vytisknout velikost písma Infiniti Q50 Eau Rouge dostal karbónovú strechu a výkon cez 500 koní

Infiniti Q50 Eau Rouge dostal karbónovú strechu a výkon cez 500 koní

Detroitský autosalón sa nám rozbieha a s tým tiež prichádza čoraz viac správ o novinkách, ktoré sa tu predstavujú. Jednou z nich je koncept Infiniti Q50 Eau Rouge. Ten už má svoju premiéru za sebou.

Hneď na úvod jedno drobné sklamanie. Ak ste očakávali nejaké zaujímavé informácie týkajúce sa pohonnej jednotky, tak sa nedočkáte. Infiniti zatiaľ na túto tému mlčí. V tlačovej správe nájdete iba zmienku o tom, že pôjde o motor s usporiadaním valcov do V. Ak sa tento koncept skutočne dočká sériového prevedenia, máme sa tešiť na výkon cez 500 koní a na krútiaci moment za hranicou 800 Nm. Parametre viac než sľubné.

Veľa sľubne tiež vyzerá samotný automobil. Pri pohľade na prvé oficiálne fotografie sa vám možno vybavia spomienky na model FX vyrobený v špeciálnej edícii Sebastian Vettel. Úpravy sú zhruba rovnaké. Vpredu nájdeme karbónový nárazník, blatníky dostali na každej strane k dobru 10 mm, karbónové sú tiež spätné zrkadlá alebo zadný nárazník s integrovaným difúzorom a svetlom prevzatým z monopostu F1 RB9.

Všeobecne sa veľa dbalo na zníženie hmotnosti, takže okrem všetkého spomínaného dostal automobil tiež karbónovú strechu. Vizáž automobilu podčiarkujú kolesá veľkosti 21 palcov. Čo sa celkových rozmerov týka, je Eau Rouge v porovnaní s klasickým Q50 logicky o 20 mm širší. Rovnaký nárast zaznamenal aj rozchod kolies vpredu i vzadu. Zároveň je nový koncept o 12,7 mm nižší.

Q50 Eau Rouge naznačuje, ako bude vyzerať budúca vrchol tejto modelovej rady. Keby vyzeral tak, ako táto štúdia, asi by sa nikto nehneval.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY