vytisknout velikost písma Investičný poradca: Ferrari 275 GTB/C Speciale je na predaj

Investičný poradca: Ferrari 275 GTB/C Speciale je na predaj

Dneska sa na nás zo všetkých strán hrnú rady, ako zaručene dobre investovať a uchrániť svoje chabé úspory od inflácie. Ale čo tak vyklašlať sa na banku a kúpiť si radšej niečo, na čom rozhodne nikdy neprerobíte? Napríklad vzácne Ferrari 275 GTB/C Speciale.

ferrari (4).jpgferrari (5).jpgferrari (6).jpg
U týchto detailov získava termín "autoerotika" úplne iný význam

Tento typ vznikal v rokoch 1964 a 1965 vlastne len kvôli homologizácii závodného špeciálu Ferrari 275 GTB. Toto konkrétne auto vzniklo len v troch exemplároch. Číslo šasi draženého auta je 06701 a to vraj svedčí o tom, že bolo vyrobené v apríli 1965 ako prvé zo série troch kusov. Nikdy oficiálne nepretekalo.

Naproti tomu to jeho príbuzný v tom istom roku dotiahol na celkové tretie miesto v pretekoch 24 h Le Mans a od tej doby sa vraj nikdy žiadne auto s motorom vpredu a pohonom zadných kolies tak dobre neumiestnilo.

Pod celohliníkovou ručne vyrábanou karosériou sa ukrýva fascinujúci vidlicový dvanásťvalec s objemom 3,3 l, pre ktorý palivovú zmes pripravuje šesť karburátorov. To len, keby ste nemali pri dlhých zimných večeroch čo robiť. Nastaviť tento mechanizmus bude chcieť naozaj veľkú porciu skúseností a hlavne trpezlivosti.

Výkon Ferrari 275 GTB/C Speciale dosahoval na 235 kW (320 k), čo bolo o približne 70 koní viac ako u štandardného Ferrari 275 GTB. Vozidlo bude už 15. augusta dražiť aukčná sieň RM Auctions v Monterey a očakáva sa, že by výsledná cena mohla prekročiť 25 miliónov dolárov. Mohlo by to tak byť najdrahšie Ferrari všetkých čias.

ferrari (1).jpgferrari (2).jpgferrari (3).jpg

ferrari (7).jpgferrari (8).jpgferrari (9).jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY