vytisknout velikost písma Jaguar bude budúci rok pretekať vo Formule E s vlastným monopostom

Jaguar bude budúci rok pretekať vo Formule E s vlastným monopostom

Videli ste niekedy závod elektrických formulí? Nie? O veľa ste neprišli. Avšak Jaguar sa rozhodol vstúpiť do tretieho ročníka šampionátu FIA Formula E s vlastným monopostom, s ktorého konštrukciou mu pomôže spoločnosť Williams Advanced Engineering. Áno, ten Williams, ktorý má prsty aj v F1.

Pravidlá Formula E príliš invencie nedovoľujú, všetci majú jednotné šasi a jednotné akumulátory. Teraz bude ale možné používať vlastný pohonný systém, takže vstup Jaguaru dáva zmysel. Automobilka totiž plánuje expanziu na trhu elektromobilov. A kde inde testovať ako pri pretekoch?

Otázkou je, ako prospešný bude závod elektrických formulí pre vývoj pohonného systému budúcich cestných elektromobilov, ale na to je ešte veľa času. Prvé elektrické Jaguary a Land Rover prídu na trh až po roku 2020.

Zatiaľ čo predtým boli elektrické formuly úplne rovnaké, pre sezónu 2016-2017, ktorá štartuje v septembri 2016, už bude možné použiť vlastný elektromotor, prevodovku a ďalšie podporné systémy. Jednotné bude len šasi a sada akumulátorov. Tým sa šampionát Formula E stáva atraktívnejším pre výrobcov, pretože môžu testovať vlastné systémy.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY