vytisknout velikost písma Jaguar bude budúci rok pretekať vo Formule E s vlastným monopostom

Jaguar bude budúci rok pretekať vo Formule E s vlastným monopostom

Videli ste niekedy závod elektrických formulí? Nie? O veľa ste neprišli. Avšak Jaguar sa rozhodol vstúpiť do tretieho ročníka šampionátu FIA Formula E s vlastným monopostom, s ktorého konštrukciou mu pomôže spoločnosť Williams Advanced Engineering. Áno, ten Williams, ktorý má prsty aj v F1.

Pravidlá Formula E príliš invencie nedovoľujú, všetci majú jednotné šasi a jednotné akumulátory. Teraz bude ale možné používať vlastný pohonný systém, takže vstup Jaguaru dáva zmysel. Automobilka totiž plánuje expanziu na trhu elektromobilov. A kde inde testovať ako pri pretekoch?

Otázkou je, ako prospešný bude závod elektrických formulí pre vývoj pohonného systému budúcich cestných elektromobilov, ale na to je ešte veľa času. Prvé elektrické Jaguary a Land Rover prídu na trh až po roku 2020.

Zatiaľ čo predtým boli elektrické formuly úplne rovnaké, pre sezónu 2016-2017, ktorá štartuje v septembri 2016, už bude možné použiť vlastný elektromotor, prevodovku a ďalšie podporné systémy. Jednotné bude len šasi a sada akumulátorov. Tým sa šampionát Formula E stáva atraktívnejším pre výrobcov, pretože môžu testovať vlastné systémy.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY