vytisknout velikost písma Intrado je ľahké vodíkové SUV. Hyundai sa ním pochváli v Ženeve

Intrado je ľahké vodíkové SUV. Hyundai sa ním pochváli v Ženeve

Kórejská automobilka Hyundai predstaví na jarnom autosalóne v Ženeve koncept Intrado, poháňaný palivovými článkami. Povedal to Peter Schreyer, prezident a riaditeľ dizajnu Hyundai Motor Group, na včerajšej tlačovej konferencii v európskom sídle automobilky.

Hyundai zverejnila prvý nákres konceptu, jeho názov a niekoľko nie príliš podrobných informácií. Vozidlo sa má vyznačovať odľahčenou konštrukciou a vodíkovým pohonom. Nová generácia palivových článkov je údajne menšia a ľahšia ako doteraz vídané riešenie. 

Hyundai Intrado first image.JPG
Hyundai Intrado bude zrejme kompaktný crossover

Hoci to firma výslovne neuvádza, zo skice je zrejmé, že koncept bude mať podobu dynamicky tvarovaného crossoveru s nízkou strechou. Bližšie podrobnosti sľubuje Hyundai zverejniť až pred autosalónom.

Vodík je teoretický ideál

Palivové články vyrábajú elektrinu chemickou reakciou z kyslíka a vodíka. Takto poháňaný automobil má nulové výfukové emisie ako elektromobil, ale nevyžaduje dlhé dobíjanie a netrpí obmedzeným dojazdom.

Výroba vodíka dnes používanými technológiami je však energeticky náročná a neexistuje infraštruktúra, ktorá by umožnila jeho bezpečné skladovanie a tankovanie v masovom meradle. Automobilky však veria, že v budúcnosti sa tieto problémy podarí prekonať.

Pohonom palivovými článkami sa intenzívne zaoberá Honda. Spoločnosti Ford, Daimler a Nissan podpísali začiatkom tohto roka dohodu o spolupráci na vývoji vodíkových áut. Niekoľko štúdií s týmto typom pohonu v minulosti predstavil tiež samotný Hyundai Motor.

Kórejci na utorkovej tlačovej konferencii zároveň oznámili jazdeckú zostavu pre majstrovstvá sveta v automobilových súťažiach a prezradili, že plánujú rad športovo orientovaných modelov pod značkou N.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY