vytisknout velikost písma Jaguar E-Pace oficiálne dorazil na Slovensko

Jaguar E-Pace sa prvýkrát ukázal na našom trhu. Záujemcovia si už tak môžu nový malý britský crossover aj objednať. Prvé zákaznícke autá dorazia na Slovensko v januári. V ponuke sú len štvorvalce.
Jaguar E-Pace oficiálne dorazil na Slovensko

Pretože aj Jaguar vie, že v dnešnej dobe nie je SUV nikdy dosť, neuspokojila sa ani táto značka len s jedným modelom a po väčšom F-Pace tento rok v júli predstavila menší E-Pace. Ten si odbil svetovú výstavnú premiéru vo Frankfurte a včera sa prvýkrát ukázal aj slovenským zákazníkom.

Jaguar E-Pace je podobný Range Roveru Evoque. Motor má uložený vpredu naprieč a v základe to je prednokolka. Aktuálne to je tiež jediný model tejto značky, ku ktorému nedostanete nič väčšieho než štvorvalec. V ponuke už sú ale len motory rady Ingenium, teda vždy bude pod kapotou jednotka vyrábaná priamo automobilkou Jaguar Land Rover.

Na úvod Jaguar pripravil First Edition dostupnú so vznetovým dvojlitrom s výkonom 132 kW (180 k), alebo sa zážihovou jednotkou naladenou na 183 kW (250 k). Klasická ponuka je ale širšia, aj keď sa vždy jedná o motor s objemom dvoch litrov. Záujemcovia o dieselový agregát môžu vyberať z výkonov 110 kW (150 k), 132 kW (180 k) a nechýba ani nové biturbo disponujúce maximom 177 kW (240 k).

Zážihová časť ponuky obsahuje výkony 183 kW (250 k) a 221 kW (300 k). Manuálna prevodovka ponúka len dve slabšie dieselové verzie, všetky ostatné majú automat. Pohon 4×4 je štandardom, výnimku predstavuje najdostupnejší prevedenie D150, ktoré môžete kúpiť tiež iba s pohonom prednej nápravy.

Jaguar E-Pace je celkom pohľadný crossover, ktorý pri letmej prehliadke prekvapil predovšetkým priestorom vnútri. Vzadu nájdu dosť miesta aj vyšší cestujúci a batožinový priestor ponúka veľmi slušných 577 litrov. Inak je interiér kombináciou častí známych z ostatných modelov značky.

Prípadní záujemcovia si E-Pace môžu už objednať, prvé zákaznícke autá dorazia k dealerom v januári budúceho roka.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY