vytisknout velikost písma Investičný poradca: Ferrari 275 GTB/C Speciale je na predaj

Investičný poradca: Ferrari 275 GTB/C Speciale je na predaj

Dneska sa na nás zo všetkých strán hrnú rady, ako zaručene dobre investovať a uchrániť svoje chabé úspory od inflácie. Ale čo tak vyklašlať sa na banku a kúpiť si radšej niečo, na čom rozhodne nikdy neprerobíte? Napríklad vzácne Ferrari 275 GTB/C Speciale.

ferrari (4).jpgferrari (5).jpgferrari (6).jpg
U týchto detailov získava termín "autoerotika" úplne iný význam

Tento typ vznikal v rokoch 1964 a 1965 vlastne len kvôli homologizácii závodného špeciálu Ferrari 275 GTB. Toto konkrétne auto vzniklo len v troch exemplároch. Číslo šasi draženého auta je 06701 a to vraj svedčí o tom, že bolo vyrobené v apríli 1965 ako prvé zo série troch kusov. Nikdy oficiálne nepretekalo.

Naproti tomu to jeho príbuzný v tom istom roku dotiahol na celkové tretie miesto v pretekoch 24 h Le Mans a od tej doby sa vraj nikdy žiadne auto s motorom vpredu a pohonom zadných kolies tak dobre neumiestnilo.

Pod celohliníkovou ručne vyrábanou karosériou sa ukrýva fascinujúci vidlicový dvanásťvalec s objemom 3,3 l, pre ktorý palivovú zmes pripravuje šesť karburátorov. To len, keby ste nemali pri dlhých zimných večeroch čo robiť. Nastaviť tento mechanizmus bude chcieť naozaj veľkú porciu skúseností a hlavne trpezlivosti.

Výkon Ferrari 275 GTB/C Speciale dosahoval na 235 kW (320 k), čo bolo o približne 70 koní viac ako u štandardného Ferrari 275 GTB. Vozidlo bude už 15. augusta dražiť aukčná sieň RM Auctions v Monterey a očakáva sa, že by výsledná cena mohla prekročiť 25 miliónov dolárov. Mohlo by to tak byť najdrahšie Ferrari všetkých čias.

ferrari (1).jpgferrari (2).jpgferrari (3).jpg

ferrari (7).jpgferrari (8).jpgferrari (9).jpg

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY