vytisknout velikost písma Investičný poradca: Ferrari 275 GTB/C Speciale je na predaj

Investičný poradca: Ferrari 275 GTB/C Speciale je na predaj

Dneska sa na nás zo všetkých strán hrnú rady, ako zaručene dobre investovať a uchrániť svoje chabé úspory od inflácie. Ale čo tak vyklašlať sa na banku a kúpiť si radšej niečo, na čom rozhodne nikdy neprerobíte? Napríklad vzácne Ferrari 275 GTB/C Speciale.

ferrari (4).jpgferrari (5).jpgferrari (6).jpg
U týchto detailov získava termín "autoerotika" úplne iný význam

Tento typ vznikal v rokoch 1964 a 1965 vlastne len kvôli homologizácii závodného špeciálu Ferrari 275 GTB. Toto konkrétne auto vzniklo len v troch exemplároch. Číslo šasi draženého auta je 06701 a to vraj svedčí o tom, že bolo vyrobené v apríli 1965 ako prvé zo série troch kusov. Nikdy oficiálne nepretekalo.

Naproti tomu to jeho príbuzný v tom istom roku dotiahol na celkové tretie miesto v pretekoch 24 h Le Mans a od tej doby sa vraj nikdy žiadne auto s motorom vpredu a pohonom zadných kolies tak dobre neumiestnilo.

Pod celohliníkovou ručne vyrábanou karosériou sa ukrýva fascinujúci vidlicový dvanásťvalec s objemom 3,3 l, pre ktorý palivovú zmes pripravuje šesť karburátorov. To len, keby ste nemali pri dlhých zimných večeroch čo robiť. Nastaviť tento mechanizmus bude chcieť naozaj veľkú porciu skúseností a hlavne trpezlivosti.

Výkon Ferrari 275 GTB/C Speciale dosahoval na 235 kW (320 k), čo bolo o približne 70 koní viac ako u štandardného Ferrari 275 GTB. Vozidlo bude už 15. augusta dražiť aukčná sieň RM Auctions v Monterey a očakáva sa, že by výsledná cena mohla prekročiť 25 miliónov dolárov. Mohlo by to tak byť najdrahšie Ferrari všetkých čias.

ferrari (1).jpgferrari (2).jpgferrari (3).jpg

ferrari (7).jpgferrari (8).jpgferrari (9).jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY