vytisknout velikost písma Infiniti Q50 Eau Rouge: základný sedan športovcom. Naoko...

Značka Infiniti sa v Detroite chce blysnúť tiež riadne "vystajlovaným" konceptom Q50 Eau Rouge.
Infiniti Q50 Eau Rouge: základný sedan športovcom. Naoko...

Na povestné dvere klope prvý z tohtoročných veľkých autosalónov a automobilky postupne priznávajú, čo si pre neho pripravili. Zatiaľ ide hlavne o štúdie, a práve medzi ne mieri aj dielko od Infiniti. Pripomeňme, že vôbec prvé informácie k novému sedanu Infiniti Q50 sme vám ponúkli už v samom začiatku tohto roka a podrobne ho predstavili už v marci.

Novinka vo výrobnom programe značky Infiniti nahradila radu G37, u nás sa začala predávať v polovici minulého roka a stala sa vôbec prvým modelom tejto značky, ktorý je ponúkaný s pohonnými jednotkami Mercedes-Benz. Pre autosalón v Detroite špičková značka automobilky Nissan pripravila prototyp Infiniti Q50 Eau Rouge Concept, pri ktorého vzniku údajne tvorcovia vychádzali zo spolupráce značky Infiniti so stajňo Formuly 1 Red Bull Racing.

Infiniti Q50 Eau 1.jpgInfiniti Q50 Eau 2.jpg
Infiniti Q50 Eau Rouge Concept bude predstavený už za dva týždne v Detroite

Hoci to tak na prvý pohľad nemusí vyzerať, podľa tvrdenia zástupcov Infiniti vraj zostali na prototype Eau Rouge zo štandardného Q50 len strecha a základné výlisky dverí, všetko ostatné je nové, alebo aspoň upravené. Novinka sa dočkala športového, zníženého pruženia, dvadsaťjeden palcových kovaných ráfikov a nových koncoviek výfukovej sústavy.

Na prvý pohľad si na voze okrem jeho špecifického sfarbenia všimneme prepracovaných nárazníkov a nástavcov ich spodných lemov a prahov vyrobených z uhlíkových kompozitov. O pohonnej jednotke zatiaľ reč nebola, avšak je možné predpokladať, že pôjde o štandardný zážihový šesťvalec 3,7 V6, ktorý mimochodom v Európe k dispozícii nie je.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY