vytisknout velikost písma Jaguar C-X17 naživo: Krok správnym smerom

Čo sa stane, keď zmiešate Jaguar F-Type s novým Range Roverom Sport? A ako vyzerá budúcnosť automobilky Jaguaru?
Jaguar C-X17 naživo: Krok správnym smerom
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Nový základ dáva slobodu
  2. Štyri plus dva, Video
  3. Fotogaléria

Britská automobilka predstavila v predvečer zahájenia frankfurtského autosalónu svoju hlavnú novinku - koncept C-X17. Ten je pomerne zaujímavý hneď z niekoľkých rôznych pohľadov a začať môžeme rovno napríklad tým, že sa pozeráme na budúcnosť tejto značky. V horizonte niekoľkých nasledujúcich rokov sa budeme aj naďalej stretávať s Jaguarmi, ktoré ponesú predok v takej podobe, s akou odštartoval renesanciu automobilky model XJ, zároveň ale majú dizajnéri v pláne toto okoreniť prvkami, s ktorými dorazil posledný nováčik, teda model F-Type.

Nebudeme ale zbytočne teoretizovať a prejdeme rovno do praxe. Čo fotografie nedokážu úplne presne povedať, to sú rozmery tejto štúdie. Tá sa síce tvári, ako relatívne kompaktný automobil, avšak rozhodne si nemyslite, že ide o veľkosť Range Roveru Evoque. C-X17 meria na dĺžku 4718 mm, široký je 1959 mm a vysoký 1649 mm (z toho 213 mm pripadá na svetlú výšku). Hneď, ako som auto v reáli uvidel, napadlo ma jediné: toto je Range Rover Sport zmiešaný s F-Typom. A len tak mimochodom koncept dostal disky o veľkosti 23 palcov s originálnymi pneumatikami Pirelli.

_DSC1183.JPG_DSC1186.JPG 
F-Type zmiešaný s Range Roverom Sport. Presne tak vyzerá Jaguar C-X17. Asi si viete predstaviť, ako by vyzeralo sériové auto, ktoré by si z oboch spomínaných modelov vzalo to najlepšie.

Práve F-Type je na karosérii anglickej novinky najviac poznať, a ak sa ma pýtate na osobný názor, potom musím bez mučenia priznať, že sa mi tento koncept veľmi páči. Zároveň som si z nejakého dôvodu teraz istý, že sa Jaguar odhodlá niečo podobné vyrábať, bude to mať určite úspech. Zaujímavá predná časť, dynamická silueta a zadok skoro kompletne prevzatý z F-Typu (iba trochu viac prifúknutý) ... Všetko do seba zapadá, nič nikde neruší. Okrem toho toto nie je žiadna nereálna vízia. Pridajte päťmiestny interiér a pár ďalších detailov, máte sériové auto. Avšak skôr ako v roku 2015 by sa niečo podobné objaviť nemalo. Tento fakt zaznel na tlačovej konferencii viac než jasne.

Po kratšej prehliadke môžem s pokojným svedomím povedať, že C-X17 je rozhodne krok správnym smerom. teraz je zamiesené na úspech (predsa len X6 už je okukaná), obzvlášť, ak ho Jaguar podporí ešte ďalšími dôležitými inováciami.

_DSC1193.JPG_DSC1219.JPG 
Predná časť XJ, zadný F-Type. Prečo nie? Dohromady to vyzerá viac než dobre.

Nový základ dáva slobodu

Tou najhlavnejšou inováciou je nová hliníková platforma, ktorá je maximálne modulárna. Dizajnéri Jaguaru sú z nej nadšení, pretože teraz hrdo prehlasujú, že čokoľvek si vymyslia, to môžu na tejto platforme tiež realizovať. A zároveň to môžu realizovať na jednej linke a v rovnaký čas, ako výrobu ostatných modelov. Len pre poriadok, platforma nesie označenie iQ [A].

Lenže ako už bolo naznačené o niečo vyššie, crossover údajne nie je na programe dňa a prvé auto, ktoré tento základ dostane, bude malý sedan spadajúci pod aktuálnu XF, ktorý taktiež značke celkom chýba. Ten vyrazí do predaja v priebehu roku 2015 a nasledovať by ho mali ďalšie novinky. Okrem faktu, že podobné auto zvládne ísť cez 300 km/h, odtajnil Jaguar ešte jednu novinku. Spomínaný sedan dostane ako prvý okrem platformy tiež úplne nový štvorvalcový diesel (čo si budeme rozprávať, práve nový naftový štvorvalec by Jaguaru veľmi prospel) a ten podľa oficiálnych testov dokáže stlačiť produkciu emisií pod hranicu 100 gramov CO2 na 100 km, čo bude v histórii značky vôbec prvýkrát.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY