vytisknout velikost písma Infiniti QX50 má motor s premennou kompresiou a autonómne riadenie

Infiniti QX50 má ako prvý na svete motor s premennou kompresiou. Koncept predstavuje aj novú generáciu čiastočne autonómneho riadenia. Na slovenskom trhu už Infiniti oficiálne nepôsobí.
Infiniti QX50 má motor s premennou kompresiou a autonómne riadenie

Automobilka Infiniti predstavila koncept SUV QX50, ktorý sa ukáže na blížiacom sa autosalóne v Detroite. Jedná sa o ďalšiu verziu konceptu QX Sport z vlaňajšieho autosalónu v Pekingu, model QX50 bude SUV strednej veľkosti konkurujúce napríklad Audi Q5 alebo BMW X3. Kým sa dizajn príliš neodlišuje od trendu nastaveného aktuálnymi modelmi Infiniti, pod kapotou sa dejú zaujímavé veci.

Koncept Infiniti QX50 má totiž produkčnú verziu motora 2.0 VC-Turbo. Že na tom nie je nič zaujímavé? Ale je. Ide totiž o prvý sériovo vyrábaný motor na svete s premennou kompresiou. Tá sa mení v rozsahu 8:1 až po 14:1. Najvyšší výkon motora je 200 kW (272 k), krútiaci moment dosahuje hodnotu 390 Nm.

Spotreba motora 2.0 VC-Turbo má byť v porovnaní s rovnako výkonnými šesťvalcami o 27% nižšia. Infiniti uvádza, že má motor konkurovať dieselom. Aj napriek zložitému systému premennej kompresie je lacnejší na výrobu a servis ako moderný turbodiesel.

Ďalšou novinkou je príchod funkcia ProPilot, čo je systém čiastočne autonómnej jazdy. Infiniti ide ale cestou podpory vodiča, nie jeho nahradenie. Automobilka uvádza, že systém ProPilot má fungovať ako druhý pilot v lietadle, ktorý dáva pozor. Napriek tomu prevezme riadenie v situáciách, kedy je najmenej zábavné, teda napríklad v dopravnej zápche.

Koncept Infiniti QX50 prejde do formy sériového auta do konca tohto roka. Predávať sa začne najprv na severoamerickom a neskôr aj na európskom trhu. Hoci značka Infiniti na slovenskom trhu oficiálne skončila, už len vďaka prvému sériovému motoru s premennou kompresiou je tento model aj pre nás celkom zaujímavý.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY