vytisknout velikost písma Jaguar E-Type od CMC: zvláštna renovácia a špeciálny príves k tomu

Zrenovovať historické vozidlo a postaviť si k nemu prívesný vozík, to nie je nič neobvyklé. Avšak v tomto prípade to prívesom neskončilo...
Jaguar E-Type od CMC: zvláštna renovácia a špeciálny príves k tomu

Spoločnosť Classic Motor Cars (CMC) z britského Bridgnorthu patrí k najrešpektovanejším renovátorom klasických Jaguarov, predovšetkým legendárnych strojov Jaguar E - Type. Vykonáva precíznu prácu a trúfa si aj na tie najnáročnejšie projekty. Predvlani tak bola firma CMC v Londýne napríklad obdarená prestížnou medzinárodnou cenou Renovácia roka (Restoration of the Year). Ocenenie to bolo o to významnejšie, že v porote vtedy zasadali napríklad päťnásobný víťaz Le Mans Derek Bell, bubeník skupiny Pink Floyd Nick Mason (ale tiež uznávaný zberateľ a pretekár) alebo pani Susie Moss...

Vtedy išlo o náročnú, celkovo 7 000 hodín trvajúcu renováciu jedného z dvanástich závodných špeciálov Lightweight E-Type, ktoré vynikali hliníkovou karosériou a radovým šesťvalcom posilneným až na 300 koní a v závodnom oddelení automobilky Jaguar vznikli v prvej polovici 60. rokov. Tentokrát u CMC ale pripravili čosi, kvôli čomu ich pravoverní vyznávači klasiky zrejme príliš radi mať nebudú...

Jaguar E Type CMC vozik 1.jpgJaguar E Type CMC vozik 2.jpg
Tento Jaguar E-Type od CMC má v skutočnosti k originálnemu prevedeniu veľmi ďaleko...

Na objednávku istého amerického zákazníka tam totiž pripravili na prvý pohľad síce opäť brilantnú, ale v skutočnosti výrazne prepracovanú rekonštrukciu Jaguaru E-Type. Zákazník žiadal vzhľad 1. série vynikajúci úzkymi nárazníkmi a krytými prednými svetlometmi, ale zároveň tiež viac priestoru pre nohy, ktorý ponúkali neskoršie série 2+2. Kvôli tomu bol v rámci tejto renovácie (hovorme jej ale radšej prestavba) rázvor náprav predĺžený o 115 mm.

Základom sa stal roadster Jaguar E-Type z roku 1968 s väčším z motorov (4,2 l) a úprav na ňom sa vykonalo viac. Pre zväčšenie priestoru pre hlavy cestujúcich bolo zvýšené čelné sklo a batožinový priestor bol prepracovaný tak, aby pojal nielen zväčšenú palivovú nádrž, ale aj plnohodnotné rezervné koleso s tradičným drôtovým výpletom a širším obutím. Vozidlo sa dočkalo tiež klimatizácie, posilňovača riadenia, päťstupňovej prevodovky, posilnených bŕzd a modifikovaných závesov kolies, aby jazdné vlastnosti vozidla zodpovedali podmienkám súčasnej prevádzky.

Čerešničkou na torte je potom prívesný vozík postavený a lakovaný tak, aby tvarovo zodpovedal riešeniu zadnej časti automobilu. K vozu je pripojený cez odnímateľné závesné zariadenie, ktoré sa do zadnej časti tohto Jaguaru vsúva otvorom decentne skrytým za výklopným cúvacím svetlom.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY