vytisknout velikost písma Intrado je ľahké vodíkové SUV. Hyundai sa ním pochváli v Ženeve

Intrado je ľahké vodíkové SUV. Hyundai sa ním pochváli v Ženeve

Kórejská automobilka Hyundai predstaví na jarnom autosalóne v Ženeve koncept Intrado, poháňaný palivovými článkami. Povedal to Peter Schreyer, prezident a riaditeľ dizajnu Hyundai Motor Group, na včerajšej tlačovej konferencii v európskom sídle automobilky.

Hyundai zverejnila prvý nákres konceptu, jeho názov a niekoľko nie príliš podrobných informácií. Vozidlo sa má vyznačovať odľahčenou konštrukciou a vodíkovým pohonom. Nová generácia palivových článkov je údajne menšia a ľahšia ako doteraz vídané riešenie. 

Hyundai Intrado first image.JPG
Hyundai Intrado bude zrejme kompaktný crossover

Hoci to firma výslovne neuvádza, zo skice je zrejmé, že koncept bude mať podobu dynamicky tvarovaného crossoveru s nízkou strechou. Bližšie podrobnosti sľubuje Hyundai zverejniť až pred autosalónom.

Vodík je teoretický ideál

Palivové články vyrábajú elektrinu chemickou reakciou z kyslíka a vodíka. Takto poháňaný automobil má nulové výfukové emisie ako elektromobil, ale nevyžaduje dlhé dobíjanie a netrpí obmedzeným dojazdom.

Výroba vodíka dnes používanými technológiami je však energeticky náročná a neexistuje infraštruktúra, ktorá by umožnila jeho bezpečné skladovanie a tankovanie v masovom meradle. Automobilky však veria, že v budúcnosti sa tieto problémy podarí prekonať.

Pohonom palivovými článkami sa intenzívne zaoberá Honda. Spoločnosti Ford, Daimler a Nissan podpísali začiatkom tohto roka dohodu o spolupráci na vývoji vodíkových áut. Niekoľko štúdií s týmto typom pohonu v minulosti predstavil tiež samotný Hyundai Motor.

Kórejci na utorkovej tlačovej konferencii zároveň oznámili jazdeckú zostavu pre majstrovstvá sveta v automobilových súťažiach a prezradili, že plánujú rad športovo orientovaných modelov pod značkou N.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY