Inovované Barum Bravuris 3 – správna voľba pre cestu na letnú dovolenku

Nové pneumatiky Barum Bravuris 3HM predstavujú skvelú voľbu pre obutie vozidla pred letnou dovolenkou. Inovovaný model sa dá zohnať za prijateľnú cenu, a preto ponúka ideálne riešenie pri posudzovaní hľadiska „cena verzus výkon“.
Inovované Barum Bravuris 3 – správna voľba pre cestu na letnú dovolenku
  • Barum Bravuris 3HM sú ideálnou voľbou pri výbere kvalitných letných pneumatík za dostupnú cenu
  • Nový model sa dočkal zmien v podobe behúňovej zmesi, asymetrického dezénu i konštrukcie
  • Využité technológie sľubujú predovšetkým dlhšiu životnosť

Táto pneumatika pre osobné automobily bola totiž prepracovaná tak, aby priniesla vodičom atraktívne výhody ako vysoký kilometrový výkon, dlhšiu životnosť, nízky valivý odpor i zníženie hlučnosti.

Pneumatiky Barum Bravuris 3HM sľubujú vysoký kilometrový výkon, čo naznačuje aj samotný názov produktu doplnený o skratku "HM" (High Mileage). Dlhšiu životnosť zaisťuje koncept plochého profilu a veľmi vyvážený dizajn pásového dezénu spolu s vysokým stupňom zaplnenia dezénu.

Výsledkom je zníženie a rovnomerné rozloženie kontaktného tlaku v stope či zmenšenie deformácie blokov i preklzu v kontaktnej ploche. Pre ľahšiu identifikáciu výhodnosti vysokého kilometrového výkonu vznikol tiež univerzálne zrozumiteľný symbol, ktorý je umiestnený na boku pneumatiky. Dizajnéri značky Barum vyvinuli špeciálnu štruktúru bočnice, ktorej vzor vzdialene pripomína "vrtule veterných elektrární". Vzhľad bočnice minimalizuje drobné poškodenia, vzniknuté napríklad pri kontakte s obrubníkom.

Ďalšou z predností novej Barum Bravuris 3HM je kratšia brzdná dráha na mokrej vozovke zaistená vysokým počtom adhéznych hrán vo forme lamiel a 3D hrán, rovnako aj inovovanou behúňovou zmesou. Adhézne hrany totiž prenikajú vodným filmom a zlepšujú priľnavosť k mokrej vozovke – ide o tzv. stieračový efekt.

Uzavretá ramenná oblasť s makroblokmi na vonkajšej alebo vzájomne prepojené bloky na vnútornej strane a široké stredové obvodové pásy prispievajú k vysokej bočnej tuhosti pneumatiky, ktorá účinne zachytáva bočné sily. Ich výborný prenos navyše zmenšuje potrebný uhol natočenia volantu. Vodič si tak môže vychutnať precízny handling a bezpečnú jazdu aj pri silnom vetre alebo dobrú smerovú stabilitu.

Uzatvorené ramenné bloky dezénu a premenlivá šírka dezénových blokov znižujú tiež hladinu hluku tvoreného kontaktom s vozovkou. Prenikaniu hluku von zo stredovej oblasti bráni protihluková bariéra. Výsledkom je potom tichšia a komfortnejšia jazda v akejkoľvek situácii.

Pneumatiky Barum Bravuris 3 HM sú na trhu k dispozícii v širokej škále rozmerov vhodných prevažne pre fanúšikov moderných nízkoprofilových pneumatík (profil 55 a menej). Predstavujú ideálnu voľbu pri výbere kvalitných pneumatík za dostupnú cenu.

O spoločnosti Continental

Continental sa radí svojím obratom 33,3 miliárd eur v roku 2013 medzi celosvetovo popredných subdodávateľov automobilového priemyslu. Ako výrobca brzdových systémov, systémov a komponentov pre pohony a podvozky, prístrojových dosiek, riešenie infotainmentu, elektroniky vozidla, pneumatík a technických elastomérov prispieva Continental k väčšej bezpečnosti a globálnej ochrane klímy. Continental je navyše kompetentným partnerom v sieťovej automobilovej komunikácii. Continental v súčasnosti zamestnáva asi 182 000 ľudí v 49 krajinách sveta.

Continental AG je v Českej republike zastúpený výrobnými a predajnými jednotkami v Adršpachu, Brandýse nad Labem, Frenštáte pod Radhoštěm, Jičíne, Otrokoviciach a Trutnove. Slovenskú republiku zastupujú výrobné závody Púchov, Zvolen, Partizánske a Dolné Vestenice. Celkom v Česku a na Slovensku koncern Continental AG zamestnáva približne 16 000 pracovníkov.
 

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY