vytisknout velikost písma INFORMS: Elektromobil s dojazdom cez 160 km nepotrebujete

INFORMS: Elektromobil s dojazdom cez 160 km nepotrebujete

Na svete je ďalšia z mnohých štúdií zameraných na skúmanie dĺžky denných ciest v kontexte použitie elektromobilu. O tú poslednú sa postaral Institute for Operations Research and the Management Sciences (INFORMS), ktorý svoje snaženie uzavrel konštatovaním, že bežný vodič nepotrebuje elektromobil s dojazdom väčším ako 160 km.

Štúdia prebehla v Amerike a vznikla kvôli optimalizácii siete dobíjacích staníc, pričom obsahuje dáta poskytnuté viac než 36 000 vodičom. Drvivá väčšina z nich si údajne bohato vystačí s autom, ktoré ponúka dojazd 135 kilometrov. Počas jedného dňa sa potom priemerne najazdí približne 65 kilometrov. Čo teda znamená, že ráno nemusíte mať elektromobil plne nabitý, aby ste sa s ním večer v pokoji vrátili a ešte mali rezervu.

Celkovo štúdia považuje elektrické autá s dojazdom vyše 160 kilometrov za zbytočné. Všeobecne je vraj dopyt po väčšom dojazde iba kvôli falošnému pocitu stiesnenosti, pretože vodiči sú v súčasnosti zvyknutí u bežných motorov na dojazd viac ako 500 km.

Dobre si spomíname na tlačovej konferencii organizovanej na uvádzanie rôznych elektromobilov a hybridov a na to, ako každá automobilka prezentovala svoje štúdie zamerané na podobnú tému, pričom výsledok vždy korešpondoval s dojazdom, aký to konkrétne auto ponúkalo. No čo sa tejto poslednej štúdie týka, dá sa s ňou súhlasiť. Počas testu VW e-up! nebol s dojazdom problém ani v prípadoch, keď sa s autom jazdil celý deň po meste.

Mimochodom na budúci týždeň chystáme porovnávací test hneď trojice elektromobilov, takže sa na dojazd, dobíjanie a ďalšie aspekty elektrických vozidiel opäť pozrieme viac než dôkladne.

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

27. 4. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY