vytisknout velikost písma Jaguar bude budúci rok pretekať vo Formule E s vlastným monopostom

Jaguar bude budúci rok pretekať vo Formule E s vlastným monopostom

Videli ste niekedy závod elektrických formulí? Nie? O veľa ste neprišli. Avšak Jaguar sa rozhodol vstúpiť do tretieho ročníka šampionátu FIA Formula E s vlastným monopostom, s ktorého konštrukciou mu pomôže spoločnosť Williams Advanced Engineering. Áno, ten Williams, ktorý má prsty aj v F1.

Pravidlá Formula E príliš invencie nedovoľujú, všetci majú jednotné šasi a jednotné akumulátory. Teraz bude ale možné používať vlastný pohonný systém, takže vstup Jaguaru dáva zmysel. Automobilka totiž plánuje expanziu na trhu elektromobilov. A kde inde testovať ako pri pretekoch?

Otázkou je, ako prospešný bude závod elektrických formulí pre vývoj pohonného systému budúcich cestných elektromobilov, ale na to je ešte veľa času. Prvé elektrické Jaguary a Land Rover prídu na trh až po roku 2020.

Zatiaľ čo predtým boli elektrické formuly úplne rovnaké, pre sezónu 2016-2017, ktorá štartuje v septembri 2016, už bude možné použiť vlastný elektromotor, prevodovku a ďalšie podporné systémy. Jednotné bude len šasi a sada akumulátorov. Tým sa šampionát Formula E stáva atraktívnejším pre výrobcov, pretože môžu testovať vlastné systémy.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY