vytisknout velikost písma Infiniti Q50 Eau Rouge se poprvé ukáže v akci. Kde jinde než v Goodwoodu

Infiniti Q50 Eau Rouge se poprvé ukáže v akci. Kde jinde než v Goodwoodu

Najostrejší model v histórii automobilky Inifiniti údajne stále nemá istú sériovú výrobu, ale automobilka sa posunula od pôvodného konceptu k plne funkčnému prototypu. A ten sa prvýkrát predstaví verejnosti v akcii. Stane sa tak v piatok (kde inde ako) na festivale rýchlosti v Goodwoode.

Za volant usadne Christian Horner (šéf tímu Infiniti Red Bull Racing) a testovací jazdec rovnakej stajne Sebastien Buemi. Čo sa samotného vozidla týka, automobilka vo svojej tlačovej správe spomína, že ostrú Q50 zatiaľ iba testuje. Až po vyhodnotení získaných dát bude rozhodnuté, či vozidlo skutočne pôjde do výroby.

Napriek týmto oficiálnym vyhláseniam je veľmi pravdepodobné, že Q50 Eau Rouge bude ponúknuté zákazníkom. Dôvod? Logický. Do projektu už bolo vložených príliš veľa finančných prostriedkov na to, aby skončil jeden funkčný prototyp niekde v múzeu. Koncom apríla toto údajne potvrdila istá nemenovaná osoba priamo z automobilky.

Infiniti Q50 Eau Rouge používa dvakrát preplňovaný šesťvalec s objemom 3,8 l. Maximálny výkon činí 412 kW (560 k) a krútiaci moment vrcholí na 600 Nm. Motor spolupracuje so sedemstupňovým automatom a pohonom všetkých kolies. Stovka je otázkou necelých štyroch sekúnd.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY