vytisknout velikost písma Jaguar a Land Rover chystajú aktívnu aerodynamiku

Jaguar a Land Rover majú patent na aktívnu aerodynamiku. Má predovšetkým znížiť odpor vzduchu a tým pádom aj spotrebu. Zatiaľ sme takéto riešenie na produkčnom vozidle nevideli.
Jaguar a Land Rover chystajú aktívnu aerodynamiku

Ďalšie uniknuté patentové snímky, tentoraz z amerického úradu, odhaľujú zaujímavú prácu vo vývojovom oddelení automobiliek Jaguar a Land Rover. Tentoraz sa netýkajú priamo nových modelov, ale aerodynamiky. Britské automobilky si patentovali pomerne zaujímavé riešenie pre zníženie aerodynamického odporu pomocou aktívnych klapiek a nastaviteľných prvkov na karosérii.

Skice prezrádzajú riešenie pre konvenčné autá a tiež pre veľké SUV. Cieľom je zlepšiť obtekanie vzduchu okolo karosérie, znížiť vztlak a zlepšiť ovládateľnosť. Zníženie aerodynamického odporu sa ale prejaví predovšetkým v nižšej spotrebe paliva. S novými testmi merania spotreby sa kladie väčší dôraz na jazdu vyššou rýchlosťou po dlhšiu dobu, takže by to mohlo priniesť hmatateľnú úsporu.

Vedľa pohyblivého a nastaviteľného zadného strešného spojlera nechýba riešenie pre zadný difúzor. Takéto záležitosti sa už v automobilovom priemysle objavili. Avšak aktívne klapky v blatníkoch a nárazníkoch sú úplnou novinkou. Navyše jednotlivé komponenty sa môžu nastaviť do niekoľkých rôznych tvarov.

Zaujímavé je, že prihlášku podal Jaguar s Land Roverom už v auguste 2015, ale patent bol zverejnený až teraz. Zatiaľ sme toto zaujímavé a komplikované riešenie ešte na produkčných britských vozoch nevideli, ale čo nie je, môže byť. Automobilky však nie vždy všetky patenty uvedú do sériovej výroby. Veľakrát si len chcú chrániť zaujímavý nápad.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY