vytisknout velikost písma Investičný poradca: Ferrari 275 GTB/C Speciale je na predaj

Investičný poradca: Ferrari 275 GTB/C Speciale je na predaj

Dneska sa na nás zo všetkých strán hrnú rady, ako zaručene dobre investovať a uchrániť svoje chabé úspory od inflácie. Ale čo tak vyklašlať sa na banku a kúpiť si radšej niečo, na čom rozhodne nikdy neprerobíte? Napríklad vzácne Ferrari 275 GTB/C Speciale.

ferrari (4).jpgferrari (5).jpgferrari (6).jpg
U týchto detailov získava termín "autoerotika" úplne iný význam

Tento typ vznikal v rokoch 1964 a 1965 vlastne len kvôli homologizácii závodného špeciálu Ferrari 275 GTB. Toto konkrétne auto vzniklo len v troch exemplároch. Číslo šasi draženého auta je 06701 a to vraj svedčí o tom, že bolo vyrobené v apríli 1965 ako prvé zo série troch kusov. Nikdy oficiálne nepretekalo.

Naproti tomu to jeho príbuzný v tom istom roku dotiahol na celkové tretie miesto v pretekoch 24 h Le Mans a od tej doby sa vraj nikdy žiadne auto s motorom vpredu a pohonom zadných kolies tak dobre neumiestnilo.

Pod celohliníkovou ručne vyrábanou karosériou sa ukrýva fascinujúci vidlicový dvanásťvalec s objemom 3,3 l, pre ktorý palivovú zmes pripravuje šesť karburátorov. To len, keby ste nemali pri dlhých zimných večeroch čo robiť. Nastaviť tento mechanizmus bude chcieť naozaj veľkú porciu skúseností a hlavne trpezlivosti.

Výkon Ferrari 275 GTB/C Speciale dosahoval na 235 kW (320 k), čo bolo o približne 70 koní viac ako u štandardného Ferrari 275 GTB. Vozidlo bude už 15. augusta dražiť aukčná sieň RM Auctions v Monterey a očakáva sa, že by výsledná cena mohla prekročiť 25 miliónov dolárov. Mohlo by to tak byť najdrahšie Ferrari všetkých čias.

ferrari (1).jpgferrari (2).jpgferrari (3).jpg

ferrari (7).jpgferrari (8).jpgferrari (9).jpg

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY