vytisknout velikost písma Infiniti Q50 Eau Rouge dostal karbónovú strechu a výkon cez 500 koní

Infiniti Q50 Eau Rouge dostal karbónovú strechu a výkon cez 500 koní

Detroitský autosalón sa nám rozbieha a s tým tiež prichádza čoraz viac správ o novinkách, ktoré sa tu predstavujú. Jednou z nich je koncept Infiniti Q50 Eau Rouge. Ten už má svoju premiéru za sebou.

Hneď na úvod jedno drobné sklamanie. Ak ste očakávali nejaké zaujímavé informácie týkajúce sa pohonnej jednotky, tak sa nedočkáte. Infiniti zatiaľ na túto tému mlčí. V tlačovej správe nájdete iba zmienku o tom, že pôjde o motor s usporiadaním valcov do V. Ak sa tento koncept skutočne dočká sériového prevedenia, máme sa tešiť na výkon cez 500 koní a na krútiaci moment za hranicou 800 Nm. Parametre viac než sľubné.

Veľa sľubne tiež vyzerá samotný automobil. Pri pohľade na prvé oficiálne fotografie sa vám možno vybavia spomienky na model FX vyrobený v špeciálnej edícii Sebastian Vettel. Úpravy sú zhruba rovnaké. Vpredu nájdeme karbónový nárazník, blatníky dostali na každej strane k dobru 10 mm, karbónové sú tiež spätné zrkadlá alebo zadný nárazník s integrovaným difúzorom a svetlom prevzatým z monopostu F1 RB9.

Všeobecne sa veľa dbalo na zníženie hmotnosti, takže okrem všetkého spomínaného dostal automobil tiež karbónovú strechu. Vizáž automobilu podčiarkujú kolesá veľkosti 21 palcov. Čo sa celkových rozmerov týka, je Eau Rouge v porovnaní s klasickým Q50 logicky o 20 mm širší. Rovnaký nárast zaznamenal aj rozchod kolies vpredu i vzadu. Zároveň je nový koncept o 12,7 mm nižší.

Q50 Eau Rouge naznačuje, ako bude vyzerať budúca vrchol tejto modelovej rady. Keby vyzeral tak, ako táto štúdia, asi by sa nikto nehneval.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY