vytisknout velikost písma Jaguar a Land Rover budú strážiť cyklistov a motorkárov

Jaguar a Land Rover budú strážiť cyklistov a motorkárov

Kým počínanie motorkárov sa dá ešte celkom dobre odhadnúť, s cyklistom je to horšie. A navyše, cyklistu nie je poriadne vidieť a hlavne nie je počuť. S tým má ale pomôcť práve vyvíjaný bezpečnostný systém automobiliek Jaguar a Land Rover.

Na názornom videu môžete vidieť, ako to funguje. Auto používa senzory, ktoré neustále snímajú svoje okolie a odhalia cyklistu alebo motorkára v mŕtvom uhle. Fungovať to má aj na chodcov. Auto pri detekcii prekážky vyšle varovný signál, ak sa vodič chystá urobiť niečo, čím by dotknutého ohrozil.

Zaujímavé tiež je, že bezpečnostný systém napríklad zabráni otvoreniu dverí do cesty prechádzajúcemu cyklistovi alebo rozjazdu auta, ak pred sebou detekuje chodcov.

Jaguar tvrdí, že len na britských cestách sa ročne zraní alebo usmrtí 19 000 cyklistov.

11359180661086071545.jpg1281058753231913231.jpg1295423388709192795.jpg13735278391134380035.jpg2130228805840851347.jpg8105823344908993.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY