vytisknout velikost písma Infiniti Q30: predzvesť ďalšej náplne pre továreň v Sunderlande

Značka Infiniti predstavuje štúdiu svojho kompaktného modelu, ktorý by už v roku 2015 mohol obohatiť jej ponuku najmä v Európe.
Infiniti Q30: predzvesť ďalšej náplne pre továreň v Sunderlande
Zoznam kapitol
  1. Infiniti Q30
  2. Fotogaléria

Prestížna značka japonského koncernu Nissan tento rok na autosalón do Frankfurtu priviezla prototyp Infiniti Q30, ktorého sériová verzia by sa mala od roku 2015 vyrábať v britskom závode Nissan v Sunderlande. Podľa tvrdenia výrobcu má ísť o prepojenie kupé, hatchbacku a SUV a zamieri hlavne na mladých zákazníkov, ktorých nezaujímajú automobily konvenčného strihu, ale radšej "vytvárajú svoje vlastné skúsenosti".

_DSC1882.JPG_DSC1883.JPG_DSC1886.JPG_DSC1887.JPG_DSC1888.JPG_DSC1889.JPG
Štúdia Infiniti Q30 pri svojej premiére na autosalóne vo Frankfurte

Či už si pod touto tézou predstavíme čokoľvek, pôjde údajne o kombináciu "športovosti kupé, priestrannosti hatchbacku a vyššej stavby crossoveru". Štúdii Infiniti Q30 nemožno uprieť robustné, napriek tomu však elegantné a masívne prelisy na bokoch členenej proporcie, ktorých témy trochu pripomínajú nedávno predstavený základný sedan Infiniti Q50.

Ako sme naznačili už skôr, Infiniti Q30 bude prvým modelom značky Infiniti, do ktorého vývoja zasiahol pre ladenie jazdných vlastností najatý trojnásobný šampión seriálu Formuly 1, Sebastian Vettel. Na palube nájdeme celkom jednoduchý, ale farebne kontrastný, čierno-biely interiér a kombináciu celého radu ušľachtilých materiálov od keramiky cez kožu až po skutočné uhlíkové kompozity.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY