vytisknout velikost písma Infiniti Q50 dostalo nové motory a výkon cez 400 koní

Turbo Diesel pokračuje bez veľkých zmien, ale pod kapotu sa nasťahoval nový štvorvalec 2,0 l a dve verzie nového šesťvalca.
Infiniti Q50 dostalo nové motory a výkon cez 400 koní

Sedan Infiniti Q50 prichádza pre rok 2016 s novými pohonnými jednotkami. Turbodiesel pôvodom v Mercedese pokračuje bez veľkých zmien, ale pod kapotu sa nasťahoval nový štvorvalec 2,0 l na benzín a tiež dve verzie nového benzínového šesťvalca s prepĺňaním.

Infiniti-Q50_2016_1600x1200_wallpaper_01.jpgInfiniti-Q50_2016_1600x1200_wallpaper_05.jpgInfiniti-Q50_2016_1600x1200_wallpaper_06.jpg
Infiniti Q50 dostalo nové motory, medzi nimi i šesťvalec 3,0 l biturbo. Ten má cez 400 koní a v ponuke zastane rolu športového modelu. Možno ho kombinovať aj s pohonom 4x4

Dvojlitrový štvorvalec ponúkne najvyšší výkon 155 kW (211 k) v 5500 ot./min. a krútiaci moment až 350 Nm v 1500 ot./min. Šesťvalec 3,0 l je preplňovaný dvojicou turbodúchadiel a na zadné alebo všetky kolesá posiela cez sedemstupňový automat výkon 224 kW (305 k) v 6400 ot./min. a krútiaci moment 400 Nm v 1600 až 5200 ot./min.

Existuje aj silnejšia verzia šesťvalca, ktorá sa pozrie do športového modelu. Ten bude konkurovať napríklad BMW M3. Výkon motora dosahuje na 298 kW (405 k) v 6400 ot./min. a krútiaci moment má hodnotu 475 Nm v 1600 až 5200 ot./min. Zaujímavosťou je, že turbodúchadlá silnejšieho šesťvalca sa môžu točiť rýchlosťou až 220 000 ot./min.

K dispozícii bude naďalej aj hybridný pohon, ktorý sa skladá z atmosférického šesťvalca 3,5 l a 50kW elektromotora. Celkový výkon hybridnej sústavy je až 265 kW (360 koní).

Infiniti-Q50_2016_1600x1200_wallpaper_02.jpgInfiniti-Q50_2016_1600x1200_wallpaper_03.jpgInfiniti-Q50_2016_1600x1200_wallpaper_04.jpgRozšírila sa aj komfortná a bezpečnostná výbava, nový je podvozok aj riadenie. V ponuke zostáva hybridný systém. Všetky modely majú sedemstupňový automat

Infiniti Q50 dostane tiež nové riadenie s premenlivým účinkom a adaptívnym posilňovačom. Automobilka tvrdí, že má lepšiu odozvu a poskytuje lepší pocit z riadenia. Nového nastavenie sa dočkal aj podvozok, nové sú stabilizátory a k dispozícii sú za príplatok aj adaptívne tlmiče.

Rozšírila sa aj výbava, a to ako komfortná, tak aj bezpečnostná. Vedľa stráženie mŕtvych uhlov dostanete asistent pre udržanie v pruhu, 360° kameru s detekciou prekážok, stráženie prichádzajúceho auta (ak napríklad vychádzate z parkovacieho státia), adaptívny tempomat a mnoho ďalšieho.

BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák
Test Jaguar F-Pace S: Anglický rýchlik

Test Jaguar F-Pace S

Jaguar F-Pace S je zaujímavý predovšetkým spôsobom, akým dokáže kombinovať komfort a nadpriemerné jazdné zručnosti.

22. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY