vytisknout velikost písma Infiniti QX30 je trochu iná variácia na tému Mercedes GLA

Infiniti si požičalo platformu Mercedes GLA a navrhlo na nej vlastný crossover QX30. Vraj bude tichší a komfortnejší.
Infiniti QX30 je trochu iná variácia na tému Mercedes GLA
Zoznam kapitol
  1. Infiniti QX30
  2. Fotogaléria: Infiniti QX30

Ak chcete z nejakého dôvodu základnej techniku Mercedes GLA, ale nechcete Mercedes, počkajte si, až na náš trh dorazí nové Infiniti QX30, o ktorom značka tvrdí, že je to prémiový aktívny crossover pre všetky účely. Obe autá totiž stoja na rovnakej platforme.

frontthreequartershires2.jpgfrontthreequartershires3.jpgfrontthreequartershires5.jpgPlatforma z Mercedesu GLA neznamená, že sú obidve autá rovnaké. Budete musieť hľadať, aby ste našli zhodný diel napríklad na karosérii alebo podvozku. Avšak pod kapotou sú motory od Mercedesu, zatiaľ turbobenzín 2,0 l a turbodiesel 2,1 l

V tlačovej správe Infiniti hovorí o technike ani motoroch, ale pokojne si vezmite pohonné jednotky z Inifiniti Q30, pridajte "inteligentný" pohon všetkých kolies a máte motorovú paletu crossoveru QX30. Ešte to potom celé zdvihnite o 45 mm hore a nezabudnite ani na rozšírené a oplastované blatníky.

Rovnako ako v prípade konceptu z jarného autosalónu v Ženeve má Infiniti QX30 nateraz naftový štvorvalec 2,1 l (125 kW/170 k) a benzínový štvorvalec 2,0 l (155 kW/211 k) od Mercedesu. Oba motory majú samozrejme preplňovanie a sedemstupňovú dvojspojkovú automatickú prevodovku.

INF15020_QX30_028_comp_v003_km_HR.jpginteriorhires.jpgboothires.jpgInfiniti sľubuje najtichší interiér v triede, dôraz sa kladie na komfort. Tak snáď bude QX30 jazdiť lepšie ako trochu vybúchané GLA. Zatiaľ dostanete len automatickú prevodovku

Infiniti tvrdí, že nový crossover QX30 má najtichšiu kabínu nielen v triede, ale že patrí medzi najtichšie autá na trhu vôbec. Vnútri sa od Q30 nový crossover príliš líšiť nebude a opäť dostanete armádu asistenčných systémov. Základná výbava už by mala byť celkom bohatá. V príplatkoch nebude chýbať napríklad automatické parkovanie alebo adaptívny tempomat s funkciou stop & go.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY