vytisknout velikost písma Investičný poradca: Ferrari 275 GTB/C Speciale je na predaj

Investičný poradca: Ferrari 275 GTB/C Speciale je na predaj

Dneska sa na nás zo všetkých strán hrnú rady, ako zaručene dobre investovať a uchrániť svoje chabé úspory od inflácie. Ale čo tak vyklašlať sa na banku a kúpiť si radšej niečo, na čom rozhodne nikdy neprerobíte? Napríklad vzácne Ferrari 275 GTB/C Speciale.

ferrari (4).jpgferrari (5).jpgferrari (6).jpg
U týchto detailov získava termín "autoerotika" úplne iný význam

Tento typ vznikal v rokoch 1964 a 1965 vlastne len kvôli homologizácii závodného špeciálu Ferrari 275 GTB. Toto konkrétne auto vzniklo len v troch exemplároch. Číslo šasi draženého auta je 06701 a to vraj svedčí o tom, že bolo vyrobené v apríli 1965 ako prvé zo série troch kusov. Nikdy oficiálne nepretekalo.

Naproti tomu to jeho príbuzný v tom istom roku dotiahol na celkové tretie miesto v pretekoch 24 h Le Mans a od tej doby sa vraj nikdy žiadne auto s motorom vpredu a pohonom zadných kolies tak dobre neumiestnilo.

Pod celohliníkovou ručne vyrábanou karosériou sa ukrýva fascinujúci vidlicový dvanásťvalec s objemom 3,3 l, pre ktorý palivovú zmes pripravuje šesť karburátorov. To len, keby ste nemali pri dlhých zimných večeroch čo robiť. Nastaviť tento mechanizmus bude chcieť naozaj veľkú porciu skúseností a hlavne trpezlivosti.

Výkon Ferrari 275 GTB/C Speciale dosahoval na 235 kW (320 k), čo bolo o približne 70 koní viac ako u štandardného Ferrari 275 GTB. Vozidlo bude už 15. augusta dražiť aukčná sieň RM Auctions v Monterey a očakáva sa, že by výsledná cena mohla prekročiť 25 miliónov dolárov. Mohlo by to tak byť najdrahšie Ferrari všetkých čias.

ferrari (1).jpgferrari (2).jpgferrari (3).jpg

ferrari (7).jpgferrari (8).jpgferrari (9).jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY