vytisknout velikost písma Intrado je ľahké vodíkové SUV. Hyundai sa ním pochváli v Ženeve

Intrado je ľahké vodíkové SUV. Hyundai sa ním pochváli v Ženeve

Kórejská automobilka Hyundai predstaví na jarnom autosalóne v Ženeve koncept Intrado, poháňaný palivovými článkami. Povedal to Peter Schreyer, prezident a riaditeľ dizajnu Hyundai Motor Group, na včerajšej tlačovej konferencii v európskom sídle automobilky.

Hyundai zverejnila prvý nákres konceptu, jeho názov a niekoľko nie príliš podrobných informácií. Vozidlo sa má vyznačovať odľahčenou konštrukciou a vodíkovým pohonom. Nová generácia palivových článkov je údajne menšia a ľahšia ako doteraz vídané riešenie. 

Hyundai Intrado first image.JPG
Hyundai Intrado bude zrejme kompaktný crossover

Hoci to firma výslovne neuvádza, zo skice je zrejmé, že koncept bude mať podobu dynamicky tvarovaného crossoveru s nízkou strechou. Bližšie podrobnosti sľubuje Hyundai zverejniť až pred autosalónom.

Vodík je teoretický ideál

Palivové články vyrábajú elektrinu chemickou reakciou z kyslíka a vodíka. Takto poháňaný automobil má nulové výfukové emisie ako elektromobil, ale nevyžaduje dlhé dobíjanie a netrpí obmedzeným dojazdom.

Výroba vodíka dnes používanými technológiami je však energeticky náročná a neexistuje infraštruktúra, ktorá by umožnila jeho bezpečné skladovanie a tankovanie v masovom meradle. Automobilky však veria, že v budúcnosti sa tieto problémy podarí prekonať.

Pohonom palivovými článkami sa intenzívne zaoberá Honda. Spoločnosti Ford, Daimler a Nissan podpísali začiatkom tohto roka dohodu o spolupráci na vývoji vodíkových áut. Niekoľko štúdií s týmto typom pohonu v minulosti predstavil tiež samotný Hyundai Motor.

Kórejci na utorkovej tlačovej konferencii zároveň oznámili jazdeckú zostavu pre majstrovstvá sveta v automobilových súťažiach a prezradili, že plánujú rad športovo orientovaných modelov pod značkou N.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY