vytisknout velikost písma Intrado je ľahké vodíkové SUV. Hyundai sa ním pochváli v Ženeve

Intrado je ľahké vodíkové SUV. Hyundai sa ním pochváli v Ženeve

Kórejská automobilka Hyundai predstaví na jarnom autosalóne v Ženeve koncept Intrado, poháňaný palivovými článkami. Povedal to Peter Schreyer, prezident a riaditeľ dizajnu Hyundai Motor Group, na včerajšej tlačovej konferencii v európskom sídle automobilky.

Hyundai zverejnila prvý nákres konceptu, jeho názov a niekoľko nie príliš podrobných informácií. Vozidlo sa má vyznačovať odľahčenou konštrukciou a vodíkovým pohonom. Nová generácia palivových článkov je údajne menšia a ľahšia ako doteraz vídané riešenie. 

Hyundai Intrado first image.JPG
Hyundai Intrado bude zrejme kompaktný crossover

Hoci to firma výslovne neuvádza, zo skice je zrejmé, že koncept bude mať podobu dynamicky tvarovaného crossoveru s nízkou strechou. Bližšie podrobnosti sľubuje Hyundai zverejniť až pred autosalónom.

Vodík je teoretický ideál

Palivové články vyrábajú elektrinu chemickou reakciou z kyslíka a vodíka. Takto poháňaný automobil má nulové výfukové emisie ako elektromobil, ale nevyžaduje dlhé dobíjanie a netrpí obmedzeným dojazdom.

Výroba vodíka dnes používanými technológiami je však energeticky náročná a neexistuje infraštruktúra, ktorá by umožnila jeho bezpečné skladovanie a tankovanie v masovom meradle. Automobilky však veria, že v budúcnosti sa tieto problémy podarí prekonať.

Pohonom palivovými článkami sa intenzívne zaoberá Honda. Spoločnosti Ford, Daimler a Nissan podpísali začiatkom tohto roka dohodu o spolupráci na vývoji vodíkových áut. Niekoľko štúdií s týmto typom pohonu v minulosti predstavil tiež samotný Hyundai Motor.

Kórejci na utorkovej tlačovej konferencii zároveň oznámili jazdeckú zostavu pre majstrovstvá sveta v automobilových súťažiach a prezradili, že plánujú rad športovo orientovaných modelov pod značkou N.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY