vytisknout velikost písma Infiniti Q50 dostalo nové motory a výkon cez 400 koní

Turbo Diesel pokračuje bez veľkých zmien, ale pod kapotu sa nasťahoval nový štvorvalec 2,0 l a dve verzie nového šesťvalca.
Infiniti Q50 dostalo nové motory a výkon cez 400 koní

Sedan Infiniti Q50 prichádza pre rok 2016 s novými pohonnými jednotkami. Turbodiesel pôvodom v Mercedese pokračuje bez veľkých zmien, ale pod kapotu sa nasťahoval nový štvorvalec 2,0 l na benzín a tiež dve verzie nového benzínového šesťvalca s prepĺňaním.

Infiniti-Q50_2016_1600x1200_wallpaper_01.jpgInfiniti-Q50_2016_1600x1200_wallpaper_05.jpgInfiniti-Q50_2016_1600x1200_wallpaper_06.jpg
Infiniti Q50 dostalo nové motory, medzi nimi i šesťvalec 3,0 l biturbo. Ten má cez 400 koní a v ponuke zastane rolu športového modelu. Možno ho kombinovať aj s pohonom 4x4

Dvojlitrový štvorvalec ponúkne najvyšší výkon 155 kW (211 k) v 5500 ot./min. a krútiaci moment až 350 Nm v 1500 ot./min. Šesťvalec 3,0 l je preplňovaný dvojicou turbodúchadiel a na zadné alebo všetky kolesá posiela cez sedemstupňový automat výkon 224 kW (305 k) v 6400 ot./min. a krútiaci moment 400 Nm v 1600 až 5200 ot./min.

Existuje aj silnejšia verzia šesťvalca, ktorá sa pozrie do športového modelu. Ten bude konkurovať napríklad BMW M3. Výkon motora dosahuje na 298 kW (405 k) v 6400 ot./min. a krútiaci moment má hodnotu 475 Nm v 1600 až 5200 ot./min. Zaujímavosťou je, že turbodúchadlá silnejšieho šesťvalca sa môžu točiť rýchlosťou až 220 000 ot./min.

K dispozícii bude naďalej aj hybridný pohon, ktorý sa skladá z atmosférického šesťvalca 3,5 l a 50kW elektromotora. Celkový výkon hybridnej sústavy je až 265 kW (360 koní).

Infiniti-Q50_2016_1600x1200_wallpaper_02.jpgInfiniti-Q50_2016_1600x1200_wallpaper_03.jpgInfiniti-Q50_2016_1600x1200_wallpaper_04.jpgRozšírila sa aj komfortná a bezpečnostná výbava, nový je podvozok aj riadenie. V ponuke zostáva hybridný systém. Všetky modely majú sedemstupňový automat

Infiniti Q50 dostane tiež nové riadenie s premenlivým účinkom a adaptívnym posilňovačom. Automobilka tvrdí, že má lepšiu odozvu a poskytuje lepší pocit z riadenia. Nového nastavenie sa dočkal aj podvozok, nové sú stabilizátory a k dispozícii sú za príplatok aj adaptívne tlmiče.

Rozšírila sa aj výbava, a to ako komfortná, tak aj bezpečnostná. Vedľa stráženie mŕtvych uhlov dostanete asistent pre udržanie v pruhu, 360° kameru s detekciou prekážok, stráženie prichádzajúceho auta (ak napríklad vychádzate z parkovacieho státia), adaptívny tempomat a mnoho ďalšieho.

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

dnes | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY