vytisknout velikost písma Infiniti Q50 Eau Rouge dostal karbónovú strechu a výkon cez 500 koní

Infiniti Q50 Eau Rouge dostal karbónovú strechu a výkon cez 500 koní

Detroitský autosalón sa nám rozbieha a s tým tiež prichádza čoraz viac správ o novinkách, ktoré sa tu predstavujú. Jednou z nich je koncept Infiniti Q50 Eau Rouge. Ten už má svoju premiéru za sebou.

Hneď na úvod jedno drobné sklamanie. Ak ste očakávali nejaké zaujímavé informácie týkajúce sa pohonnej jednotky, tak sa nedočkáte. Infiniti zatiaľ na túto tému mlčí. V tlačovej správe nájdete iba zmienku o tom, že pôjde o motor s usporiadaním valcov do V. Ak sa tento koncept skutočne dočká sériového prevedenia, máme sa tešiť na výkon cez 500 koní a na krútiaci moment za hranicou 800 Nm. Parametre viac než sľubné.

Veľa sľubne tiež vyzerá samotný automobil. Pri pohľade na prvé oficiálne fotografie sa vám možno vybavia spomienky na model FX vyrobený v špeciálnej edícii Sebastian Vettel. Úpravy sú zhruba rovnaké. Vpredu nájdeme karbónový nárazník, blatníky dostali na každej strane k dobru 10 mm, karbónové sú tiež spätné zrkadlá alebo zadný nárazník s integrovaným difúzorom a svetlom prevzatým z monopostu F1 RB9.

Všeobecne sa veľa dbalo na zníženie hmotnosti, takže okrem všetkého spomínaného dostal automobil tiež karbónovú strechu. Vizáž automobilu podčiarkujú kolesá veľkosti 21 palcov. Čo sa celkových rozmerov týka, je Eau Rouge v porovnaní s klasickým Q50 logicky o 20 mm širší. Rovnaký nárast zaznamenal aj rozchod kolies vpredu i vzadu. Zároveň je nový koncept o 12,7 mm nižší.

Q50 Eau Rouge naznačuje, ako bude vyzerať budúca vrchol tejto modelovej rady. Keby vyzeral tak, ako táto štúdia, asi by sa nikto nehneval.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY