vytisknout velikost písma Infiniti Q50 dostalo nové motory a výkon cez 400 koní

Turbo Diesel pokračuje bez veľkých zmien, ale pod kapotu sa nasťahoval nový štvorvalec 2,0 l a dve verzie nového šesťvalca.
Infiniti Q50 dostalo nové motory a výkon cez 400 koní

Sedan Infiniti Q50 prichádza pre rok 2016 s novými pohonnými jednotkami. Turbodiesel pôvodom v Mercedese pokračuje bez veľkých zmien, ale pod kapotu sa nasťahoval nový štvorvalec 2,0 l na benzín a tiež dve verzie nového benzínového šesťvalca s prepĺňaním.

Infiniti-Q50_2016_1600x1200_wallpaper_01.jpgInfiniti-Q50_2016_1600x1200_wallpaper_05.jpgInfiniti-Q50_2016_1600x1200_wallpaper_06.jpg
Infiniti Q50 dostalo nové motory, medzi nimi i šesťvalec 3,0 l biturbo. Ten má cez 400 koní a v ponuke zastane rolu športového modelu. Možno ho kombinovať aj s pohonom 4x4

Dvojlitrový štvorvalec ponúkne najvyšší výkon 155 kW (211 k) v 5500 ot./min. a krútiaci moment až 350 Nm v 1500 ot./min. Šesťvalec 3,0 l je preplňovaný dvojicou turbodúchadiel a na zadné alebo všetky kolesá posiela cez sedemstupňový automat výkon 224 kW (305 k) v 6400 ot./min. a krútiaci moment 400 Nm v 1600 až 5200 ot./min.

Existuje aj silnejšia verzia šesťvalca, ktorá sa pozrie do športového modelu. Ten bude konkurovať napríklad BMW M3. Výkon motora dosahuje na 298 kW (405 k) v 6400 ot./min. a krútiaci moment má hodnotu 475 Nm v 1600 až 5200 ot./min. Zaujímavosťou je, že turbodúchadlá silnejšieho šesťvalca sa môžu točiť rýchlosťou až 220 000 ot./min.

K dispozícii bude naďalej aj hybridný pohon, ktorý sa skladá z atmosférického šesťvalca 3,5 l a 50kW elektromotora. Celkový výkon hybridnej sústavy je až 265 kW (360 koní).

Infiniti-Q50_2016_1600x1200_wallpaper_02.jpgInfiniti-Q50_2016_1600x1200_wallpaper_03.jpgInfiniti-Q50_2016_1600x1200_wallpaper_04.jpgRozšírila sa aj komfortná a bezpečnostná výbava, nový je podvozok aj riadenie. V ponuke zostáva hybridný systém. Všetky modely majú sedemstupňový automat

Infiniti Q50 dostane tiež nové riadenie s premenlivým účinkom a adaptívnym posilňovačom. Automobilka tvrdí, že má lepšiu odozvu a poskytuje lepší pocit z riadenia. Nového nastavenie sa dočkal aj podvozok, nové sú stabilizátory a k dispozícii sú za príplatok aj adaptívne tlmiče.

Rozšírila sa aj výbava, a to ako komfortná, tak aj bezpečnostná. Vedľa stráženie mŕtvych uhlov dostanete asistent pre udržanie v pruhu, 360° kameru s detekciou prekážok, stráženie prichádzajúceho auta (ak napríklad vychádzate z parkovacieho státia), adaptívny tempomat a mnoho ďalšieho.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY