vytisknout velikost písma Infiniti Q50 Eau Rouge ponúkne výkon 568 koní a pohon všetkých kolies

Infiniti Q50 Eau Rouge ponúkne výkon 568 koní a pohon všetkých kolies

Zaujímavé veci boli k videniu aj na ženevskom stánku automobilky Infiniti. Tá sem priviezla koncept Q50 Eau Rouge, ktorý síce mal svoju premiéru už v Detroite, avšak v nadväznosti na veľmi pozitívne reakcie sa automobilka rozhodla štúdiu posunúť bližšie k výrobe. Pôvodne iba veľmi pekne vyzerajúci sedan dostal v Ženeve úplne konkrétne parametre.

Tak teda: pod kapotou nájdeme dvakrát preplňovaný šesťvalec s objemom 3,8 litra. Jeho maximálny výkon činí 568 koní a krútiaci moment dosahuje na 600 Nm. Pohonná jednotka spolupracuje so sedemstupňovou automatickou prevodovkou, za ktorou nasleduje systém stáleho pohonu všetkých kolies pracujúci so základným pomerom 50/50. Maximálna rýchlosť nebude mať ďaleko k 290 km/h.

Samotná Q50 Eau Rouge meria na dĺžku 4803 mm, široká je 1844 mm a vysoká 1430 mm. V porovnaní s bežným sedanom to znamená dĺžku väčšiu o tri milimetre, šírku väčšiu o 24 mm a výšku nižšiu o pätnásť milimetrov. Rozchod predných kolies potom nabral na prednej náprave tridsať, na zadnej 35 mm navyše.

Automobilka zatiaľ definitívne nepotvrdila sériovú produkciu, dúfajme ale, že tak nakoniec urobí. Eau Rouge vyzerá pri stretnutí tvárou v tvár výborne a nejaká tá nová konkurencia zavedeným nemeckým značkám by určite na škodu tiež nebola.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY