vytisknout velikost písma Infiniti Q50 Eau Rouge dostal karbónovú strechu a výkon cez 500 koní

Infiniti Q50 Eau Rouge dostal karbónovú strechu a výkon cez 500 koní

Detroitský autosalón sa nám rozbieha a s tým tiež prichádza čoraz viac správ o novinkách, ktoré sa tu predstavujú. Jednou z nich je koncept Infiniti Q50 Eau Rouge. Ten už má svoju premiéru za sebou.

Hneď na úvod jedno drobné sklamanie. Ak ste očakávali nejaké zaujímavé informácie týkajúce sa pohonnej jednotky, tak sa nedočkáte. Infiniti zatiaľ na túto tému mlčí. V tlačovej správe nájdete iba zmienku o tom, že pôjde o motor s usporiadaním valcov do V. Ak sa tento koncept skutočne dočká sériového prevedenia, máme sa tešiť na výkon cez 500 koní a na krútiaci moment za hranicou 800 Nm. Parametre viac než sľubné.

Veľa sľubne tiež vyzerá samotný automobil. Pri pohľade na prvé oficiálne fotografie sa vám možno vybavia spomienky na model FX vyrobený v špeciálnej edícii Sebastian Vettel. Úpravy sú zhruba rovnaké. Vpredu nájdeme karbónový nárazník, blatníky dostali na každej strane k dobru 10 mm, karbónové sú tiež spätné zrkadlá alebo zadný nárazník s integrovaným difúzorom a svetlom prevzatým z monopostu F1 RB9.

Všeobecne sa veľa dbalo na zníženie hmotnosti, takže okrem všetkého spomínaného dostal automobil tiež karbónovú strechu. Vizáž automobilu podčiarkujú kolesá veľkosti 21 palcov. Čo sa celkových rozmerov týka, je Eau Rouge v porovnaní s klasickým Q50 logicky o 20 mm širší. Rovnaký nárast zaznamenal aj rozchod kolies vpredu i vzadu. Zároveň je nový koncept o 12,7 mm nižší.

Q50 Eau Rouge naznačuje, ako bude vyzerať budúca vrchol tejto modelovej rady. Keby vyzeral tak, ako táto štúdia, asi by sa nikto nehneval.

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY