vytisknout velikost písma INFORMS: Elektromobil s dojazdom cez 160 km nepotrebujete

INFORMS: Elektromobil s dojazdom cez 160 km nepotrebujete

Na svete je ďalšia z mnohých štúdií zameraných na skúmanie dĺžky denných ciest v kontexte použitie elektromobilu. O tú poslednú sa postaral Institute for Operations Research and the Management Sciences (INFORMS), ktorý svoje snaženie uzavrel konštatovaním, že bežný vodič nepotrebuje elektromobil s dojazdom väčším ako 160 km.

Štúdia prebehla v Amerike a vznikla kvôli optimalizácii siete dobíjacích staníc, pričom obsahuje dáta poskytnuté viac než 36 000 vodičom. Drvivá väčšina z nich si údajne bohato vystačí s autom, ktoré ponúka dojazd 135 kilometrov. Počas jedného dňa sa potom priemerne najazdí približne 65 kilometrov. Čo teda znamená, že ráno nemusíte mať elektromobil plne nabitý, aby ste sa s ním večer v pokoji vrátili a ešte mali rezervu.

Celkovo štúdia považuje elektrické autá s dojazdom vyše 160 kilometrov za zbytočné. Všeobecne je vraj dopyt po väčšom dojazde iba kvôli falošnému pocitu stiesnenosti, pretože vodiči sú v súčasnosti zvyknutí u bežných motorov na dojazd viac ako 500 km.

Dobre si spomíname na tlačovej konferencii organizovanej na uvádzanie rôznych elektromobilov a hybridov a na to, ako každá automobilka prezentovala svoje štúdie zamerané na podobnú tému, pričom výsledok vždy korešpondoval s dojazdom, aký to konkrétne auto ponúkalo. No čo sa tejto poslednej štúdie týka, dá sa s ňou súhlasiť. Počas testu VW e-up! nebol s dojazdom problém ani v prípadoch, keď sa s autom jazdil celý deň po meste.

Mimochodom na budúci týždeň chystáme porovnávací test hneď trojice elektromobilov, takže sa na dojazd, dobíjanie a ďalšie aspekty elektrických vozidiel opäť pozrieme viac než dôkladne.

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

dnes | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY