vytisknout velikost písma Infiniti Q50 Eau Rouge ponúkne výkon 568 koní a pohon všetkých kolies

Infiniti Q50 Eau Rouge ponúkne výkon 568 koní a pohon všetkých kolies

Zaujímavé veci boli k videniu aj na ženevskom stánku automobilky Infiniti. Tá sem priviezla koncept Q50 Eau Rouge, ktorý síce mal svoju premiéru už v Detroite, avšak v nadväznosti na veľmi pozitívne reakcie sa automobilka rozhodla štúdiu posunúť bližšie k výrobe. Pôvodne iba veľmi pekne vyzerajúci sedan dostal v Ženeve úplne konkrétne parametre.

Tak teda: pod kapotou nájdeme dvakrát preplňovaný šesťvalec s objemom 3,8 litra. Jeho maximálny výkon činí 568 koní a krútiaci moment dosahuje na 600 Nm. Pohonná jednotka spolupracuje so sedemstupňovou automatickou prevodovkou, za ktorou nasleduje systém stáleho pohonu všetkých kolies pracujúci so základným pomerom 50/50. Maximálna rýchlosť nebude mať ďaleko k 290 km/h.

Samotná Q50 Eau Rouge meria na dĺžku 4803 mm, široká je 1844 mm a vysoká 1430 mm. V porovnaní s bežným sedanom to znamená dĺžku väčšiu o tri milimetre, šírku väčšiu o 24 mm a výšku nižšiu o pätnásť milimetrov. Rozchod predných kolies potom nabral na prednej náprave tridsať, na zadnej 35 mm navyše.

Automobilka zatiaľ definitívne nepotvrdila sériovú produkciu, dúfajme ale, že tak nakoniec urobí. Eau Rouge vyzerá pri stretnutí tvárou v tvár výborne a nejaká tá nová konkurencia zavedeným nemeckým značkám by určite na škodu tiež nebola.

BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák
Test Jaguar F-Pace S: Anglický rýchlik

Test Jaguar F-Pace S

Jaguar F-Pace S je zaujímavý predovšetkým spôsobom, akým dokáže kombinovať komfort a nadpriemerné jazdné zručnosti.

22. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY