vytisknout velikost písma Infiniti Q50 Eau Rouge se poprvé ukáže v akci. Kde jinde než v Goodwoodu

Infiniti Q50 Eau Rouge se poprvé ukáže v akci. Kde jinde než v Goodwoodu

Najostrejší model v histórii automobilky Inifiniti údajne stále nemá istú sériovú výrobu, ale automobilka sa posunula od pôvodného konceptu k plne funkčnému prototypu. A ten sa prvýkrát predstaví verejnosti v akcii. Stane sa tak v piatok (kde inde ako) na festivale rýchlosti v Goodwoode.

Za volant usadne Christian Horner (šéf tímu Infiniti Red Bull Racing) a testovací jazdec rovnakej stajne Sebastien Buemi. Čo sa samotného vozidla týka, automobilka vo svojej tlačovej správe spomína, že ostrú Q50 zatiaľ iba testuje. Až po vyhodnotení získaných dát bude rozhodnuté, či vozidlo skutočne pôjde do výroby.

Napriek týmto oficiálnym vyhláseniam je veľmi pravdepodobné, že Q50 Eau Rouge bude ponúknuté zákazníkom. Dôvod? Logický. Do projektu už bolo vložených príliš veľa finančných prostriedkov na to, aby skončil jeden funkčný prototyp niekde v múzeu. Koncom apríla toto údajne potvrdila istá nemenovaná osoba priamo z automobilky.

Infiniti Q50 Eau Rouge používa dvakrát preplňovaný šesťvalec s objemom 3,8 l. Maximálny výkon činí 412 kW (560 k) a krútiaci moment vrcholí na 600 Nm. Motor spolupracuje so sedemstupňovým automatom a pohonom všetkých kolies. Stovka je otázkou necelých štyroch sekúnd.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY