vytisknout velikost písma INFORMS: Elektromobil s dojazdom cez 160 km nepotrebujete

INFORMS: Elektromobil s dojazdom cez 160 km nepotrebujete

Na svete je ďalšia z mnohých štúdií zameraných na skúmanie dĺžky denných ciest v kontexte použitie elektromobilu. O tú poslednú sa postaral Institute for Operations Research and the Management Sciences (INFORMS), ktorý svoje snaženie uzavrel konštatovaním, že bežný vodič nepotrebuje elektromobil s dojazdom väčším ako 160 km.

Štúdia prebehla v Amerike a vznikla kvôli optimalizácii siete dobíjacích staníc, pričom obsahuje dáta poskytnuté viac než 36 000 vodičom. Drvivá väčšina z nich si údajne bohato vystačí s autom, ktoré ponúka dojazd 135 kilometrov. Počas jedného dňa sa potom priemerne najazdí približne 65 kilometrov. Čo teda znamená, že ráno nemusíte mať elektromobil plne nabitý, aby ste sa s ním večer v pokoji vrátili a ešte mali rezervu.

Celkovo štúdia považuje elektrické autá s dojazdom vyše 160 kilometrov za zbytočné. Všeobecne je vraj dopyt po väčšom dojazde iba kvôli falošnému pocitu stiesnenosti, pretože vodiči sú v súčasnosti zvyknutí u bežných motorov na dojazd viac ako 500 km.

Dobre si spomíname na tlačovej konferencii organizovanej na uvádzanie rôznych elektromobilov a hybridov a na to, ako každá automobilka prezentovala svoje štúdie zamerané na podobnú tému, pričom výsledok vždy korešpondoval s dojazdom, aký to konkrétne auto ponúkalo. No čo sa tejto poslednej štúdie týka, dá sa s ňou súhlasiť. Počas testu VW e-up! nebol s dojazdom problém ani v prípadoch, keď sa s autom jazdil celý deň po meste.

Mimochodom na budúci týždeň chystáme porovnávací test hneď trojice elektromobilov, takže sa na dojazd, dobíjanie a ďalšie aspekty elektrických vozidiel opäť pozrieme viac než dôkladne.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY