vytisknout velikost písma Investičný poradca: Kúpte si prakticky nejazdené Ferrari Enzo!

Investičný poradca: Kúpte si prakticky nejazdené Ferrari Enzo!

Zima je vhodná doba pre investičné špekulácie, aspon keď sa bavíme o motorových vozidlách. A Ferrari Enzo je taká stávka na istotu, pokiaľ ide o zachovanie hodnoty a úplne isté zhodnotenie vložených prostriedkov. Toto auto, ktorého sa vyrobilo len 399 kusov, je už teraz legenda a záujem o neho bude vždy.

enzo (22).jpgenzo (10).jpgenzo (21).jpgToto konkrétne Enzo je prakticky nejazdené a v úplne originálnom stave. Zhodnotenie vašej investície niekoľkých desiatok miliónov je tak zaručené.

Jedno sa teraz objavilo na predaj v americkom Los Angeles a zaujímavé je tým, že má najazdené 570 km. Je teda prakticky úplne nové, aj keď bolo vyrobené už v roku 2003. Auto je úplne originálne bez akýchkoľvek zásahov. Dokonca má vraj ešte ochranné kryty volantu, pedálov a sedačiek, s ktorými bolo dodané z továrne.

Pýtate sa na cenu? Ehm... No, predajca ju oznámi na požiadanie vážnym záujemcom, ale v prípade takéhoto auta sa cenovka pohybuje v prepočte niekde medzi 1-2 miliónmi eur. No v prípade Ferrari Enzo hodnota neklesne, naopak skôr porastie, ak ho udržíte funkčné a originálne.

enzo (13).jpgenzo (15).jpgenzo (20).jpg
No tak! Nenechajte sa prehovárať, zoberte odvahu (a zhruba 2 milióny eur) a vyrazte do Kalifornie na nákupy

Len pripomenieme, že Ferrari Enzo je predchodca súčasného superšportu LaFerrari. Je prakticky celé postavené z uhlíkových vlákien a poháňa ho uprostred uložený atmosférický dvanásťvalec so zdvihovým objemom šesť litrov.

Cez šesťstupňovú sekvenčnú prevodovku radiacu rýchlosť až 150 ms posiela na zadné kolesá výkon 485 kW (660 koní) v 7800 ot./min. a krútiaci moment 657 Nm v 5500 ot./min. Ferrari Enzo sa dostane na stovku za 3,14 sekundy, okolo 160 km/h sa preženie za 6,6 sekundy a dosiahne na maximálnu rýchlosť 355 km/h.

enzo (1).jpgenzo (11).jpgenzo (12).jpgenzo (14).jpgenzo (16).jpgenzo (17).jpgenzo (18).jpgenzo (19).jpgenzo (2).jpgenzo (3).jpgenzo (4).jpgenzo (5).jpgenzo (6).jpgenzo (7).jpgenzo (8).jpgenzo (9).jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY