnosť Classic Motor Cars (CMC) z britského Bridgnorthu patrí k najrešpektovanejším renovátorom klasických Jaguarov, predovšetkým legendárnych strojov Jaguar E - Type. Vykonáva precíznu prácu a trúfa si aj na tie najnáročnejšie projekty. Predvlani tak bola firma CMC v Londýne napríklad obdarená prestížnou medzinárodnou cenou Renovácia roka (Restoration of the Year). Ocenenie to bolo o to významnejšie, že v porote vtedy zasadali napríklad päťnásobný víťaz Le Mans Derek Bell, bubeník skupiny Pink Floyd Nick Mason (ale tiež uznávaný zberateľ a pretekár) alebo pani Susie Moss...

Vtedy išlo o náročnú, celkovo 7 000 hodín trvajúcu renováciu jedného z dvanástich závodných špeciálov Lightweight E-Type, ktoré vynikali hliníkovou karosériou a radovým šesťvalcom posilneným až na 300 koní a v závodnom oddelení automobilky Jaguar vznikli v prvej polovici 60. rokov. Tentokrát u CMC ale pripravili čosi, kvôli čomu ich pravoverní vyznávači klasiky zrejme príliš radi mať nebudú...

Jaguar E Type CMC vozik 1.jpgJaguar E Type CMC vozik 2.jpg
Tento Jaguar E-Type od CMC má v skutočnosti k originálnemu prevedeniu veľmi ďaleko...

Na objednávku istého amerického zákazníka tam totiž pripravili na prvý pohľad síce opäť brilantnú, ale v skutočnosti výrazne prepracovanú rekonštrukciu Jaguaru E-Type. Zákazník žiadal vzhľad 1. série vynikajúci úzkymi nárazníkmi a krytými prednými svetlometmi, ale zároveň tiež viac priestoru pre nohy, ktorý ponúkali neskoršie série 2+2. Kvôli tomu bol v rámci tejto renovácie (hovorme jej ale radšej prestavba) rázvor náprav predĺžený o 115 mm.

Základom sa stal roadster Jaguar E-Type z roku 1968 s väčším z motorov (4,2 l) a úprav na ňom sa vykonalo viac. Pre zväčšenie priestoru pre hlavy cestujúcich bolo zvýšené čelné sklo a batožinový priestor bol prepracovaný tak, aby pojal nielen zväčšenú palivovú nádrž, ale aj plnohodnotné rezervné koleso s tradičným drôtovým výpletom a širším obutím. Vozidlo sa dočkalo tiež klimatizácie, posilňovača riadenia, päťstupňovej prevodovky, posilnených bŕzd a modifikovaných závesov kolies, aby jazdné vlastnosti vozidla zodpovedali podmienkám súčasnej prevádzky.

Čerešničkou na torte je potom prívesný vozík postavený a lakovaný tak, aby tvarovo zodpovedal riešeniu zadnej časti automobilu. K vozu je pripojený cez odnímateľné závesné zariadenie, ktoré sa do zadnej časti tohto Jaguaru vsúva otvorom decentne skrytým za výklopným cúvacím svetlom.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY