vytisknout velikost písma Investičný poradca: Kúpte si prakticky nejazdené Ferrari Enzo!

Investičný poradca: Kúpte si prakticky nejazdené Ferrari Enzo!

Zima je vhodná doba pre investičné špekulácie, aspon keď sa bavíme o motorových vozidlách. A Ferrari Enzo je taká stávka na istotu, pokiaľ ide o zachovanie hodnoty a úplne isté zhodnotenie vložených prostriedkov. Toto auto, ktorého sa vyrobilo len 399 kusov, je už teraz legenda a záujem o neho bude vždy.

enzo (22).jpgenzo (10).jpgenzo (21).jpgToto konkrétne Enzo je prakticky nejazdené a v úplne originálnom stave. Zhodnotenie vašej investície niekoľkých desiatok miliónov je tak zaručené.

Jedno sa teraz objavilo na predaj v americkom Los Angeles a zaujímavé je tým, že má najazdené 570 km. Je teda prakticky úplne nové, aj keď bolo vyrobené už v roku 2003. Auto je úplne originálne bez akýchkoľvek zásahov. Dokonca má vraj ešte ochranné kryty volantu, pedálov a sedačiek, s ktorými bolo dodané z továrne.

Pýtate sa na cenu? Ehm... No, predajca ju oznámi na požiadanie vážnym záujemcom, ale v prípade takéhoto auta sa cenovka pohybuje v prepočte niekde medzi 1-2 miliónmi eur. No v prípade Ferrari Enzo hodnota neklesne, naopak skôr porastie, ak ho udržíte funkčné a originálne.

enzo (13).jpgenzo (15).jpgenzo (20).jpg
No tak! Nenechajte sa prehovárať, zoberte odvahu (a zhruba 2 milióny eur) a vyrazte do Kalifornie na nákupy

Len pripomenieme, že Ferrari Enzo je predchodca súčasného superšportu LaFerrari. Je prakticky celé postavené z uhlíkových vlákien a poháňa ho uprostred uložený atmosférický dvanásťvalec so zdvihovým objemom šesť litrov.

Cez šesťstupňovú sekvenčnú prevodovku radiacu rýchlosť až 150 ms posiela na zadné kolesá výkon 485 kW (660 koní) v 7800 ot./min. a krútiaci moment 657 Nm v 5500 ot./min. Ferrari Enzo sa dostane na stovku za 3,14 sekundy, okolo 160 km/h sa preženie za 6,6 sekundy a dosiahne na maximálnu rýchlosť 355 km/h.

enzo (1).jpgenzo (11).jpgenzo (12).jpgenzo (14).jpgenzo (16).jpgenzo (17).jpgenzo (18).jpgenzo (19).jpgenzo (2).jpgenzo (3).jpgenzo (4).jpgenzo (5).jpgenzo (6).jpgenzo (7).jpgenzo (8).jpgenzo (9).jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY