vytisknout velikost písma Jaguar C-X17 naživo: Krok správnym smerom

Čo sa stane, keď zmiešate Jaguar F-Type s novým Range Roverom Sport? A ako vyzerá budúcnosť automobilky Jaguaru?
Jaguar C-X17 naživo: Krok správnym smerom
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Nový základ dáva slobodu
  2. Štyri plus dva, Video
  3. Fotogaléria

Britská automobilka predstavila v predvečer zahájenia frankfurtského autosalónu svoju hlavnú novinku - koncept C-X17. Ten je pomerne zaujímavý hneď z niekoľkých rôznych pohľadov a začať môžeme rovno napríklad tým, že sa pozeráme na budúcnosť tejto značky. V horizonte niekoľkých nasledujúcich rokov sa budeme aj naďalej stretávať s Jaguarmi, ktoré ponesú predok v takej podobe, s akou odštartoval renesanciu automobilky model XJ, zároveň ale majú dizajnéri v pláne toto okoreniť prvkami, s ktorými dorazil posledný nováčik, teda model F-Type.

Nebudeme ale zbytočne teoretizovať a prejdeme rovno do praxe. Čo fotografie nedokážu úplne presne povedať, to sú rozmery tejto štúdie. Tá sa síce tvári, ako relatívne kompaktný automobil, avšak rozhodne si nemyslite, že ide o veľkosť Range Roveru Evoque. C-X17 meria na dĺžku 4718 mm, široký je 1959 mm a vysoký 1649 mm (z toho 213 mm pripadá na svetlú výšku). Hneď, ako som auto v reáli uvidel, napadlo ma jediné: toto je Range Rover Sport zmiešaný s F-Typom. A len tak mimochodom koncept dostal disky o veľkosti 23 palcov s originálnymi pneumatikami Pirelli.

_DSC1183.JPG_DSC1186.JPG 
F-Type zmiešaný s Range Roverom Sport. Presne tak vyzerá Jaguar C-X17. Asi si viete predstaviť, ako by vyzeralo sériové auto, ktoré by si z oboch spomínaných modelov vzalo to najlepšie.

Práve F-Type je na karosérii anglickej novinky najviac poznať, a ak sa ma pýtate na osobný názor, potom musím bez mučenia priznať, že sa mi tento koncept veľmi páči. Zároveň som si z nejakého dôvodu teraz istý, že sa Jaguar odhodlá niečo podobné vyrábať, bude to mať určite úspech. Zaujímavá predná časť, dynamická silueta a zadok skoro kompletne prevzatý z F-Typu (iba trochu viac prifúknutý) ... Všetko do seba zapadá, nič nikde neruší. Okrem toho toto nie je žiadna nereálna vízia. Pridajte päťmiestny interiér a pár ďalších detailov, máte sériové auto. Avšak skôr ako v roku 2015 by sa niečo podobné objaviť nemalo. Tento fakt zaznel na tlačovej konferencii viac než jasne.

Po kratšej prehliadke môžem s pokojným svedomím povedať, že C-X17 je rozhodne krok správnym smerom. teraz je zamiesené na úspech (predsa len X6 už je okukaná), obzvlášť, ak ho Jaguar podporí ešte ďalšími dôležitými inováciami.

_DSC1193.JPG_DSC1219.JPG 
Predná časť XJ, zadný F-Type. Prečo nie? Dohromady to vyzerá viac než dobre.

Nový základ dáva slobodu

Tou najhlavnejšou inováciou je nová hliníková platforma, ktorá je maximálne modulárna. Dizajnéri Jaguaru sú z nej nadšení, pretože teraz hrdo prehlasujú, že čokoľvek si vymyslia, to môžu na tejto platforme tiež realizovať. A zároveň to môžu realizovať na jednej linke a v rovnaký čas, ako výrobu ostatných modelov. Len pre poriadok, platforma nesie označenie iQ [A].

Lenže ako už bolo naznačené o niečo vyššie, crossover údajne nie je na programe dňa a prvé auto, ktoré tento základ dostane, bude malý sedan spadajúci pod aktuálnu XF, ktorý taktiež značke celkom chýba. Ten vyrazí do predaja v priebehu roku 2015 a nasledovať by ho mali ďalšie novinky. Okrem faktu, že podobné auto zvládne ísť cez 300 km/h, odtajnil Jaguar ešte jednu novinku. Spomínaný sedan dostane ako prvý okrem platformy tiež úplne nový štvorvalcový diesel (čo si budeme rozprávať, práve nový naftový štvorvalec by Jaguaru veľmi prospel) a ten podľa oficiálnych testov dokáže stlačiť produkciu emisií pod hranicu 100 gramov CO2 na 100 km, čo bude v histórii značky vôbec prvýkrát.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY