vytisknout velikost písma INFORMS: Elektromobil s dojazdom cez 160 km nepotrebujete

INFORMS: Elektromobil s dojazdom cez 160 km nepotrebujete

Na svete je ďalšia z mnohých štúdií zameraných na skúmanie dĺžky denných ciest v kontexte použitie elektromobilu. O tú poslednú sa postaral Institute for Operations Research and the Management Sciences (INFORMS), ktorý svoje snaženie uzavrel konštatovaním, že bežný vodič nepotrebuje elektromobil s dojazdom väčším ako 160 km.

Štúdia prebehla v Amerike a vznikla kvôli optimalizácii siete dobíjacích staníc, pričom obsahuje dáta poskytnuté viac než 36 000 vodičom. Drvivá väčšina z nich si údajne bohato vystačí s autom, ktoré ponúka dojazd 135 kilometrov. Počas jedného dňa sa potom priemerne najazdí približne 65 kilometrov. Čo teda znamená, že ráno nemusíte mať elektromobil plne nabitý, aby ste sa s ním večer v pokoji vrátili a ešte mali rezervu.

Celkovo štúdia považuje elektrické autá s dojazdom vyše 160 kilometrov za zbytočné. Všeobecne je vraj dopyt po väčšom dojazde iba kvôli falošnému pocitu stiesnenosti, pretože vodiči sú v súčasnosti zvyknutí u bežných motorov na dojazd viac ako 500 km.

Dobre si spomíname na tlačovej konferencii organizovanej na uvádzanie rôznych elektromobilov a hybridov a na to, ako každá automobilka prezentovala svoje štúdie zamerané na podobnú tému, pričom výsledok vždy korešpondoval s dojazdom, aký to konkrétne auto ponúkalo. No čo sa tejto poslednej štúdie týka, dá sa s ňou súhlasiť. Počas testu VW e-up! nebol s dojazdom problém ani v prípadoch, keď sa s autom jazdil celý deň po meste.

Mimochodom na budúci týždeň chystáme porovnávací test hneď trojice elektromobilov, takže sa na dojazd, dobíjanie a ďalšie aspekty elektrických vozidiel opäť pozrieme viac než dôkladne.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY