vytisknout velikost písma Jaguar a Land Rover budú strážiť cyklistov a motorkárov

Jaguar a Land Rover budú strážiť cyklistov a motorkárov

Kým počínanie motorkárov sa dá ešte celkom dobre odhadnúť, s cyklistom je to horšie. A navyše, cyklistu nie je poriadne vidieť a hlavne nie je počuť. S tým má ale pomôcť práve vyvíjaný bezpečnostný systém automobiliek Jaguar a Land Rover.

Na názornom videu môžete vidieť, ako to funguje. Auto používa senzory, ktoré neustále snímajú svoje okolie a odhalia cyklistu alebo motorkára v mŕtvom uhle. Fungovať to má aj na chodcov. Auto pri detekcii prekážky vyšle varovný signál, ak sa vodič chystá urobiť niečo, čím by dotknutého ohrozil.

Zaujímavé tiež je, že bezpečnostný systém napríklad zabráni otvoreniu dverí do cesty prechádzajúcemu cyklistovi alebo rozjazdu auta, ak pred sebou detekuje chodcov.

Jaguar tvrdí, že len na britských cestách sa ročne zraní alebo usmrtí 19 000 cyklistov.

11359180661086071545.jpg1281058753231913231.jpg1295423388709192795.jpg13735278391134380035.jpg2130228805840851347.jpg8105823344908993.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY