vytisknout velikost písma Jaguar E-Type od CMC: zvláštna renovácia a špeciálny príves k tomu

Zrenovovať historické vozidlo a postaviť si k nemu prívesný vozík, to nie je nič neobvyklé. Avšak v tomto prípade to prívesom neskončilo...
Jaguar E-Type od CMC: zvláštna renovácia a špeciálny príves k tomu

Spoločnosť Classic Motor Cars (CMC) z britského Bridgnorthu patrí k najrešpektovanejším renovátorom klasických Jaguarov, predovšetkým legendárnych strojov Jaguar E - Type. Vykonáva precíznu prácu a trúfa si aj na tie najnáročnejšie projekty. Predvlani tak bola firma CMC v Londýne napríklad obdarená prestížnou medzinárodnou cenou Renovácia roka (Restoration of the Year). Ocenenie to bolo o to významnejšie, že v porote vtedy zasadali napríklad päťnásobný víťaz Le Mans Derek Bell, bubeník skupiny Pink Floyd Nick Mason (ale tiež uznávaný zberateľ a pretekár) alebo pani Susie Moss...

Vtedy išlo o náročnú, celkovo 7 000 hodín trvajúcu renováciu jedného z dvanástich závodných špeciálov Lightweight E-Type, ktoré vynikali hliníkovou karosériou a radovým šesťvalcom posilneným až na 300 koní a v závodnom oddelení automobilky Jaguar vznikli v prvej polovici 60. rokov. Tentokrát u CMC ale pripravili čosi, kvôli čomu ich pravoverní vyznávači klasiky zrejme príliš radi mať nebudú...

Jaguar E Type CMC vozik 1.jpgJaguar E Type CMC vozik 2.jpg
Tento Jaguar E-Type od CMC má v skutočnosti k originálnemu prevedeniu veľmi ďaleko...

Na objednávku istého amerického zákazníka tam totiž pripravili na prvý pohľad síce opäť brilantnú, ale v skutočnosti výrazne prepracovanú rekonštrukciu Jaguaru E-Type. Zákazník žiadal vzhľad 1. série vynikajúci úzkymi nárazníkmi a krytými prednými svetlometmi, ale zároveň tiež viac priestoru pre nohy, ktorý ponúkali neskoršie série 2+2. Kvôli tomu bol v rámci tejto renovácie (hovorme jej ale radšej prestavba) rázvor náprav predĺžený o 115 mm.

Základom sa stal roadster Jaguar E-Type z roku 1968 s väčším z motorov (4,2 l) a úprav na ňom sa vykonalo viac. Pre zväčšenie priestoru pre hlavy cestujúcich bolo zvýšené čelné sklo a batožinový priestor bol prepracovaný tak, aby pojal nielen zväčšenú palivovú nádrž, ale aj plnohodnotné rezervné koleso s tradičným drôtovým výpletom a širším obutím. Vozidlo sa dočkalo tiež klimatizácie, posilňovača riadenia, päťstupňovej prevodovky, posilnených bŕzd a modifikovaných závesov kolies, aby jazdné vlastnosti vozidla zodpovedali podmienkám súčasnej prevádzky.

Čerešničkou na torte je potom prívesný vozík postavený a lakovaný tak, aby tvarovo zodpovedal riešeniu zadnej časti automobilu. K vozu je pripojený cez odnímateľné závesné zariadenie, ktoré sa do zadnej časti tohto Jaguaru vsúva otvorom decentne skrytým za výklopným cúvacím svetlom.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY