vytisknout velikost písma Iris Viséo je najčudnejšie policajné "auto" na svete. Jazdí vo Francúzsku

Iris Viséo je najčudnejšie policajné "auto" na svete. Jazdí vo Francúzsku

O policajných vozidlách píšeme pomerne často. Raz ide o nákup šesťvalcových Superbov, inokedy o nový príspevok do zbierky polície v Dubaji alebo sa objaví niečo zaujímavé, ako napríklad nákup policajných BMW i3. Ale to, s čím vyrazila nedávno do terénu polícia z francúzskeho mesta Évry, to sme tu ešte nemali. Tá totiž začala používať špeciálne vozidlo Iris Viséo.

Iris Viséo je výsledok šesťročného vývoja, pričom má ísť o revolučný projekt. Ide o čisto elektrické vozidlo, ktoré pojme jedného pasažiera a ponúkne menší kufor. Tým hlavným je ale možnosť zdvihnúť kabínu do výšky troch metrov.

Viséo je tak určené predovšetkým na pozorovanie pre organizátorov rôznych akcií alebo samozrejme pre políciu. Ako ďalšiu výhodu potom uvádza spoločnosť Iris fakt, že je toto monštrum vidieť z diaľky, takže má odstrašujúci účinok.

Vozítko sa nabíja osem hodín a kapacita akumulátorov mu vystačí na približne 80 km. Cena jedného takého exemplára činí 43 700 eur, prípadne si možno stroj prenajať.

Polícia z Évry sa touto novinkou pochválila na svojom profile na Facebooku a dočkala sa zaujímavej reakcie. Jej fanúšikovia totiž odporučili ako lacnejšiu alternatívu zdvíhaciu pracovnú plošinu. Je to celkom presné, pretože Viséo sa rozbehne maximálne na 25 km/h.

iris_10.jpgiris_11.jpgiris_12.jpgiris_01.jpgiris_02.jpgiris_03.jpgiris_04.jpgiris_15.jpgiris_13.jpgiris_14.jpgiris_05.jpgiris_06.jpgiris_07.jpgiris_08.jpg

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY