vytisknout velikost písma Infiniti Q60 Concept ukazuje budúcnosť dizajnu aj motorov značky

Koncept možno napovedá nejaký budúci model, ale ide aj o motor, ktorý predstavuje úplne novú generáciu pohonných jednotiek Infiniti.
Infiniti Q60 Concept ukazuje budúcnosť dizajnu aj motorov značky
Zoznam kapitol
  1. Infiniti Q60 Concept
  2. Fotogaléria: Infiniti Q60 Concept

Koncept kupé Infiniti Q60 sme tu už mali v krátkej upútavke pred autosalónom, teraz sa novinka predstavuje oficiálne. Len pripomenieme, že je to chystaná konkurencia pre autá ako BMW radu 4 či napríklad Mercedes-Benz E Coupé. Produkčná verzia by sa mala predstaviť už budúci rok.

infiniti (26).jpginfiniti (27).jpginfiniti (28).jpgJednou z úloh konceptu Infiniti Q60 je ukázať na nové poňatie spracovania interiéru a predovšetkým snahu o vyššiu dojem kvality a luxusu

S dĺžkou 4690 mm nie je koncept zas tak obrovský, ako sa môže zdať. Dizajn je predsa len usadlejší než u iných konceptov a modelov značky, ale stále si auto nepomýlite (ani krajinu pôvodu). Dvadsaťjednapalcové kolesá vypĺňajú podbehy vskutku dôkladne, pri návrhu prednej časti sa vraj Infiniti inšpirovalo u monopostov F1.

Pod kapotou konceptu Infiniti Q60 je nový dvoma turbami prepĺňaný trojlitrový šesťvalec. Výkon značka nešpecifikuje, ale v koncepte Q80 z Paríža mal tento motor výkon 450 koní. Motor nám má napovedať novú generáciu pohonných jednotiek, ktorá príde do predaja v priebehu dvoch rokov naprieč celou modelovou radou značky. Chrbticou tak budú preplňované štvor- a šesťvalce.

Koncept je tiež vybavený adaptívnym riadením Infiniti Direct Adaptive Steering, ktoré poznáme z modelu Q50. Na účely konceptu bol ale systém riadenia upravený. Vďaka tomu má vraj prinášať ešte lepšiu odozvu. Úlohou konceptu Q60 je tiež ukázať na nový prístup značky Infiniti k návrhu, stavbe a spracovaniu interiéru. Zatiaľ sa môžete pozrieť na pár videí.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY