vytisknout velikost písma Infiniti Q50 Eau Rouge se poprvé ukáže v akci. Kde jinde než v Goodwoodu

Infiniti Q50 Eau Rouge se poprvé ukáže v akci. Kde jinde než v Goodwoodu

Najostrejší model v histórii automobilky Inifiniti údajne stále nemá istú sériovú výrobu, ale automobilka sa posunula od pôvodného konceptu k plne funkčnému prototypu. A ten sa prvýkrát predstaví verejnosti v akcii. Stane sa tak v piatok (kde inde ako) na festivale rýchlosti v Goodwoode.

Za volant usadne Christian Horner (šéf tímu Infiniti Red Bull Racing) a testovací jazdec rovnakej stajne Sebastien Buemi. Čo sa samotného vozidla týka, automobilka vo svojej tlačovej správe spomína, že ostrú Q50 zatiaľ iba testuje. Až po vyhodnotení získaných dát bude rozhodnuté, či vozidlo skutočne pôjde do výroby.

Napriek týmto oficiálnym vyhláseniam je veľmi pravdepodobné, že Q50 Eau Rouge bude ponúknuté zákazníkom. Dôvod? Logický. Do projektu už bolo vložených príliš veľa finančných prostriedkov na to, aby skončil jeden funkčný prototyp niekde v múzeu. Koncom apríla toto údajne potvrdila istá nemenovaná osoba priamo z automobilky.

Infiniti Q50 Eau Rouge používa dvakrát preplňovaný šesťvalec s objemom 3,8 l. Maximálny výkon činí 412 kW (560 k) a krútiaci moment vrcholí na 600 Nm. Motor spolupracuje so sedemstupňovým automatom a pohonom všetkých kolies. Stovka je otázkou necelých štyroch sekúnd.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY