vytisknout velikost písma Jaguar bude budúci rok pretekať vo Formule E s vlastným monopostom

Jaguar bude budúci rok pretekať vo Formule E s vlastným monopostom

Videli ste niekedy závod elektrických formulí? Nie? O veľa ste neprišli. Avšak Jaguar sa rozhodol vstúpiť do tretieho ročníka šampionátu FIA Formula E s vlastným monopostom, s ktorého konštrukciou mu pomôže spoločnosť Williams Advanced Engineering. Áno, ten Williams, ktorý má prsty aj v F1.

Pravidlá Formula E príliš invencie nedovoľujú, všetci majú jednotné šasi a jednotné akumulátory. Teraz bude ale možné používať vlastný pohonný systém, takže vstup Jaguaru dáva zmysel. Automobilka totiž plánuje expanziu na trhu elektromobilov. A kde inde testovať ako pri pretekoch?

Otázkou je, ako prospešný bude závod elektrických formulí pre vývoj pohonného systému budúcich cestných elektromobilov, ale na to je ešte veľa času. Prvé elektrické Jaguary a Land Rover prídu na trh až po roku 2020.

Zatiaľ čo predtým boli elektrické formuly úplne rovnaké, pre sezónu 2016-2017, ktorá štartuje v septembri 2016, už bude možné použiť vlastný elektromotor, prevodovku a ďalšie podporné systémy. Jednotné bude len šasi a sada akumulátorov. Tým sa šampionát Formula E stáva atraktívnejším pre výrobcov, pretože môžu testovať vlastné systémy.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY