vytisknout velikost písma Infiniti Q70 príde do Paríža s dieselom od Mercedesu

Infiniti Q70 príde do Paríža s dieselom od Mercedesu

Sedan Infiniti určený pre európsky trh dostane štvorvalcový turbodiesel od Mercedesu. Značke má pomôcť presadiť sa medzi veľmi tvrdou konkurenciou prémiových sedanov, v ktorých teraz navyše v Európe štvorvalcové turbodiesely frčia hlavne kvôli nižším normovaným emisiám a teda nižším daniam.

Infiniti Q70 je veľkosťou porovnateľné s Mercedesom triedy E, a od neho si tiež požičia známy preplňovaný štvorvalec 2,1 litra, ktorý pod kapotou japonského vozidla ponúkne výkon 125 kW (170 k) a krútiaci moment okrúhlych 400 Nm, ktorý bude k dispozícii kdekoľvek medzi 1600 a 2800 ot./min. Infiniti jasne cieli predovšetkým na fleetových zákazníkov.

Turbodiesel bude vybavený aj funkciou štart/stop, ale tlačová správa neuvádza, s akou bude spojený prevodovkou. Rovnako tak si musíme počkať na definitívne dynamické parametre, ale stačí sa pozrieť na Mercedes E 220 CDI a môžeme si urobiť pomerne presný obrázok.

Mercedes sa dostane na stovku s manuálom za 8,7 sekundy, s automatom za 8,4 sekundy. Maximálna rýchlosť je potom 228 ​​km/h a spotreba od 4,7 do 5,1 l/100 km. Sedan od Infiniti sa teda bude zrejme pohybovať niekde okolo týchto hodnôt.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY