vytisknout velikost písma INFORMS: Elektromobil s dojazdom cez 160 km nepotrebujete

INFORMS: Elektromobil s dojazdom cez 160 km nepotrebujete

Na svete je ďalšia z mnohých štúdií zameraných na skúmanie dĺžky denných ciest v kontexte použitie elektromobilu. O tú poslednú sa postaral Institute for Operations Research and the Management Sciences (INFORMS), ktorý svoje snaženie uzavrel konštatovaním, že bežný vodič nepotrebuje elektromobil s dojazdom väčším ako 160 km.

Štúdia prebehla v Amerike a vznikla kvôli optimalizácii siete dobíjacích staníc, pričom obsahuje dáta poskytnuté viac než 36 000 vodičom. Drvivá väčšina z nich si údajne bohato vystačí s autom, ktoré ponúka dojazd 135 kilometrov. Počas jedného dňa sa potom priemerne najazdí približne 65 kilometrov. Čo teda znamená, že ráno nemusíte mať elektromobil plne nabitý, aby ste sa s ním večer v pokoji vrátili a ešte mali rezervu.

Celkovo štúdia považuje elektrické autá s dojazdom vyše 160 kilometrov za zbytočné. Všeobecne je vraj dopyt po väčšom dojazde iba kvôli falošnému pocitu stiesnenosti, pretože vodiči sú v súčasnosti zvyknutí u bežných motorov na dojazd viac ako 500 km.

Dobre si spomíname na tlačovej konferencii organizovanej na uvádzanie rôznych elektromobilov a hybridov a na to, ako každá automobilka prezentovala svoje štúdie zamerané na podobnú tému, pričom výsledok vždy korešpondoval s dojazdom, aký to konkrétne auto ponúkalo. No čo sa tejto poslednej štúdie týka, dá sa s ňou súhlasiť. Počas testu VW e-up! nebol s dojazdom problém ani v prípadoch, keď sa s autom jazdil celý deň po meste.

Mimochodom na budúci týždeň chystáme porovnávací test hneď trojice elektromobilov, takže sa na dojazd, dobíjanie a ďalšie aspekty elektrických vozidiel opäť pozrieme viac než dôkladne.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY